Дорога, збудована шацькими лісівниками, сприяє розвитку інфраструктури

19 Лютого 2019, 11:39
748

Лісові дороги на Волині, крім основного свого призначення – лісогосподарського, протипожежного та службово-контрольного, виконують ще й соціальну функцію – позитивно впливають на розвиток інфраструктури населених пунктів та гарантують цілорічний транспортний зв’язок.

Традиційно ґрунтовний підхід начальника Волинського ОУЛМГ Олександра Кватирка до господарювання відображається ще й в утриманні лісових доріг у належному стані та забезпеченні населення комфортними зупинками транспортного засобу в екостилі. Такі зупинки встановлено у кожному районі, - повідомляє сайт Волинського ОУЛМГ.

Лише за 2018 рік волинські лісівники збудували і відремонтували 83 км дорожнього полотна. Облаштували 50,1 км дорожнього покриття. На такі цілі витратили понад 11,5 млн грн зароблених лісогосподарськими підприємствами коштів. 

При плануванні лісової дорожньої інфраструктури в першу чергу враховуються наступні фактори:

– постійний оперативний доступ до лісових насаджень для забезпечення їх охорони від лісових пожеж та незаконних рубок;

– можливість виконання всіх лісогосподарських заходів, включаючи і заготівлю деревини, на основі матеріалів лісовпорядкування з нанесенням мінімальної шкоди навколишньому середовищу;

– можливість використання траси майбутньої дороги для рекреаційних цілей, їх з’єднання з відповідними проектами туристичного та рекреаційного розвитку області, потреб населення тощо.

Останній із перерахованих факторів – саме соціальний – нині особливо відчутно впливає на планування лісової інфраструктури. Потреби та ідеї місцевого населення озвучуються під час зустрічей лісівників з представниками громад.

Соціальне значення має 8-кілометрова дорога, збудована минулого року лісівниками ДП «Шацьке УДЛГ». Вона сполучає Шацьк із трьома селами – Кропивники, Прип’ять та Вілиця, а також – населеними пунктами Ратнівського району. На її будівництво витратили 4,5 млн грн коштів підприємства. Але це того вартувало. Не лише в соціальному, а й в економічному вимірі. Завдяки цій дорозі вдалося здешевити вартість вивезення деревини на 30 грн за 1 куб. м – за рахунок скорочення шляху вивезення деревини із 12 до 9 км. При вивезенні річного запасу – 12 тис.  куб. м ­–  економія становить 0,5 млн грн на рік (у Поліському лісництві зосереджені основні запаси стиглого лісу – 40% від річного плану ДП «Шацьке УДЛГ»).

Коментар
19/04/2024 П'ятниця
19.04.2024