Розповіли, чому загорівся поїзд «Ковель – Сарни»

21 Червня 2019, 18:06
Розповіли, чому загорівся поїзд «Ковель – Сарни» / Фото ілюстративне 1238
Розповіли, чому загорівся поїзд «Ковель – Сарни» / Фото ілюстративне

Критична зношеність понад 90% приміських поїздів обертається їх загорянням у дорозі та потребує для оновлення державного фінансування.

Про це повідомив директор з розвитку бізнесу АТ «Укрзалізниця» Андрій Рязанцев.

Укрзалізниця закликає народних депутатів внести зміни до Закону України «Про Державний бюджет» і виділити вже в цьому році перевізнику 7,1 мільярд гривень на оновлення приміського рухомого складу. Наразі Укрзалізниця як ніколи потребує підтримки держави, адже зношеність приміських поїздів кричуща, їх обладнання загорається просто на ходу. Такі випадки на шляху прямування стають все частішими. 

За отримані гроші компанія могла б придбати понад 15 нових 10-вагонних електричок.

«Джерелами фінансування, наприклад, частково можуть бути видатки з дорожнього фонду, оскільки частина їх цього року через пізній початок робіт та тендерних процедур не буде використана. У той же час Укрзалізниця щороку сплачує близько 3,5 млрд грн акцизу з пального, фактично фінансуючи автошляхи», – зазначив Андрій Рязанцев.  

За його словами, питання виділення грошей з держбюджету для пасажирського сектору «Укрзалізниці» вже розглядали на засіданнях підкомітетів бюджетного комітету Верховної Ради України, але, на жаль, рішення так і не було прийняте.

«Укрзалізниця занепокоєна відсутністю реакції від державних органів влади та конструктивного діалогу. У той же час замовниками послуг на перевезення пасажирів фактично є державні та місцеві органи влади, їх фінансовий внесок у оновлення пасажирського залізничного рухомого складу є економічно доцільним і обґрунтованим законодавчо», – наголосив директор з розвитку бізнесу.

Наразі приміський залізничний парк вже на піку зношеності: дизель-поїзди – на 97,2%, електропоїзди – на 87,5%. Найстаріший дизель-поїзд збудований у 1967 році, а електропоїзд – у 1960 році. Попри те, що приміський рухомий склад перебуває на підготовці до рейсів у депо, його поточно і позапланово ремонтують, від збоїв у роботі вузлів та загоряння обладнання це не страхує, оскільки стан парку вимагає глобального оновлення, а не «латання дірок».

Один із таких випадків відбувся 18 червня 2019 року на станції Вільнянськ у Запорізькій області. Поїзд №6535 «Вільнянськ – Пришиб» через перегорання високовольтних вставок довелося відмінити й відновлювати контактну мережу. Пасажирів відправили іншим графіковим поїздом. Ще аналогічний випадок був 7 червня на Волині поблизу станції Маневичі. Через раптове загоряння головки дизеля в одному з вагонів дизель-поїзда № 6394 «Ковель – Сарни» довелося відчепити цей вагон, евакуювати пасажирів до інших вагонів, повернути поїзд на станцію та скасувати рейс. На щастя, ні пасажири, ні персонал не потерпіли. Вагон потребує ремонту, цей рухомий склад 1977 року побудови.

В «Укрзалізниці» занепокоєні цією загрозливою для безпеки руху та для пасажирів ситуацією й наголошують на потребі для заміни критично застарілого парку фінансування з боку державного та місцевих бюджетів. Це заплановано діючим Законом України «Про залізничний транспорт» і не виконується вже 28 років.

Внутрішніх ресурсів компанії недостатньо для оновлення приміського парку в тих обсягах, що накопичувались роками. Наприклад, у 2019 році «Укрзалізниці» доведеться сплатити 4,2 мільярди гривень земельного податку, що в 3,5 рази більше сплаченої суми за 2018 рік. У ситуації, коли «Укрзалізниця» вже має вищий рівень податкового навантаження, ніж середній по країні, на 20-25 %, на 2019 рік Верховна Рада України додатково навантажила залізницю збільшенням коефіцієнту зі сплати земельного податку з 0,25 до 1.

Коментар
24/04/2024 Середа
24.04.2024
23.04.2024