Колгоспна кобила, відома ковбаса і японська філософія: інтерв'ю з луцьким маркетологом Миколою Жичуком

22 Травня 2018, 13:00
Луцькі маркетологи Микола Жичук і Андрій Сірук 4163
Луцькі маркетологи Микола Жичук і Андрій Сірук

Ділові кола Луцька нещодавно жваво обговорювали новину, що головний маркетолог Modern-Expo Group Микола Жичук міняє роботу. Бізнес.Район не міг обійти увагою цю подію, адже зміна топ-менеджменту і перехід фахівців високо рівня на нову роботу — це завжди цікаво. 

Микола Жичук в ексклюзивному інтерв'ю розповів, що тепер працюватиме у компанії «Забіяка», і поділився міркуваннями щодо ринку роботи для маркетологів у Луцьку. 

— Миколо, чим навіяна зміна роботи?

Існує думка, що кожній людині потрібно змінювати місце роботи раз на 5-6 років, щоб не стояти на місці та розвиватися. Зміна мого місця роботи відбулася через бажання подальшого розвитку та своєрідного «виходу з зони комфорту». В компанії «Модерн-Експо» я попрацював маркетологом 7 років, розпочавши як єдиний маркетолог в групі компаній та закінчивши карєру на посаді заступника директора департаменту маркетингу. На даний момент планую і далі розвиватися як професіонал. 

— Яка була специфіка просування продукції Модерн-Експо, зважаючи, що це бізнес  формату B2B. Які були Ваші досягнення?

Компанія «Модерн-Ескпо»» — це один з найбільших виробників та постачальників рішень для рітейлу, обладнання якої можна побачити більш ніж в 60 країнах світу. Тому маркетингові комунікації були спрямовані на «зовнішнього» та на «внутрішнього» клієнта. «Зовні» були кінцеві клієнти, дилери та дистрибютори, постачальники, підрядники, інші партнери. В межах компанії робота велася з персоналом, який розподілений по офісах та виробничих площадках у різних країнах. Маркетинг будувався як класичний b2b, але ми ніколи не забували про кінцевого споживача, який є відвідувачем торговельних точок і голосує своїм гаманцем. Тому ми намагалися допомагати нашим партнерам робити їх бізнес більш ефективним за допомогою рішень від «Модерн-Експо». Часто маркетингові матеріали готувалися англійською, як мовою міжнародного спілкування, а вже після того відбувалася адаптація для інших ринків та переклад на польську, німецьку, французьку, арабську мови. 

З початку моєї роботи в групі компаній «Модерн-Експо» було реалізовано багато проектів. Я прийшов в компанію в 2011 році і був єдиним маркетологом. В реалізації дуже допомогали колеги, команда. Сьогодні в команді маркетингу «Модерн-Експо» більше десяти співробітників. Спільно ми виводили на ринок нові продукти, виходили на нові ринки, розробляли унікальну торгову пропозицію та позиціонування компанії, організовували та проводили виставки, форуми, конференції, розробляли та розвивали корпоративні інтернет-ресурси, стандарти маркетингових матеріалів, соціальні корпоративні мережі, КСВ проекти. Наприклад, на одній з останніх виставок Euroshop  ми працювали з двоповерховим стендом 625 кв м, а останні корпоративні змагання з греблі на човнах DragonBoat зібраи понад 500 гостей.   


— Який досвід роботи на глобальному ринку став корисним?

Цільовою аудиторією як на національному так і на глобальному ринку був рітейл у різних його проявах. Робота проводилася з компаніями з food сегменту, спортоварів, магазинами формату drogerie, мережами fashion індустрії, продавцями товарів для дому, техніки та електроніки, DIY та C&C сітками, логістичними операторами, компаніями-дистрибюторами, закладами HoReCa (готелі, ресторани, кафе). Тому саме цей досвід буде корисним  при реалізації маркетингових проектів на новому робочому місці. Також як бенчмарку буду використовувати досвід інших глобальних брендів. Наприклад, підхід, що народився в компанії Toyota — філософія кайдзен або ощадливе виробництво. Я думаю, що ці принципи можна примінити в кожному бізнесі. 

Читайте також: «Християнство – найуспішний бренд за всю історію людства», – маркетолог волинської компанії «Модерн-Експо»


 

— Ви створили групу у ФБ «Маркетологи Волині». Навіщо?

В мережі Facebook є закрита група «Маркетологи Волині». Вона призначена для спілкування, співпраці, обміну досвідом і буде корисна спеціалістам з комунікацій, реклами, маркетингу, усім тим, хто хоче розвивати свій бізнес, а також студентам, які навчаються. Зазвичай в групі можна знайти інформацію про різноманітні події —виставки, семінари, конференції з реклами, маркетингу, PR, обговорити реалізовані маркетингові кампанії, отримати пораду чи консультації, бути в тренді останніх подій з сфери маркетингових комунікацій. Щоб рости як спеціаліст потрібно ділитися: інформацією, досвідом, корисними контактами та посиланнями. В сучасному світі нетворкінг  запорука успішної роботи, карєри, розвитку, а така група один з інструментів по побудові професійних звязків. 

