Укрзалізниця розпочала електрифікацію напрямку «Ковель-Ізов-Держкордон»
Укрзалізниця розпочала роботи з електрифікації 94-кілометрового напрямку «Ковель-Ізов-Держкордон», а основні роботи мають стартувати вже влітку.
Всього планують масштабну електрифікацію і модернізацію залізничної інфраструктури за чотирма основними напрямками. Про розповів міністр інфраструктури Владислав Криклій, – інформують у пресслужбі Кабміну.
Серед них також реконструкція залізничної колії на ділянці держкордону «Мостиська-2 – Скнилів» у Львівській області та модернізація залізничної колії 1435 мм на ділянці «Ковель-Ягодин-Держкордон» з подальшою електрифікацією. Крім цього, в УЗ працюють над створенням залізничного спецфонду, який дозволить оновлювати рухомий склад та інфраструктуру щороку.
«Наразі це один з наймасштабніших та найважливіших проєктів, що дозволить збільшити експортний потенціал нашої країни. Крім того, електрифікація залізниці є актуальною на фоні зростання цін на дизельне пальне, а також це енергонезалежність країни. Окрім економічного ефекту, який обчислюється в сумі понад 180 млн грн, досягнемо зменшення обсягів викидів шкідливих речовин в атмосферу на 12 тис. тонн на рік та значного зменшення рівня шуму», – зазначив в.о. голови правління АТ «Укрзалізниця» Іван Юрик.
Загальна кошторисна вартість проєкту відповідно до ТЕО становить понад 1,4 млрд грн. Його планується реалізовувати за кошти УЗ в кілька етапів за наступними чергами:
- реконструкція споруд залізниці з електрифікацією дільниці «Ковель-Ізов-держкордон»;
- побудова мікропроцесорних систем централізації станцій Ізов і Володимир-Волинський;
- реконструкція будівлі пакгаузу під черговий пункт контактної мережі та будівництво стаціонарної тягової підстанції на станції Володимир-Волинський.
За повідомленням УЗ, завдяки електрифікації Укрзалізниця зможе збільшити на дільниці вагу вантажних поїздів з 4,6 тис. тонн до 6 тис. тонн, підвищити її пропускну спроможність та скоротити терміни доставки вантажів. Водночас на дільниці буде реконструйовано понад 11 км колій, капітально відремонтовано понад 7 км колій та оновлено середнім ремонтом майже 6 км. Також залізничники відремонтують 6 платформ та 10 службових будівель.
Основним вантажопотоком за цим напрямком є експортна залізорудна сировина, що прямує з підприємств регіону Кривого Рогу на металургійні підприємства у Польщі. Наразі маршрут цього вантажопотоку пролягає електрифікованими напрямками до станції Ковель, а далі вантаж перевозиться на дизельній тязі за напрямком «Ковель-Ізов-держкордон», що є найбільш затратною частиною цього маршруту.
«Завдяки електрифікації вказаного маршруту ми бачимо в майбутньому не тільки збільшення перевезень у напрямку Польщі, але й збільшення транзитного вантажопотоку територією України, що позитивно відобразиться на дохідній частині компанії та економіці країни в цілому», – додав Іван Юрик.
Нагадаємо, Укрзалізниця незабаром розпочне будівництво стаціонарної тягової підстанції в Ковелі. Вона замінить існуючу пересувну та буде важливим елементом у роботі модернізованої дільниці.