На «Богдан Моторс» пояснили, чому українські двигуни почали купувати лише в 2017 році (ФОТО)

23 Квітня 2018, 15:05
ДП «Автоскладальний завод №1» АТ «АК «Богдан Моторс» 4153
ДП «Автоскладальний завод №1» АТ «АК «Богдан Моторс»

У Луцьку на заводі «Богдан Моторс» відбувся День депутата, в рамках якого місцеві обранці поспілкувалися з керівництвом підприємства, побачили, як складають тролейбуси на замовлення міста Кременчук та почули, чому перехід до закупівлі двигунів для тролейбусів в українського виробника замість російсього був таким тривалим.

Захід відбувся на території заводу в понеділок, 23 квітня. Участь в Дні депутата взяли: Микола Яручик, Петро Нестерук, Анна Мовяк, Павло Данильчук, Богдан Богонос, Юлія Дацюк, Майя Шостак, Петро Бойко та Віктор Ящук.

Директор ДП «Автоскладальний завод №1» АТ «Автомобільна Компанія «Богдан Моторс» Дмитро Писаний, першою чергою, пояснив учасникам заходу, чому, відколи розпочалася війна з Росією, підприємство не почали купляти комплектуючі в іншого виробника замість російського.

Директор ДП «Автоскладальний завод №1» АТ «Автомобільна Компанія «Богдан Моторс» Дмитро Писаний
Директор ДП «Автоскладальний завод №1» АТ «Автомобільна Компанія «Богдан Моторс» Дмитро Писаний

Під час Дня депутата на луцькому автозаводі
Під час Дня депутата на луцькому автозаводі

«Богдан Моторс»
«Богдан Моторс»

Із його слів, у 2014 році в Україні взагалі не було заводів, котрі б виготовляти комплектуючі для тролейбусів. У тому ж році «Богдан Моторс» звернувся до харківсього підприємства «Електроважмаш», котре на замовлення луцького заводу почало працювати спершу над розробкою відповідних двигунів, далі – випробовуванням, а після того – сертифікацією продукції.

«Я довго пояснював, що таке взагалі «заміна комплектуючих» нашої продукції. У 2014-2015 році у нас вже були певні контракти, однак ми відразу розпочали роботу, щоб відійти від російських комплектуючих. До війни стояли їхні комплектуючі. Наприкінці 2017 року «Богдан Моторс» отримував вже українські комплектуючі… Нам потрібен був час. Є робота конструкторів, котрі займаються двигунами… Ті двигуни, які ми зараз ставимо, харківського виробника «Електроважмаш». На той момент, у 2014 році, у них не було таких двигунів. Всім підприємствам, не лише нам, довелося перелаштовувати свої рейси на внутрішньо українську продукцію. Із того часу вони за нашим технічним  завданням почали працювати. От скажіть, на розробку двигунів вони мають виділи місяць, півроку, рік? Є академічні терміни… Це їхня внутрішня робота. Вони максимально швидко почали займатися цим питанням. Не буває так, щоб двигуни зробили за тиждень – на це потрібен час. На «Електроважмаші» теж є розробка, сертифікація, випробовування…» – наголосив Писаний.

Тож, зі слів Писаного, замінити двигуни для тролейбусів «Богдан» миттєво й швидко не можна було, оскільки «миттєво в рамках виробництва нічого не відбувається». Хоча саме рішення керівництва заводу про старт закупівлі комплектуючих в іншого виробника прийняли в тому ж 2014-му. І лише наприкінці 2017 року «Богдан Моторс» почав отримувати комплектуючі українського виробництва.

«Наше життя – наші клієнти. Нічого іншого у виробництві чи торгівлі ніхто не придумав. Якщо в Кременчуці задоволені нашою продукцією, в Хмельницькому й Києві задоволені і в інших містах, то, значить, ми знаходимо спільну мову. Ми завжди йдемо назустріч, аби і клієнти, і ми були задоволені», – мовив керівник підприємства.

Нині на луцькому заводі «Богдана» працює 650 працівників, котрі працюють над виготовленням продукції. До слова, серед замовників тролейбусів та автобусів в Україні такі міста, як Кременчук, Хмельницький, Херсон, Суми, Івано-Франківський, Київ, Одеса.

