Все буде вакуум: як любомльська фірма увійшла в п'ятірку провідних виробників упаковки

25 Травня 2018, 09:00
2843

Спочатку Сергій Веремчук із Вишнева два роки штампував вакуумні упаковки вдома у своєму гаражі. А у 2006-му в Любомлі у колишній військові їдальні відкрив власну фірму «Фолсаж».

«Ідея виготовляти різну упаковку виникла ще у 2004-му, коли перевозив із Польщі київській фірмі сировину на виготовлення вакуумних пакетиків. Частенько бував на їхніх підприємствах, спостерігав, аналізував і подумав: чом би й собі не спробувати щось подібне виробляти, – пригадує свій підприємницький шлях Сергій. – Купив кілька станків, поставив у себе в гаражі й взявся освоювати технологію. Першими нашими клієнтами були невеликі підприємства. До речі, за освітою я агроном, але жодного дня по спеціальності не працював».

Сергій Веремчук (справа) із Георгієм Середою
Сергій Веремчук (справа) із Георгієм Середою

З того часу минуло 14 років, уже давно Сергій перебрався у велике приміщення, щоправда, на його ремонт й облаштування пішло не лише чимало коштів, а й часу.

«Заручившись підтримкою рідних, вирішив відкрити власну справу. У 2008-му викупили приміщення, де була колись військова їдальня, від якої залишилися лише стіни без вікон та дах, і з гаража переїхали сюди, – розповідає підприємець. – Спочатку сировину купували у поляків, як посередників. А сьогодні вже маємо 80 відсотків прямих поставок із Німеччини.

Поляки вже сильно розвинулися, вони мають гарні інвестиції з Європи. Поставили нові сучасні заводи, що виготовляють плівку, то вже навіть конкурують по якості сировини з німцями. Тому ми з ними теж співпрацюємо.


Спочатку обладнання ми купували в Польщі: перші два станки придбали нові, третій – «беушний». Працювали вони справно. Зараз у нас половину європейського обладнання, половина – китайського. Станки для виготовлення вакуумної упаковки виготовляє Швейцарія і Німеччина, але вони дуже дорогі. Тому ми й вирішили спробувати освоїти китайську техніку, яка на відсотків 300 дешевша, але по якості – не гірша. Товариш із Польщі запропонував поїхати в Китай і самим подивитися, чи варто купувати у них. Вирішив ризикнути і купив собі. Поки задоволений», – розповідає підприємець.




До речі, Сергій постійно відвідує виставки, як в Україні, так і в Німеччині, Китаї. У Німеччині більше 20 разів уже на виставках був. У Києві вони порівняно невеликі, але теж старається не пропускати.

«Я їжджу туди за ідеями. Мені цікаво дивитися, у що світ «пакується», щось запозичую у колег, додумую своє, – наголошує співрозмовник. – А з польськими колегами ми запровадили своєрідне стажування. Кожен мій працівник має право взяти відпустку на місяць та поїхати на роботу в Польщу. Таким чином працівники отримують і додатковий заробіток, і новий досвід. Іноземні роботодавці задоволені ними, бо вони спритніші».

Співпраця підприємця з Любомльщини переросла у хорошу дружбу з польськими колегами. Якось вони на кілька днів приїжджали до Сергія і допомагали налагоджувати роботу нового обладнання.

«Коли Польща ввійшла в Євросоюз, то отримала хорошу фінансову підтримку на розвиток бізнесу. Вони отримують суттєві дотації й мають змогу конкурувати навіть з Німеччиною. Але ми мало в чому їм поступаємося по виробництву вакуумної упаковки, хіба що об’ємами продукції».

РОЗВИТОК І СТАНОВЛЕННЯ ФІРМИ «ФОЛСАЖ»

У 2008 році багато потужних державних м’ясокомбінатів збанкрутували, які лише відсотків 10 своєї продукції пакували під вакуум. Нинішні ж волинські ковбасні фірми всю продукцію запаковують у вакуумні пакетики, це дозволяє збільшити термін придатності товару.

«На початках ми працювали з київською фірмою, яка мала хорошу клієнтську базу і перепродувала нашу продукцію. Звісно, замовлення були невеликі, але ми не зупинялися, вчилися, удосконалювалися, – пригадує Сергій Веремчук. – Зараз наша фірма вийшла на доволі хороший конкурентоспроможний рівень і без перебільшення скажу, що ми у п’ятірці лідерів із виготовлення саме вакуумної упаковки».



До речі, попитом нині користується упаковка банок. Під вакуум пакують гроші. Це компактно, вакуум стискує їх максимально, і зручно, адже свіжа фарба на купюрах має доволі специфічний запах.


Закордонні підприємства з виробництва вакуумної упаковки Сергія не дуже вражають, хіба що об’ємами.

«Коли мене питають: «Ти можеш таку от упаковку зробити?» Відповідаю, що ніколи не робив, але знаю про таке, бачив. Починаю згадувати, де бачив і беруся за замовлення».

Спочатку у «Фолсажі» працювало 12 людей, зараз – шість. Це пов’язано з тим, що вони змінили обладнання і у 2,5 рази збільшили виробничу потужність.



«У Луцьку є три фірми, які займаються виготовленням вакуумної упаковки, але більшість все одно докуповують у нас. Ми не намагаємося їх витиснути з ринку, вони на оптових цінах співпрацюють з нами, тому ніяких проблем не виникає».

Зараз на фірмі Сергія виробляють вакуумні упаковки на ковбасні та молочні вироби, на купюри, фірма з Чернігова замовляє упаковки на кров. Вони мають свою, але ще й любомльську беруть.



«Працюємо зараз над упаковкою для кави. Робимо її на китайському обладнанні, але ще вчимося. Адже на цьому ринку – гіганти виробництва, тому потрібно ідеально якісно робити. До речі, одна столична фірма купує у нас упаковку і відправляє її у Грузію, безпосередньо на пряму ми ще не працюємо. В Молдову теж перепродують нашу продукцію. Ми працюємо не на кількість, а на якість виробництва, тому поки що нам вистачає клієнтів в Україні».

З кожним клієнтом Сергій особисто зустрічається, обговорює всі моменти, індивідуально розробляє замовлення.

«Багато хто запитує у мене: «Як Ви можете жити на одних пакетиках?» А я дотримуюся позиції, яку перейняв у своїх партнерів з Європи: хто займається всім, той не займається нічим. Якщо взявся виготовляти, то вже будь тут профі. От ми вже близько 120 видів вакуумної упаковки робимо. Тому нам вистачає над чим працювати і є ще куди розвиватися у цьому напрямі», – підсумував розмову Сергій Веремчук.



Анна КАРАСЬ

Коментар
28/03/2024 Четвер
28.03.2024
27.03.2024