У 2022 році очікують старту проєкту концесії траси Ягодин – Ковель – Луцьк

24 Листопада 2021, 17:40
Траса Ягодин – Ковель – Луцьк 969
Траса Ягодин – Ковель – Луцьк

Міністерство інфраструктури України (МІУ) у 2022 році розраховує на старт двох пілотних проєктів концесії автошляхів за принципом «плати за доступність».

Про це повідомив міністр інфраструктури Олександр Кубраков в інтерв'ю агентству Інтерфакс-Україна.

«Минулого року Укравтодор презентував шість пілотних проєктів. До кінця цього року плануємо підписати договір між МІУ, Укравтодором, EBRD та IFC, який передбачає впровадження проєкту у два етапи. Перший етап, який має бути запущений у 2022 році, включає пілот на маршрутах Ягодин - Ковель - Луцьк та Харків - Дніпро - Запоріжжя», – йдеться в повідомленні.

За його словами, у цих проєктах плата за проїзд не передбачається, оскільки партнер повертатиме вкладені інвестиції через механізм "плати за доступність", обслуговуючи утримання дороги та придорожню інфраструктуру та отримуючи за це платежі з бюджету.

«Запропонована модель будується на довгострокових контрактах щодо утримання доріг - OPRC. Тобто інвестор зобов'язується виконувати всі вимоги щодо якості, безпеки та комфорту дороги», - наголосив Кубраков.

За його словами, крім того, Мінінфраструктури працює над проектами класичної концесії: інвестор будує за свої гроші і потім повертає інвестиції за рахунок зняття плати за проїзд такою дорогою - спільно з приватним бізнесом.

«Наразі одна з великих дорожніх компаній України вийшла з приватною ініціативою на розробку техніко-економічного обґрунтування будівництва дороги за маршрутом Краковець - Львів - Броди - Рівне. ТЕО має відповісти на запитання щодо доцільності запуску платного маршруту: чи буде тут 100% приватний капітал або ж держава буде присутня у якомусь форматі», – наголосив Кубраков.

Як повідомлялося, раніше в Укравтодорі наголосили, що будівництво концесійних платних доріг обов'язково передбачає наявність безкоштовної альтернативи.

Коментар
19/04/2024 П'ятниця
19.04.2024