Відділ «Бакалія» у магазині: чому він важливий та як правильно його організувати

03 Січня 2021, 10:02
6551

Бакалійний відділ повинен бути присутнім у магазині, бо містить товари першої необхідності і дозволяє збільшити кількість чеків.

Про це розповіла у блозі на сайті «Нашого Краю» Анна Соколова, категорійна менеджерка напряму «Бакалія» в мережі супермаркетів «Наш Край» та SPAR.

За словами менеджерки, не зважаючи на площу магазину, асортимент відділу «Бакалія» має бути присутнім, це основа основ будь-якого торгового закладу. Його можна назвати товаром першої потреби, який задовольняє різні потреби покупців, дозволяє збільшити кількість чеків.

Але потрібно зважати на те, що товари бакалійного відділу переважно забезпечують невисокий коефіцієнт прибутковості. Проте у процесі їхньої реалізації не треба застосовувати великі експлуатаційні витрати (не потрібно спеціального обладнання для зберігання, відсоток псування продуктів невисокий, передпродажна підготовка зведена до мінімуму).

Якщо магазин має малий торговий зал, тобто кілька стелажів, то категорії ми розміщуємо по поличках, зберігаючи товарне сусідство. Наприклад, на один стелаж виставляємо макарони, швидке харчування, крупи, сипучі товари.

Якщо супермаркет має велику кількість стелажів – категорії розписуємо по стелажах. Наприклад, один стелаж – крупи, другий – макарони, третій – сипучі бакалійні товари (борошно, цукор, сіль тощо).

Оскільки до бакалійного відділу ми відносимо велику кількість продуктів, менеджер має сформувати асортимент в кожній категорії. При формуванні матриць ми відштовхуємося у першу чергу від площі полиць, виділених під певну категорію.

Відповідно, в маленькій торговій точці будуть присутні найтоповіші позиції, а в супермаркеті більшого формату – ширший асортимент. Тут ми можемо легко ввести різні новинки, сформувати пропозиції  різного цінового сегменту, представити імпортні та сезонні товари. Також важливим є те, що можна виділити додаткові місця продажу, місця для збільшеної викладки акційних товарів.

Бакалія відрізняється від інших груп ще й тим, що має в асортименті як фасовані, так і вагові товари. І ті, і інші мають попит у споживача. Щороку частка реалізації фасованих продуктів зростає, це пов’язано з тим, що:

 

  • виробники пропонують різну вагу пачок;
  • фасована продукція прискорює процес реалізації;
  • супермаркету не потрібно закупляти додаткове обладнання; 
  • покупцеві не потрібно затрачати свій час для пошуку пакувальних матеріалів та зважування продукції.

 

Читайте також: Розумні інвестиції і швидка окупність: переваги франчайзингу

Коментар
16/04/2024 Вівторок
16.04.2024