Як і коли бізнесу треба співпрацювати з медіа
Засновниця PR агенції Yevstihnieieva Consult Ольга Євстігнєєва розповіла про те, що потрібно працівникам ЗМІ від бізнесу і яким чином він може комунікувати з клієнтами через медіа.
Під час четвертого West Media Forum Ольга Євстігнєєва пояснила як працює співпраця бізнесу і ЗМІ. Захід у Луцьку для бізнесменів, представників підприємств, піарників і журналістів організувала команда ділового інтернет-видання Бізнес.Район.
Читайте також: Як у Луцьку відбувався WEST MEDIA FORUM 2019: брендам потрібні медіа
Чому малий і середній бізнес не комунікує з медіа?
Серед підприємців часто побутує думка, що соцмережі дають можливість спілкуватися із потенційними клієнтами без посередників. Мовляв, згадки у ЗМІ майже не впливають на лідогенерацію та прибуток.
«Бізнес нечасто є нюзмейкером для медіа. Натомість інформпростірперенасичений повідомленнями про роботу центральних та місцевих органів публічної та виконавчої влади, лідерів політичних партій, публічних чиновників, дипломатів, представників державного та великого бізнесу. А про малий бізнес у медіа ми чуємо, коли настають моменти криз и зконодовчих змін. Комунікація під час кризи завжди дорожча і довіри до неї мало, а криза може бути у всіх, особливо, коли малий бізнес стає великим», – наголошує Ольга Євстігнєєва.
Читайте також: Як медіа у світі заробляють на аудиторії
Чому бізнес має стати нюзмейкером?
1. Надає робочі місця, послуги та створює товари.
2. Формує ринок, є економічним агентом.
3. Впроваджує нові технології.
4. Потребує фінансування, партнерів, feedback та тестування ідей.
«Бізнес за допомогою медіа формує «бренд роботодавця», доносить свою цінність, унікальну торгівельну пропозицію, запроваджує тренди на ринках, навчає людей ними користуватись. Бізнес мусить більше розповідати про себе, бо гроші дають лише тим, кого знають та кому довіряють. А ще поширювати ідеї в маси та створювати проєкти, покликані змінити життя на краще», – розповіла Євстігнєєва.
Читайте також: «Нативна реклама працює на репутацію», – PR-менеджерка компанії «Дмитрук»
Капіталізація бренду бізнесу дає лояльність, впізнаваність, споживчий капітал (знання марки та сформований образ, що впливає на готовність платити цінову премію). У перспективі – це здешевлює вартість маркетингу і кожного клієнта. Бізнес отримує перевагу над конкурентами. Завдяки медіа, яке доносить цінність продукту, люди готові платити гроші, збільшувати середній чек, рекомендувати друзям.
Капіталізація бренду неможлива без визначення своєї частки ринку та згадок на ринку. Тому варто провести медіааудит кількісно-якісних показників конкурентів на ринку (автоматизовані моніторингові системи): хто говорить, про що, яким способом, через які канали, яка тональність (позитив, негатив, нейтрал).
Читайте також: За що живе видання «Українська правда»
«Комунікація у бізнесі допомагає донести переваги продукту та історію бренду. Правило 30 на 70 відсотків у політиці можна застосовувати і у бізнесі, але вони міняються місцями в момент виборів і кризи. Вам не дадуть грошей і не куплять товару, якщо про вас не знають», – наголошує спікерка.
У комунікаціях бізнесу й брендингу дуже добре працює сторітелінг. Це капіталізує бізнес й одна з причин, чому на цьому не треба економити.
Читайте також: Як зробити медіа амбасадором свого бренду. ТОП-порад із West Media Forum
Дивіться також: ФОТО з WEST MEDIA FORUM 2019: брендам потрібні медіа
З чого почати співпрацю з медіа?
Проблеми, які виникають під час співпраці з медіа зазвичай типові. Це – підбір контенту, його вартість, відсутність спеціаліста, нерозуміння навіщо це потрібно. Все це можна вирішити за допомогою стратегування та медіапланування і виявиться, що розміщувати корисний та експертний контент у рази дешевше за рекламу. А це потрібно для відбиття кризових атак конкурентів, для капіталізації бренду.
Покроково варто зробити так:
1. Створити комунікаційну стратегію на основі стратегії розвитку вашого бізнесу.
2. Визначити, які канали комунікації вам найбільше підходять.
3. Виокремити інформаційні приводи.
4. Обрати методи донесення комунікації: розсилка новин, брифінги чи прес-конференції, виїзди журналістів на виробництво, ведення рубрики у місцевому ЗМІ, написання аналітичних матеріалів про тенденції ринку, де ви працюєте.
Читайте також: На чому заробляє типовий сайт та що вбиває медіа-експертів: цікаве з четвертого West Media Forum
Фішки для роботи з журналістами
- Журналісти, тим паче місцеві потребують якісного нішового контенту. Вони не мають часу готувати його самотужки.
- Якщо вам є що показати – це телевізійний формат. Організуйте виїзд журналістів із трансфером туди–назад.
- Якщо це новина на сайт – обов’язково якісні, не стиснуті фото.
- На подію завжди готуйте друковані матеріали, старайтеся проводити «не паркетні» події, а виїзні.
- Для аналітичного матеріалу – інфографіка.
- Якщо подія відбулась успішно, але ніхто не прийшов – розсилка пост-релізу з фото та аудіо коментарями для радіо.
- Будьте завжди на зв’язку – до вас можуть подзвонити за коментарем у будь-який момент.
- Розвивайте власну експертність, пишіть експертні коментарі на фейсбук та додавайте журналістів «у друзі».
- Якщо бачите, що можете відреагувати на подію експертним коментарем (ситуативка) – робіть це.
- Використовуйте квоти соціальної реклами, які є на суспільних мовниках та міській раді.
- За розміщення корисного контенту платити майже не треба (якщо це не вибори чи період кризи).
- Формуйте свою розсилку ЗМІ, фото та відеобанк.
- Планувати інформаційні приводи заздалегідь – накладання схожих приводів або сесія міськради.
- Робити моніторинг ефективності: моніторинг ЗМІ та фокус-групи.
Читайте також: «Нативна реклама треба, бо все інше припиняє працювати», – керівниця спецпроєктів видання «Liga.net»
Анна КАРАСЬ