Начальник Ковельського РЖКП розповів про тарифи та управителів будинками

06 Травня 2019, 13:03
Начальник Ковельського РЖКП розповів про тарифи та управителів будинками / Фото ілюстративне 1017
Начальник Ковельського РЖКП розповів про тарифи та управителів будинками / Фото ілюстративне

Начальник РЖКП № 1 Віктор Солов'янчук розповів про взаємовідносини комунальників із громадою, ефективність роботи та новації в комунальній сфері.

Про це йдеться в інтерв'ю газеті «Вісті Ковельщини». Розмову вела Вікторія Зінчук.

– Вікторе Степановичу, що є основними видами діяльності очолюваного Вами підприємства та його дохідною частиною?

– Основними видами діяльності РЖКП № 1 є утримання будинків та прибудинкових територій, прибирання вулиць міста, вивезення твердих побутових відходів та ін. Згідно із змінами до Закону України «Про житлово-комунальні послуги» підприємство надає послуги по управлінню багатоквартирними будинками.

Основними доходами по даних видах діяльності є плата за утримання будинків та прибудинкових територій, вивезення ТПВ, які нараховуються відповідно до встановлених та погоджених тарифів, а також прибирання вулиць міста.

– Тепер тарифи підняли за хмари. Опалення – майже утричі. Зросли тарифи й за послуги, що надають житлово-комунальні підприємства. За таких умов навряд чи стануть краще платити за житло. Не насторожує Вас те, що після підвищення тарифів боржників в РЖКП побільшає?

– Коригування тарифів на утримання будинків відбувалося з причин, які не залежать від РЖКП-1. Сьогодні на підприємстві працює 115 чоловік, 85 з них отримують мінімальну зарплатню, яка з 1 січня зросла на 450 гривень і становить 4 тисячі 173 гривні. Ми зобов'язані її виплачувати своїм працівникам. А 70 відсотків складової тарифу і є заробітна плата, інше – паливно-мастильні матеріали, вартість яких хоч і не у значній мірі, але також зросла. Це – вимушена дія, аби підприємство не було збитковим. А на період коригування тарифів ми мали збитки по утриманню будинків та прибудинкових територій. Зараз у цьому плані ситуація змінилася на краще. Підприємство працює стабільно, в нас немає заборгованості по заробітній платі, податкам тощо.

Стосовно заборгованості населення, то вона хоч і незначна, але показник її зріс, що зокрема відбулося через монетизацію субсидій, у результаті чого люди отримані готівкою кошти замість того, щоб сплачувати за комунальні послуги, витрачають на інші потреби. Тож сподіваюся на свідомість споживачів наших послуг і ще раз наголошую, що у разі зміни складових  послуги без коригування тарифів нам не вижити. 

– Якось Ви висловились з приводу того, що зараз на підприємстві чимало вільних вакансій, на які не можна знайти людей, адже ніхто не бажає працювати на мінімальну зарплату. Як вирішуєте проблему з кадровим забезпеченням?

– Намагаємося виходити з цієї ситуації, зокрема, й шляхом суміщення посад. Своїми силами проводимо перекваліфікацію кадрів. Стараємося знаходити можливість заохочувати працівників фінансово, щоб вони масово не виїжджали на заробітки за кордон, а мали бажання продовжувати працювати на підприємстві. 

– Хто повинен виконувати капітальні ремонти дахів, внутрішніх інженерних мереж? Яка періодичність їх проведення та джерела фінансування?

– Згідно з чинним законодавством капітальні ремонти проводяться за кошти співвласників будинку. Такі види робіт не передбачені тарифом на утримання будинків та прибудинкових територій. 

 В такому разі необхідне додаткове фінансування, в тому числі у вигляді відповідних програм, прийнятих на державному чи місцевому рівнях. Якщо з бюджету виділяються на це кошти, то за рахунок співфінансування разом із співвласниками проводяться ці роботи.

– Підприємство виграло відкритий конкурс з надання послуг по благоустрою міста. Як справи в цьому напрямку?

– Підприємство виграло тендер на санітарне прибирання та підмітання вулиць міста. Тож в плані дотримання чистоти ситуація значно покращилася у порівнянні з минулим роком. Зараз триває місячник благоустрою і робиться все для того, щоб Великодні свята місто зустріло чистим і прибраним.

– Міська влада допомагає підприємству?

– Міська влада є засновником підприємства, тобто його власником і допомагає, в першу чергу, у придбанні основних засобів. Це, зокрема, закупівля техніки. У цьому році заплановане виділення коштів на придбання контейнерів для вивезення твердих побутових відходів. У минулих роках за рахунок бюджетних коштів були придбані сміттєвози, а також кущорізи, бензопили та інші інструменти.

– Ковельчани занепокоєні не тільки зміною тарифів. Люди не зовсім задоволені якістю робіт РЖКП. Які проблеми найбільше турбують людей, на що вони найчастіше скаржаться?

– Відрадно, що останнім часом кількість звернень, які надходять на адресу РЖКП № 1, значно зменшилась. В першу чергу, вони стосуються ремонту покрівель, заміни зношених внутрішньобудинкових мереж та ін. В основному всі питання намагаємося вирішувати. Зараз дуже багато з них вирішується на зборах співвласників будинків по визначенню управителя, оскільки, згідно з положеннями нового законодавства, люди вже самі обирають собі модель того, яким чином будуть проводитися поточні ремонти, погоджуючи кошторис витрат на це та інші послуги.  

– Вікторе Степановичу, давайте детальніше поговоримо про ці новації. З 1 травня вступає в дію новий Закон України «Про житлово-комунальні послуги». Що зміниться для власників житла?

– Деякі його положення вже вступили в дію. Зокрема, що стосується навчання менеджера-управителя багатоквартирного будинку, адже відповідно до нового законодавства, відтепер у штаті підприємства, яке надає таку послугу, повинен бути сертифікований менеджер-управитель багатоквартирного будинку або групи будинків. На підприємстві є така особа, тому РЖКП № 1 має право надавати послугу управління будинком.

Новий Закон України "Про житлово-комунальні послуги" докорінно змінює взаємовідносини із співвласниками багатоквартирних будинків. Така послуга, як утримання будинків та прибудинкових територій, ліквідована. Натомість вводиться нова житлова (а не комунальна) послуга – управління будинком. Відповідно співвласники багатоповерхівок самі визначають управителя будинку. Тобто на них покладається обов'язок управляти своїм майном і визначати долю будинку: чи то створювати ОСББ, чи то вибрати управителя, якого у такому разі вони обирають самостійно на зборах співвласників будинку. Такі збори працівниками РЖКП № 1 наразі проводяться, де, в першу чергу, доводяться до  відома співвласників зміни, які відбулися в чинному законодавстві.

Згідно з нововведеннями управитель має погодити кошторис витрат з власниками квартир, які, у свою чергу, мають сформувати перелік послуг, пов'язаних з утриманням будинку. І надалі контролювати якість виконання робіт мають самі мешканці. Зі свого боку, управитель в кінці року повинен відзвітувати про виконане перед своїми замовниками.

Користуючись нагодою, звертаюся до співвласників будинків з проханням зорганізуватися й активніше брати участь в управлінні своїм житлом, не бути байдужими, приходити на збори, на яких приймати певні рішення, адже, передусім, від цього залежить, в якому спільному домі їм жити.

Коментар
19/04/2024 П'ятниця
19.04.2024
18.04.2024