Здорове харчування завжди в тренді

02 Червня 2021, 13:05
3315

Сьогодні ми ледь встигаємо стежити за тим, як стрімко розвивається тема здорового способу життя та правильного харчування. З’являються все нові продукти.

А вчені на цьому поприщі роблять сенсаційні відкриття щодо користі та шкоди тих чи тих продуктів, кожен дієтолог відстоює свою власну систему харчування і таким чином вимоги до продуктів та до їжі ростуть і ростуть.

Про головні тренди здорового харчування цього року  розповідає Ірина Рудик, категорійна менеджерка напряму «Бакалія» в мережах «Наш Край» та SPAR за матеріалами ресурсу spar.ua.

Зараз у сегменті здорового харчування можна відзначити такі тренди.

Чиста етикетка

Усе більше стає виробників, які переходять на виробництво продуктів харчування з «чистою етикеткою». Максимально поліпшуються склади, забирається цукор, знижується калорійність. Продукти стають функціональними, тобто збагаченими (білком, пребіотиками, пробіотиками, суперфуд тощо). Безперечно, такий продукт коштуватиме дорожче, але попит на нього зростає щодня.

Мінімальна обробка

Виробники знижують термічну та хімічну обробки, відмовляються від використання консервантів, барвників, ароматизаторів тощо. Наприклад, популярний метод сублімації сушіння ягід і фруктів. Це одна з найбільш передових технологій на сьогодні, яка дозволяє зберегти всі корисні властивості продукту.

Снекофікація

Тренд заснований на переході в бік швидкого харчування і виборі більш якісних перекусів. 63% споживачів замінюють один з прийомів їжі на швидкий здоровий перекус. Люди переходять на більш якісні перекушування, оскільки прискорюється темп життя.

Порційна упаковка, батончики, протеїнові каші тощо. Нинішній ритм життя диктує свої правила, і здоровий перекус з правильним складом, меншого, порційного формату, який буде зручно взяти з собою, – те, що потрібно активним міським жителям.

А food-компанії покращують склади і розробляють два види упаковок: family pack для дому та маленькі, які зручно покласти в сумку або рюкзак.

Вибираючи між продуктами зі схожим складом, молоді покупці все частіше віддають перевагу продукту з більш красивим дизайном, щоб поділитися фотографією в соціальних мережах. Згідно з дослідженнями Innova Market Insights, 55% покупців у віці від 26–35 років публікують у соціальних мережах фото їжі в середньому двічі на тиждень.

Також вони звертають увагу на соціальні мережі улюблених food брендів і вважають за краще стежити за цікавими акаунтами з якісними ненудними фото.

Збагачення продукту харчовими волокнами

Щорічно на полицях магазинів кількість продуктів, збагачених харчовими волокнами, збільшується на 15%. Наприклад, дуже популярний інулін – речовина з коренів цикорію, яка володіє натуральними пробіотичними властивостями, тобто впливає на активність корисних біфідобактерій в кишечнику і покращує травлення.

Споживання харчових волокон є життєво необхідним для нашого травлення. Але продукти на полицях магазинів в масі своїй є очищеними, рафінованими, виготовленими промислово і таким чином практично не містять цих корисних інгредієнтів.

Рослинна революція

За статистикою агентства Global, 2018 року кількість продуктів, збагачених рослинними білками, зросла втричі. Щорічно 23% покупців замінюють продукти з молочним білком на продукти з рослинними білками (гороховий, вівсяний тощо).

Відмова від м’яса

За статистикою, близько 7–8% людей у рік стають вегетаріанцями. На останній виставці Anuga, яка щорічно проходить в Німеччині, обговорювалася тема популярності в недалекому майбутньому вживання комах як джерела білка. До 2040 року очікується спад вживання м’ясної продукції на 33%.

Так, американська компанія Beyond Meat – найбільший виробник замінників м’яса на рослинній основі – щороку розширює географію присутності по всьому світу. І не дивлячись на високу вартість, продукція відразу знайшла свого споживача.

Відмова від рафінованого цукру

Покупці шукають на полицях магазинів продукти без додавання рафінованого цукру, а також роблять вибір на користь натуральних цукрозамінників або сиропів без додавання цукру (агави, цикорію тощо).

Процес рафінації через термо- і хімічної обробки складно назвати корисним. Оскільки цукор у великих кількостях використовують у готовій продукції, споживачеві дуже складно підрахувати, скільки цукру він вживає, крім традиційного додавання в чай ​​або каву.

Екоупаковка

Усе гостріше постають проблеми екології. Компанії починають усвідомлено підходити до цього питання і міняти упаковку на більш екологічну, що здатна біологічно руйнуватися.

 Поки не всім це просто реалізувати, тому що, наприклад, натуральні продукти мають обмежений термін придатності і щоб вони зберегли свою придатність якомога довше, доводиться використовувати багатошарові упаковки.

Але виробники упаковки не стоять на місці; думаю, і в цій сфері зовсім скоро нас чекають свої інновації.

Коментар
24/04/2024 Середа
24.04.2024