Перетин кордону в умовах воєнного стану: підсумок трьох місяців роботи

23 Грудня 2022, 14:22
Перетин кордону Ексклюзив 581
Перетин кордону

Представники українських митниць та бізнесу зустрілися 22 грудня в режимі онлайн, щоб обговорити результати моніторингу перетину кордону.

На зустрічі побувала і журналістка видання Бізнес.Район.

«Оцінка перетину кордону зі сторони споживачів бізнесу – надзвичайно актуальна. З вересня ми почали таку роботу і хочемо показати результати», – коментують організатори.

Метою моніторингу є виявлення перешкод при здійсненні підприємствами експортно-імпортної діяльності, а також задоволеності представниками бізнесу та громадянами України умовами і якістю державних послуг, отриманих від Державної митної служби України та Державної прикордонної служби України, при переміщенні товарів через митний кордон та при перетині державного кордону між Україною та країнами Європейського Союзу та Республікою Молдова в умовах російської військової агресії проти України. Результати моніторингу містять відповідні пропозиції та рекомендації зацікавлених сторін.

Цей проєкт проводили у вересні-грудні 2022 року, робота продовжиться й у 2023 році.

Моніторинг проводили як серед пасажирів, так і представників бізнесу.

Опитування пасажирів. Головні референси

  • Опитали 374 респонденти з п'яти регіонів України впродовж вересня-листопада 2022 року, які перетинали пункти пропуску «Краківець», «Устилуг», «Чоп», «Шегині», «Ягодин», «Лужанка», «Косино», «Перемишль».
  • У листопаді найбільше респондентів перетинали пункт пропуску «Краківець».
  • За три місяці тривалість перетину кордону з двох сторін скоротилася.
  • Основними проблемами виявили наявність черг, повільну роботу працівників та відсутність або недоступність туалету.

Опитування підприємців. Головні референси

  • Опитали 151 учасника.
  • Серед опитуваних: представники підприємств, що є імпортерами/експортерами, представники бізнес-асоціацій, торгово-промислових палат, перевізники, митники, експерти митної справи.
  • Опитувані з Волинської, Вінницької, Закарпатської, Київської, Чернігівської областей.
  • Визначили недостатню проінформованість щодо інструментів спрощення процедур торгівлі, зокрема механізму «електронної черги» у МАПП «Ягодин».
  • Отримали позитивні оцінки системи «Шлях».
  • Серед перешкод у митній сфері актуальними стали черги на кордоні, зловживання при ввезенні гуманітарної допомоги, додаткові митні огляди.
  • Серед важливих перешкод, зокрема у Волинській та Чернігівській областях виявилася неможливість завершення зовнішньоекономічних контрактів, за якими до 24 лютого були здійснені платежі на адресу контрагентів з білорусі, через неможливість повернути передплату або отримати товар, що потребує законодавчого врегулювання.

Довідково: Моніторинг складається з двох частин і здійснювався за єдиною методологією, запропонованою ІЕД. Для першої частини інформація збиралася шляхом проведення фокус-груп й глибинних інтерв’ю із підприємствами експортерами та/або Імпортерами, митними брокерами, митниками, перевізниками, представниками торговельно-промислових палат й експертами. 

В рамках підготовки другої частини моніторингу здійснювалося опитування пасажирів – громадян України, які перетнули державний кордон України протягом місяця, що передував інтерв’ю у ході якого вони оцінювали час, витрачений на перетин державного кордону та умови перебування на міжнародних пунктах пропуску.

 

 

Коментар
16/04/2024 Вівторок
16.04.2024
15.04.2024