Румунія відновила ділянку залізниці до українського кордону на Закарпатті

17 Жовтня 2022, 13:17
Відновлення залізниці 514
Відновлення залізниці

Румунська залізнична компанія CFR Infrastructură відновила дільницю залізничних колій від населеного пункту Валя Вишеулуй (Румунія) до українського кордону та станції Берлебаш на Закарпатті.

Ці роботи стали наступним кроком після відновлення сполучної ділянки, протяжністю 19,3 км, від Рахова до держкордону. Про це пише Закарпаття онлайн.

Ця залізнична гілка може допомогти у нарощуванні експорту з України, покращити міжнародне сполучення з Румунією, а в майбутньому – запустити пасажирські поїзди з Івано-Франківська до Ужгорода.

Як повідомляє CFR Infrastructură, румунські залізничники замінили близько 1,4 тис. шпал та насипали 400 т щебеню. Протяжність дільниці від станції Валя Вишеулуй (Румунія) до станції Берлебаш (Україна) 18 км, передає infopost.

Наразі ремонтні роботи тривають на ділянці, протяжністю 20 км між Тересвою (Україна) і Сігету Мармацієй, через комуну Кимпулунг-ла-Тіса в Румунії. Роботи планують завершити в листопаді. Далі ремонт має розпочатись на центральній дільниці маршруту Сігету Мармацієй – Бочіку Маре – Валя Вишеулуй.

Для чого Україні новий-старий пункт пропуску з Румунією

У серпні 2022 року Консульство Румунії в смт. Солотвино (Україна) надіслало румунській залізничній компанії CFR SA повідомлення про ініціативу проекту щодо відновлення залізничного сполучення через пункти: Тересва (Україна) – Кимпулунг-ла-Тіса (Румунія) – Валя Вишеулуй (Румунія) – Берлебаш (Україна) на митниці (право використання іноземної залізниці для перевезення вантажів власними транспортними засобами). Того ж місяця українські ділянки Рахів – Берлебаш – держкордон (19,3 км) та Тересва – держкордон (1,1) на Закарпатті відремонтували.

Разом із пунктами Березине — Басарабяска, Гребенне — Рава-Руська та Стражава — Кросцєнко (Польща) вони дозволять розвантажити вже діючі пункти та наростити кількість перевезень, у тому числі вантажних.  А дільниці Рахів – Берлебаш – держкордон та Тересва – держкордон мають потенціал стати третім та четвертим стиками на найбільш завантаженому зараз напрямку на кордоні з Румунією. Як стверджують в Укрзалізниці, їх відкриття дозволить відправляти на ньому додаткові 6 пар вантажних поїздів щодня. Це додаткові 3,5 млн тонн вантажів на рік.

За інформацією Укрзалізниці, Берлебаш — Валя-Вишеулуй розглядається як додатковий пункт пропуску між Україною та Румунією, що дозволить розвантажити вже діючі Дяково — Халмеу та Вадул-Сірет — Дорнешти.

Тобто наступним кроком, фактично має бути початок робіт над налагодженням інфраструктури та роботи пунктів пропуску, які мають виконати прикордонники та Держмитслужба України. Про свою готовність до початку робіт вони заявляли ще на початку вересня, коли тривали роботи на дільницях з українського боку.

Важливо, що по території Румунії від станції Валя-Вишеулуй до станції Кимпулунг-ла-Тиса прокладена суміщена колія 1520 та 1435, тому поїзди зможуть курсувати без зміни візків. Від станції Валя-Вишеулуй до порту Костанца територією Румунії прокладена вузька колія 1435, тому потрібно буде переставляти візки або перевантажувати вагони.

Коментар
21/05/2024 Понеділок
20.05.2024