Відтік підписників у медіа: причини та шляхи порятунку

08 Грудня 2020, 17:45
Старший партнер Jnomics media Гайгисиз Гелдієв 772
Старший партнер Jnomics media Гайгисиз Гелдієв

Коли видання запускає будь-яку кампанію з читацької підтримки, спочатку приходить перша зацікавлена хвиля, згодом кількість поволі зменшується. Коефіцієнт відтоку називають Churn rate. Щоб його стримати, варто добре вивчити свою аудиторію та ретельно аналізувати причини відписок.

Своїми знаннями про Churn rate поділився старший партнер Jnomics media Гайгисиз Гелдієв на п'ятому міжнародному West Media Forum. До слова, також чоловік модерував на заході панель з іноземними спікерами.

Бізнес.Район записав найцікавіше з виступу спікера.

***

«Churn rate – це коефіцієнт відтоку. Коли вже у нас є якась база, певна частина буде відлучатися. Підписна модель медіа схожа на SAAS модель (software as a service). Є два важливі фактори: скільки нових підписників (клієнтів-підтримувачів) отримаємо і скільки втратимо. Це той показник має бути для нас тригером. Норма – 5% churn rate для бізнесу, для медіа може бути 7%.

Нову людину залучити легше, ніж повернути ту, яка пішла. Churn rate впливає на наші доходи й показує реальний стан справ. 

Читайте також: Читачі Української правди забезпечують 10% бюджету видання

Що може допомогти боротися з відтоком? Підписка на рік. Адже ця стабільність підвищує і цінність та лояльність самого підписника.

Як стримати відписку? Багато користувачів відписуються у кінці року, перед тим, як оплатити нову річну підписку. Але причин безліч – закінчилися у людини гроші на карті, перевищений ліміт на карті.

Важливо збільшувати середній чек – це популярна стратегія зростання. Тобто є мінімальна ціна підписки, але є плюсик і людина може платити більше. Так можна отримати більше коштів.

Читайте також: Як болгарських журналістів-розслідувачів фінансують читачі

Які причини відписки та як уникнути? Користувачі не задоволені продуктом. Користувачі не знають, як користуватися продуктом. Мусимо покращувати продукт та робити його більш зрозумілим, пояснювати, як ним користуватися.

Треба вивчати аудиторію та поводити тестування.

Медіа у 20 сторіччі були прибутковим бізнесом. Тоді медіа мали два джерела доходу: від рекламодавців і від  аудиторії, яка платила за газету, щоб мати доступ до інформації. З приходом диджиталізації ми програли війну за рекламу, але не програли війну за аудиторію. Потрібно допомагати та комунікувати з людьми.

Читайте також: Як побудувати роботу медіа виключно на внесках від читачів: досвід румунського видання

Якщо почалися масові відписки – сталися масові зміни. Проблему треба шукати в самих собі й знайти першопричину. Знайти, що змінилося. Є поточна потенційна та втрачена аудиторія.

Коли ти нове медіа, ти маєш 100 відсотків потенційної аудиторії. Побувши на ринку, медіа вже має втрачену аудиторію. Треба якісно працювати із поточною аудиторію».

Читайте також: За сто днів до великої ідеї: Район.Історія запустила кампанію зі збору коштів

***

West Media Forum 2020 підготовлений за підтримки Європейського Союзу. Його зміст є виключною відповідальністю організаторів і не обов’язково відображає погляди Європейського Союзу.

Олена ШВИДНЮК,
Ірина ВОРОТНА

Коментар
09/12/2021 Четвер
09.12.2021
08.12.2021