Хто такі блогери і навіщо медіа й бізнесу з ними дружити
Експертка в діджиталі з понад десятирічним досвідом Надія Гуріна розповіла, як стають блогерами, навіщо з ними працювати і як їх вибирати.
На четвертому West iMarketing Forum 2020, що мав назву «Маркетинг стрімкого зростання», спікерка акцентувала увагу на тому, як блогер впливає на думку людей і як з його допомогою можна залучити клієнтів. Захід у Музеї сучасного українського мистецтва Корсаків організувала бізнес-академія РМВА.
Надія пояснила, як блогер виступає посередником між брендом (продуктом) і цільовою групою, в якій він користується авторитетом.
Читайте також: Про що говорили на четвертому форумі інтернет-маркетингу у Луцьку. РЕПОРТАЖ
«Словник маркетолога визначає блогера, як людину, яка робить істотний вплив на інших, чиї думки, судження, ідеї, дії служать зразком для оточуючих. У блогера бездоганний авторитет, а його популярність викликає довіру у підписників», – розпочала свій виступ спікерка.
Навіщо працювати з блогерами
За словами Надії, основна мета залучення лідера думки – адаптація й інтерпретація інформації про бренд, продукт з метою кращого його сприйняття цільовою аудиторією, для якої думка лідера є визначальною.
Види блогерів:
1. Опініон-лідер – лідер, який має суттєвий вплив на думки і світогляд людей. Його судження, вчинки та ідеї слугують взірцем для інших (дієтолог, як лідер думки в питаннях здорового харчування).
2. Селебрітіс – відомі, знамениті люди (актори, співаки).
3. Блогер – той, хто отримав підписника шляхом органічного зростання і різних активностей. Тобто, це «онлайн друг», спосіб життя якого імпонує підписнику.
Є блогери з великою кількістю підписників, мікроблогери і наноблогери. Блогерами стають цілеспрямовано або популярність до них приходить після якоїсь події (наприклад, реаліті-шоу), селебрітіс починають вести блог на платформах.
«Блогера можна вибрати за власними перевагами, за рекомендацією, за групами з відгуками. Це роблять за допомогою сервісів (LiveDune), рекомендацій/відгуків, а також у мануальний спосіб. Він полягає в тому, що потрібно відслідкувати, на якій мові говорить блогер, в якому стилі веде діалог, який рівень життя демонструє, який його «біль», чи працює з конкурентами, наскільки ввічливий, склад його сім'ї, наявність домашніх улюбленців, де буває і так далі», – пояснила Надія.
Спікерка радить першочергово визначитися з цілями рекламної кампанії, сформулювати для себе, чого саме ви хочете від блогера і від реклами, який ви хочете отримати результат: «дізналися–почули», «купили відразу», «дізналися і купили пізніше».
«Прорекламуватися – це ще не результат. Заплануйте, як ви його вимірюватимете. Поділіться цим із блогером, він може дати рекомендації щодо формату роботи: пост/відеопост, відео IGTV (чи на каналі), разові/регулярні сторіс, відвідування локації без приводу/регулярне відвідування, відвідування локації з приводом, прямий ефір на тему, спільний прямий ефір, колаборація, бренд амбасадор, конкурс та інше», – радить Надія.
Спікерка назвала легенди для реклами: купила, дізналася і поділилася, подарували, купила на подарунок, новинка, користуюся довго і подобається, лояльна до продукту та інші.
Читайте також: Що треба знати про медійну рекламу в інтернеті
Хто не спілкується з блогером і як формується ціна на його послуги
Експертка в діджиталі розповіла, що вартість роботи блогера частенько береться «зі стелі» або «як на ринку». Все залежить від того, хто і як запитує.
Як написати блогеру, щоб він вам відповів:
- у шапці профілю вкажіть свої контакти;
- у коментарі до поста попросіть його написати в директ;
- запам'ятайте ім'я блогера;
- привітайтеся, представтеся і будьте ввічливі;
- відправте короткий текст,
- уточніть, де зручно продовжити спілкуватися чи цікаво працювати з продуктом;
- не пишіть повідомлення по одному слову, заготовте шматки текстів для комунікації.
З блогером не комунікують секретар-нероба, 26-ий із 27-ми помічників акаунта/маркетолога, той, у кого є вільний час і його варто «довантажити». Адже негатив після спілкування з некомпетентними людьми відіб'ється на вашому бренді.
«Перш ніж ставити завдання блогеру, врахуйте, що він – не рекламний макет, а нативна реклама. Виділіть найважливіше, напишіть блогеру що не варто згадувати, розкажіть, які відчуття мають бути у цільової аудиторії після перегляду реклами, дайте йому свободу», – підсумувала Надія Гуріна.
Читайте також: Немає YouTube-каналу – немає бізнесу: поради від київського експерта з WEST iMARKETING FORUM
Анна КАРАСЬ