53% пошукачів шукають вакансії, не розміщуючи резюме, – дослідження

24 Червня 2020, 16:36
1146

Спеціалізованими сайтами користуються 88% пошукачів і 100% роботодавців. При цьому в останніх 71% коштів для пошуку співробітників йде саме на онлайн джерела. Кількість відгуків у сфері краси та спорту за один місяць зросла на 165%, а кількість вакансій для водіїв — на 16%.

Про те, як шукають один одного пошукачі та роботодавці, та які сфери зараз найбільш популярні йдеться у дослідженні від Factum Group Ukraine та OLX Робота.

Попри те, що в країні все ще діють карантинні обмеження, український ринок праці не стоїть на місці. З квітня по травень кількість вакансій зросла у всіх сферах, представлених на OLX Робота. При цьому, схожа тенденція спостерігається, якщо порівняти травень з «до карантинним» лютим, — практично у всіх категоріях пропозицій стало більше, у деяких — навіть удвічі чи втричі.

Як шукають роботу пошукачі

Для пошуку роботи блакитні комірці не обмежуються тільки одним джерелом — для кращого ефекту, згідно з даними опитування, використовують у середньому 3 способи. Більшість респондентів (88%) надає перевагу спеціалізованим сайтам, приблизно ж половина (56%) звертається за допомогою до знайомих і родичів, трохи менше (43%) шукають роботу через соцмережі. Онлайн і офлайн джерела переважно комбінують (68% опитаних), повністю ж «діджитальних» пошукачів — 28%. І лише 4% покладаються тільки на традиційні нецифрові способи. Якщо говорити про користувачів OLX Робота, то зручністю користування платформою задоволені три чверті респондентів, стільки ж — швидкістю пошуку роботи.

Активності пошукачам не позичати: тільки 6% опитаних розміщують резюме на сайтах і чекають на відгуки роботодавців, 53% шукають серед вакансій цікаві та відповідають на них, інші ж 41% подвоюють шанси, поєднуючи обидва перерахованих способи. Найчастіше для пошуку вакансій та розміщення резюме використовують браузер смартфона (65% і 47% відповідно).

Для завантаження CV багато хто також користується ноутбуком (47%). Мобільні додатки не відстають: вони на другому місці для пошуку вакансій (48%) і на третьому для розміщення резюме (33%). Загалом, для пошуку роботи пошукачі не обмежуються одним пристроєм — у середньому комбінують два, і в більшості випадків це мобільний + стаціонарний.

Якщо говорити про сфери, вакансіями в яких найчастіше цікавляться, то на першому місці, за даними OLX Робота, «Роздрібна торгівля» — тільки за травень на пропозиції відгукнулися               52,7 тисяч осіб, або п'ятеро на одну вакансію. На другому місці за популярністю «Транспорт і логістика» — 37,6 тисяч зацікавлених, тут на кожну пропозицію відповідало в середньому четверо. Стабільно найактивніші студенти та молоді люди на початку кар'єри — на одну вакансію в середньому відгукуються 12 осіб, всього ж за травень потенційних пошукачів було 24,2 тисяч.

Охочих знайти роботу в барно-ресторанній сфері значно додалося: тільки за один місяць їхня кількість зросла на 122%, досягнувши позначки у 22,2 тисяч У середньому кожною вакансією тут цікавилося 7 осіб. Закриває топ-5 «Будівництво» — 20,8 тисяч тих, хто відгукнувся, або 8 осіб на одну пропозицію. Варто також відзначити, що категорією, де найзначніше збільшилася кількість зацікавлених в роботі, стала «Краса та спорт» — число потенційних пошукачів зросло з квітня по травень більш, ніж у 2,5 рази, або на 165%.

Як шукають працівників роботодавці

По інший бік екрану шукають працівників роботодавці. До того ж, за даними опитування, всі вони роблять це саме в інтернеті на спеціалізованих платформах. І якщо говорити конкретно про OLX Робота, зручністю користування задоволені 82% роботодавців. Крім цього, 67% займаються пошуком працівників у соцмережах, 61% — у групах у месенджерах. Як і пошукачі, вони також звертаються по допомогу до близьких — через знайомих і родичів кадри шукають 58% роботодавців. Частка офлайну все ще велика — до нецифрових способів вдаються 80% компаній і підприємців, проте більше коштів вкладають в онлайн — 71% від усіх ресурсів для підбору співробітників. У середньому для ефективного пошуку використовують 5 джерел.

Найчастіше роботодавцям потрібні водії. За даними OLX Робота, в травні для них розмістили 5,2 тисячі вакансій, що на 16% більше, ніж у квітні, а пропонують у середньому 18 250 гривень Стабільно популярні продавці — кількість пропозицій зросла на 37% тільки за один місяць і склала 3,9 тисячі. Цим співробітникам готові платити приблизно 8 500 гривень.

На третьому місці комплектувальники — в травні вони могли вибрати собі місце роботи серед 1,5 тисячі вакансій із середньою зарплатою в 11 000 гривень. Приблизно стільки ж пропозицій розмістили і для штукатурів, однак пропонують їм удвічі більше — 22 500 гривень на місяць. У топ-5 також потрапили водії UBER — 1,4 тисячі вакансій за травень. А ось платити роботодавці готові ще більше — у середньому 25 000 гривень.

Читайте такожНа Волині шукають спеціалістів на високооплачувані вакансії. СПИСОК

Методологія дослідження:

— Репрезентативне онлайн опитування пошукачів, які знайшли роботу за останні 6 місяців або знаходяться в пошуку роботи зараз, у віці 20-45 років, в містах з населенням 50 тисяч і більше. Вибірка: 400 інтерв'ю.

— CATI-опитування роботодавців. Вибірка: 200 інтерв'ю.

Довідка про компанію

OLX Робота — це онлайн-сервіс №1 для пошуку та розміщення вакансій у сегменті робітничих професій. Ресурс входить в трійку лідерів з пошуку персоналу в Україні. Кожного місяця платформу відвідують 2,6 мільйона користувачів. Щодня оголошення на платформі розміщують 20 000 роботодавців. База сервісу налічує понад 36 000 актуальних пропозицій з працевлаштування. 13% всіх вакансій припадає на роботу за кордоном.

OLX — один із найбільших онлайн-бізнесів в Україні. База ресурсу налічує понад 13 мільйонів оголошень і щомісяця поповнюється більш ніж на 4 млн нових пропозицій. Кожен другий український онлайн-користувач заходить на OLX мінімум раз на місяць.

Сервіс входить в ТОП-10 найбільш відвідуваних торговельних майданчиків світу. А мобільний додаток OLX встановлений на кожному другому українському смартфоні і займає першу позицію в категорії «Купівлі» для IOS і Android за даними SimilarWeb.

На OLX за рік продається товарів на більш ніж 1 мільярд доларів, а це половина річного обороту ринку e-commerce в країні.

Підписуйтеся на телеграм-канал Бізнес.Район та читайте щоденний дайджест ділових новин Волині


 

Коментар
19/04/2024 П'ятниця
19.04.2024