— Чи є ринок праці для маркетологів у Луцьку?  І навпаки: чи є маркетологи у Луцьку? Хто вони, з якою освітою, з якими підходами? Яких маркетологів сьогодні хоче місцевий ринок. І чи місцевий бізнес серйозно ставиться до маркетингу. Ваші спостереження.

Можна жартувати, що ринок потребує маркетолога віком 25 років, з двома вищими освітами, неодруженого, без дітей, зі знанням кількох іноземних мов, з досвідом роботи більше 10 років. Безумовно ринок праці для маркетологів існує. Якщо зайти на ресурси по пошуку роботи можна побачити різноманітні вакансії для спеціалістів. Компанії розвиваються, а отже їм потрібні спеціалісти різного профілю: копірайтери, SMM-менеджери, інтернет-маркетологи, спеціалісти з реклами, маркетологи b2b та b2c, аналітики, стратеги. Крім того кожен професійний менеджер має володіти знаннями з маркетингу. Деякі компанії шукають спеціалістів з маркетингу, але не афішують цього. З іншого боку нас в регіоні є хороші спеціалісти з маркетингу, які в більшості працевлаштовані. Це люди з різним багажем знань, освітою, віком. Поєднує їх те, що вони є марекетологами-практиками. Часто спеціалістів з маркетингу високого рівня перетягують компанії з локалізацією в Львов чи Києві. Багато компаній з інших обласних центрів шукають маркетологів по регіонах пропонуючи переїзд. Зараз не достатньо отримати освіту в сфері маркетингу, потрібно увесь час працювати над собою, розвиватися, читати книги, відвідувати професійні тренінги та конференції. Великою проблемою є низький рівень володіння англійською мовою серед колег. На мою думку в кожному бізнесі потрібен маркетинг. Часто цю функцію виконує власник, директор, представники торгової команди, HR. Останнім часом із загостренням конкуренції все більше увагу приділяється роботі з брендом, інтегрованим маркетинговим комунікаціям, public relation так як ці інструменти допомагають конкурувати. 

Читайте також: Корсак-молодший: маркетолог, який виходить з тіні відомого батька. #НЕЗЕЛЕНІ

— А чому саме Забіяка?

Мій досвід показує, що на Волині можна будувати національні та міжнародні бреди по світових стандартах. Бренд Забіяка приклад амбіційного бізнесу з великим потенціалом. Сильна молода команда, запровадження системи контролю якості HACCP, власний рітейл, плани по сертифікації згідно стандарту FSSC 22000, відмова від використання сої, підтримка спорту та інші соціальні ініціативи - усі ці факти вплинули на рішення долучитися до колективу. Крім того плануємо великий обсяг робіт по маркетингу, тому найближчим часом чекайте на оновлення бренду Забіяка. 


 

— Які очікування від нової роботи?

Нова робота нові задачі та виклики. Я переконаний, що зможу примінити свій досвід в роботі з брендом «Забіяка» і вивести його на якісно новий рівень. Очікую на підтримку від нових колег та довіру від акціонерів. Є такий жарт  в колгоспі важче за усіх працювала кобила, але головою колгоспу вона так і не стала. Тому я за професіоналізм. Компанія вже працює з лідерами ринку у своїх сегментах, і надіюся, що цей вектор не зміниться.

— Яку мету собі ставите на новій роботі?

Поки я тільки почав вивчати специфіку нового бізнесу. Моїми зонами відповідальності буде систематизація роботи з організованим рітейлом, стандартизація роботи з партнерами, підтримка продажів з точки зору маркетингу, робота з торговою командою, оптимізація існуючих маркетингових матеріалів та розробка нових, вивід на ринок нових продуктів, участь у проведенні  ребрендингу. Моя мета — побудувати ефективний маркетинг за рахунок оптимальних інвестицій для компанії у даній галузі. Я знаю, як зробити добре, якісно, швидко і з мінімальними затратами, а головне  моя робота допомагатиме компанії досягати результатів. 

— Що порекомендуєте маркетологам?

Будьте професіоналами та нечастіше виходьте з зони комфорту! Читайте Котлера, Траута, Чалдіні, Колінза, дивіться Чорне дзеркало, Електричні сни Філіпа К Діка, лекції TED, вчіться на Cousera, слухайте гарну музику, займайтеся спортом, подорожуйте, будьте собою!

Спілкувалася Наталка ПАХАЙЧУК

Коментар
26/04/2024 Четвер
25.04.2024