Як ведуть себе кандидати перед президентськими виборами

27 Грудня 2018, 16:07
Як ведуть себе кандидати перед президентськими виборами 957
Як ведуть себе кандидати перед президентськими виборами

Громадянська мережа «Опора» впродовж чотирьох місяців, з вересня по грудень, 2018 року моні торила передвиборну активність потенційних кандидатів у Президенти на Волині.

Результати координаторка громадського спостереження «Опори» за виборами на Волині Катерина Шарпата представила під час прес-конференції, присвяченої виборам Президента України у 2019 році 27 грудня.

За словами Катерини Шарпатої, виборча кампанія стартує 31 грудня. Але представники «Опори» вже спостерігають прояви дочасної активності з боку потенційних кандидатів та з боку різних політичних сил.

Щодо видів дочасної активності, то на Волині вже спостерігали особисті візити потенційних кандидатів у Президенти, каже Катерина Шарпата, розміщення зовнішньої реклами з боку політичних сил, так і з боку потенційних кандидатів у Президенти, встановлення інформаційних наметів з символікою політсил та із зображенням потенційних кандидатів, поширення різного роду друкованої агітаційної продукції, про яку пізніше можна буде сказати, як про передчасну агітацію.

«Втім, зараз ми це розцінюємо як прояви політичної реклами і одну з форм дочасної активності потенційних кандидатів. Крім того, активними імовірні кандидати, які братимуть участь у виборах, є у ЗМІ, на телебачення, онлайн-ЗМІ, друкованих виданнях», – зауважила Катерина.

«Опора» також фіксувала поширення різного роду результатів соціологічних досліджень, де оприлюднювали як рейтинги, так і антирейтинги потенційних кандидатів.

Як розповіла Катерина Шарпата, протягом моніторингового періоду, Волинь відвідали дев’ять потенційних кандидатів у Президенти. Один відвідав Волинь уже двічі – це Дмитро Добродомов. Окрім нього, на Волині побували й Роман Безсмертний, Анатолій Гриценко, Олег Ляшко, Олександр Шевченко, Валентин Наливайченко, Арсеній Яценюк, Ілля Кива, а також Руслан Кошулинський.

«Щодо зовнішньо реклами, то таку форму активності на сьогодні використовує 13 політичних сил, і ця форма активності пов’язана також з участю у виборах потенційних кандидатів. Зокрема білборди та сітілайти на території Волинської області поширювали різні політичні сили на користь таких потенційних кандидатів, як Юлія Тимошенко, Петро Порошенко, Євгеній Мураєв, Андрій Садовий, Анатолій Гриценко, Арсеній Яценюк, Олег Ляшко, Ольга Богомолець, Руслан Кошулинський, Сергій Каплін, Юрій Бойко, Дмитро Добродомов і Володимир Зеленський», – перерахувала Катерина Шарпата.

Інформаційні намети встановлюють на користь різних політкандидатів вісім політичних сил. Це такі всеукраїнські політсили: Всеукраїнське об’єднання «Батьківщина» на користь Юлії Тимошенко, Радикальна партія Олега Ляшка на його ж користь, Українське об’єднання патріотів «УКРОП» на користь Олександра Шевченка, «Громадянська позиція» на користь Анатолія Гриценка, Громадський рух «Народний контроль» на користь Дмитра Добродомова, Всеукраїнське об’єднання «Свобода» на користь Руслана Кошулинського, «Народний фронт» на користь Арсенія Яценюка, а також «Національний корпус» на користь Андрія Білецького.

Щодо друкованих агітаційних матеріалів, тобто партійні газети, то варто зазначити, що вже активно починають висвітлювати діяльність потенційних кандидатів.

У ЗМІ, зокрема інтернет-виданнях, впродовж моніторингового періоду зафіксували близько 400 згадок про потенційних кандидатів у Президенти. В обласних та районних  друкованих виданнях виявили 33 матеріали на користь різних кандидатів.

Таку форму активності, як телебачення на сьогодні використовують двоє кандидатів – Олександр Шевченко та Арсеній Яценюк. Їхні політичні ролики є на одному з місцевих телеканалів.

Щодо результатів соціологічних досліджень, зауважила Катерина Шарпата, то у ЗМІ різних видів часто поширюють як рейтинги, так і антирейтинги кандидатів. Таких випадків поширення соцдосліджень «Опора» виявила 30.

На завершення координаторка громадського спостереження «Опори» за виборами на Волині Катерина Шарпата розповіла, що виборчий процес стартує 31 грудня, і з цього ж числа розпочинається висування кандидатів, яке завершиться 3 лютого.  До 18 лютого утворять окружні виборчі комісії. А до 12 березня вже запрацюють усі дільничі виборчі комісії.

«З 22 березня дільничим виборчим комісіям відділи ведення державного реєстру передадуть попередні списки виборців. 25 березня кандидати або розпорядники виборчих фондів кандидатів повинні подати проміжні звіти про використання їхніх виборчих фондів. 29 березня уже не можна буде поширювати результати соціологічних досліджень, це можна буде зробити востаннє 28 березня. О 12:00 29 березня припиняється передвиборна агітація, і з цього моменту буде «день тиші», тобто жодних проявів агітації не повинно бути. І вже 31 березня з 8:00 до 20:00 відбуватиметься голосування», – підсумувала Катерина Шарпата.

Коментар
20/04/2024 П'ятниця
19.04.2024