Під час локдауну українці стали у півтора рази частіше купувати онлайн

18 Січня 2021, 10:41
1461

Українці стали значно частіше купувати товари в інтернеті на фоні оголошення та впровадження січневого локдауну. Кількість замовлень онлайн у п’яти найпопулярніших категоріях зросла на 46%.

Такі дані наводить аналітична служба OLX, дослідивши активність користувачів з 9 грудня 2020 (дата оголошення січневого локдауну) по 13 січня з аналогічним періодом минулого року, коли жодних обмежень не було.

При цьому активність продавців в інтернеті лишилася незмінною – у період січневого локдауну кількість пропозицій зменшилася лише на 1,5% у порівнянні з аналогічним періодом минулого року.

«Зростання кількості покупок в онлайні переважно пов’язане з оголошенням та провадженням січневого локдауну. Через закриття офлайнових магазинів, ТРЦ та ринків громадяни знов почали масово купувати товари в інтернеті. Схожу динаміку ми зафіксували також під час першого локдауну навесні 2020 року.

Можна зазначити, що в українців почали формуватися нові споживчі звички, пов’язані із карантинними реаліями: покупці хочуть мати постійний доступ до товарів, уникаючи відчуття дефіциту.

Набирає популярності також система BOPIS (купуєш онлайн – забираєш в магазині), коли й бізнеси  перейшли у режим офлайн-точок з видачі онлайн-замовлень», – зазначив директор департаменту клієнтського сервісу OLX в Україні та Центральній Азії Ігор Сироватко.

Вибухове зростання попиту на OLX показали найпопулярніші категорії товарів з 9 грудня 2020 по 13 січня. За цей час українці зробили понад 300 тисяч замовлень із послугою OLX Доставка, тоді як минулого року – 205 тисяч.

Читайте також: Нацбанк запустив інтернет-магазин

Загалом у 2020 році через нестабільну роботу офлайнових магазинів найпопулярніші категорії показали наступну динаміку кількості замовлень:

 

  • Чоловічий одяг – +123%, 136,2 тисячі замовлень, середній чек 527 гривень проти 60,8 тисячі замовлень і 543 гривень у 2019 році;
  • Чоловіче взуття – +94%, 113,9 тисячі замовлень, середній чек 820 гривень проти 58,6 тисячі замовлень і 833 гривень у 2019 році;
  • Електроніка: Комплектуючі та аксесуари – +74%, 130,4 тисячі замовлень, середній чек 2 700 гривень проти 74,8 тисячі замовлень і 1 500 гривень у 2019 році;
  • Смартфони – +63%, 105,7 тисячі замовлень середній чек 2 700 гривень проти 64,8 тисячі замовлень і такому ж середньому чеку у 2019 році;

У п’ять найпопулярніших категорій у 2020 році потрапили також дитячі іграшки (104,5 тисячі замовлень, середній чек 515 гривень), які потіснили аксесуари для мобільних телефонів (65,3 тисячі замовлень і середнім чеком 589 гривень).

«Згідно з міжнародним дослідженням платформи Salesforce, після завершення локдауну та відкриття фізичних магазинів, ріст онлайн-торгівлі не зупинився, а навпаки – виторг інтернет-магазинів у другому кварталі 2020 збільшився на 71%.

В Україні протягом минулого року кількість замовлень на нашій платформі з послугою OLX Доставка зросла на 87,7% – до 2,7 мільйона угод (1,4 мільйона у 2019 році), середній чек у найпопулярніших категоріях товарів залишився незмінним – 1 240 гривень.

Сфери зі швидким оборотом коштів, зокрема роздрібна торгівля, лишаються основним драйвером у поновленні економічної активності. Онлайн-підприємцям вдалося швидко адаптуватися до нових реалій, тому у 2021 році ми також очікуємо значного росту інтернет-торгівлі в Україні», – додав Ігор Сироватко.

Висновки

Онлайн-торгівля залишиться найбільш передбачуваним напрямком для малого та середнього бізнесу. Згідно з міжнародними дослідженнями Shopify, у 2020 році кількість продажів в інтернеті зросла на 21,5% у Центральній та Східній Європі. За прогнозами, у 2021 ринок E-commerce збільшиться більш ніж на 8%. В Україні цей показник може сягнути ще більше.

Нові карантинні реалії значно вплинули на те, як змінився інтерес українців до девайсів. Наприклад, за даними аналітики OLX, техніку для дому стали обирати на 93% більше у порівнянні з 2019 роком. Нова звичка купувати в онлайні електроніку, одяг, взуття, продукти та медикаменти укріплюватиметься й у новому 2021 році. Таку ж динаміку росту можна очікувати й у сервісів з доставки.

Враження від покупки стануть важливою частиною бізнес-стратегій. Покупці очікують, що процес замовлення, оплати та доставки буде інтуїтивно зрозумілим, швидким, безпечним та доставлятиме приємні емоції. Підприємцям доведеться автоматизувати та спростити процес придбання, а також створювати унікальні пропозиції та робити акцент на бонусах, щоб утримати клієнта.

Покупці все більше купуватимуть не «бренд», а «користь» від конкретного продукту. Світова криза, спричинена пандемією, стала рушійною силою відповідального шопінгу та усвідомленого споживання. Водночас, згідно світових трендів від Shopify, клієнти готові платити більше компаніям, які піклуються про оточення та займаються благодійністю.

Коментар
29/03/2024 П'ятниця
29.03.2024
28.03.2024