Під час Дня депутата на луцькому автозаводі
Під час Дня депутата на луцькому автозаводі

«На підіймачах – тролейбусна програма на Кременчук. Основні агрегати виробників «Електроважмаш», Siemens. Підвіски та мости – європейського виробника. Скло також українське», − повідомив начальник складального цеху Олександр Ліщук.

Начальник складального цеху Олександр Ліщук
Начальник складального цеху Олександр Ліщук

Ініціатор зустрічі, депутат міськради Павло Данильчук поцікавився, за яку ціну завод реально готовий продавати Луцьку тролейбуси. Також він запитав у директора заводу, чи готовий він дати тролейбус для тестування на один місяць місту.

Депутат міськради Павло Данильчук
Депутат міськради Павло Данильчук

«Я особисто «за» голосувати за те, щоб виділити кошти для закупівлі «богданівських» тролейбусів, але треба розуміти, чи готові ви йти на поступки», − сказав депутат.

Депутат Луцької міської ради Микола Яручик наголосив на тому, що хотів би, щоб «Богдан Моторс» брав участь у тендерах, які будуть проходити у міській раді на закупівлю тролейбусів та автобусів, адже кошти повинні розприділятися на місцях.

Депутат Луцькради Микола Яручик
Депутат Луцькради Микола Яручик

«Особито моя позиція – треба купувати українське і підтримувати, особливо, місцевого виробника, адже кошти від продажу надходитимуть в міський бюджет. Не слід забувати й про те, яка кількість працівників тут працює. Податки із  заробітної плати також надходять у місцевий бюджет, а ми матимемо змогу робити дороги, прибудинкові території, впроваджувати інновації, які підуть на користь лучанам», − підкреслив обранець громади.

Як зауважив Дмитро Писаний, орієнтовна вартість одного тролейбуса від «Богдан Моторс» становить 6 мільйонів гривень, проте ця ціна не є остаточною та може коливатися в залежності від «внутрішнього наповнення» транспорту. Також він додав, що як тільки «Богдан Моторс» отримає технічне завдання майбутнього тролейбуса, тоді ж можна буде говорити про ціну.

Депутат Петро Бойко зазначив: «Нам дайте ціну і нам дайте якість». На що директор заводу відповів: «Дайте техзавдання. Ціна на що має бути? Ну ви цікавий… Навіть м’ясо (різні його частини) має різні ціни!»

«Богдан Моторс»
«Богдан Моторс»

Під час Дня депутата на луцькому автозаводі
Під час Дня депутата на луцькому автозаводі

Під час Дня депутата на луцькому автозаводі
Під час Дня депутата на луцькому автозаводі

Під час Дня депутата на луцькому автозаводі
Під час Дня депутата на луцькому автозаводі

Під час Дня депутата на луцькому автозаводі
Під час Дня депутата на луцькому автозаводі

Складальний цех автозаводу
Складальний цех автозаводу

Під час Дня депутата на луцькому автозаводі
Під час Дня депутата на луцькому автозаводі

Тролейбус для міста Кременчук
Тролейбус для міста Кременчук

Тяговий електродвигнун від харківського виробника
Тяговий електродвигнун від харківського виробника

Тяговий електродвигнун від харківського виробника
Тяговий електродвигнун від харківського виробника

Під час Дня депутата на луцькому автозаводі
Під час Дня депутата на луцькому автозаводі

«Богданівський» тролейбус
«Богданівський» тролейбус

Під час Дня депутата на луцькому автозаводі
Під час Дня депутата на луцькому автозаводі

Під час Дня депутата на луцькому автозаводі
Під час Дня депутата на луцькому автозаводі

«Богданівський» тролейбус із середини
«Богданівський» тролейбус із середини

Тролейбуси виготовляють наразі для міста Кременчук
Тролейбуси виготовляють наразі для міста Кременчук

Під час Дня депутата на луцькому автозаводі
Під час Дня депутата на луцькому автозаводі

Під час Дня депутата на луцькому автозаводі
Під час Дня депутата на луцькому автозаводі

Загальна сума податків та зборів, котре заплатило підприємство у минулому році
Загальна сума податків та зборів, котре заплатило підприємство у минулому році

Дмитро Писаний
Дмитро Писаний

Депутати Богдан Богонос та Микола Яручик
Депутати Богдан Богонос та Микола Яручик

Депутатка Анна Мовяк
Депутатка Анна Мовяк

 

Коментар
29/03/2024 П'ятниця
29.03.2024
28.03.2024