Як волинянам запобігти розкраданню бюджетних грошей

29 Червня 2019, 10:35
1112

Громадський контроль у сфері публічних закупівель сприятиме ефективному використанню грошей бюджету. За умови, коли рішення про фінансування робіт чи придбання товарів грошима громади ухвалює колегіальний орган, наприклад депутатський корпус ради, громадськість повинна досить уважно контролювати якість та процес виконання робіт з тим, щоб сплачені податки до місцевого бюджету використовували прозоро, раціонально та задля розвитку громади.

Про це йдеться на сайті ДФС у Волинській області.

«Кожен мешканець громади, який робить внесок до її бюджету, має право проаналізувати наскільки доцільним та обгрунтованим є проведення робіт чи закупівля товарів. При виявленні фактів безгосподарного використання грошей бюджету чи  витрачання їх не за призначенням варто інформувати контролюючі органи про ймовірні зловживання та скористатись правом громадського тиску на ініціаторів таких рішень», – таку думку під час засідання круглого столу «Комунікація громадського сектору з державними органами у сфері публічних закупівель» висловив завідувач сектору боротьби з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом ГУ ДФС у Волинській області Анатолій Кошовий.

Посадовець зауважив: практика переконує, що внесення деяких змін в закон про публічні закупівлі в частині визначення терміну «замовник» дасть можливість запобігти розкраданню бюджетних грошей.  

«Пропонуємо громадськості ініціювати виключення з Розділу I Загальні положення Стаття 1. Визначення основних термінів Закону України «Про публічні закупівлі» ( ВР України, від 25.12.2015,  № 922-VIII «Про публічні закупівлі») із визначення «замовники», якими можуть бути органи державної влади, органи місцевого самоврядування та органи соціального страхування, створені відповідно до закону, а також юридичні особи (підприємства, установи, організації), які забезпечують потреби держави або територіальної громади формулювання «якщо така діяльність не відбувається на промисловій чи комерційній  основі». Саме така законодавча прогалина дозволила одному з волинських держпідприємств приховати від контролюючих органів та громадськості здійснені операції з купівлі цінних паперів на суму понад 6 мільйонів гривень з подальшою їх реалізацією приватному товариству, яке згодом збанкрутувало, не сплативши гроші державному підприємству», – акцентував увагу учасників заходу Анатолій Кошовий.

Довідково:  злочини у сфері державних закупівель можуть кваліфікувати за ст.ст.191, 364 КК України (розкрадання, зловживання службовим становищем), які зараховують  до  суспільно небезпечних діянь в розумінні закону України про запобігання та протидію легалізації. Адміністративні правопорушення немає у цій категорії.

Враховуючі норми КПК щодо підслідності злочинів (ст.191, ст. 364 не підслідні слідчим податкової міліції), реалізація даної функції в частині державних закупівель, відбувається при взаємодії ДФС з іншими правоохоронними органами, зокрема прокуратури, Національної поліції, Служби безпеки України.

Коментар
29/03/2024 Четвер
28.03.2024