Інтернет-магазини набирають популярності серед українців

09 Квітня 2018, 12:36
1405

У компанії Promodo з’ясували, що за 2017 рік ринок інтернет-магазинів та сервісів зріс на 28%, цього року прогнозується зростання на 30%.

При цьому, минулого року частка онлайн-продажів в Україні склала лише 3,2% у той час, як у Великобританії сягнула 18%. Тим не менше, український інтернет-ринок має серйозний потенціал до зростання, пише сайт «Новое время»

«Усе більше людей роблять покупки онлайн. Цей відсоток зростає щорічно, разом із проникненням інтернету загалом. Це дуже зручно, часто дешевше. Відповідно, люди все більше користуються таким сервісом», - розповідає засновник компанії Unitrade Express Володимир Колодюк.

Традиційно, на ринку української електронної комерції добре продається електроніка й побутова техніка: на початку 2000-х років власники мережі магазинів  фототехніки зрозуміли потенціал інтернету і зайнялися розвитком платформи для онлайн-продажу.

Довгий час головним конкурентом на ринку інтернет-продажів був книжковий бізнес - частка прибутку була вищою у порівнянні з побутовою технікою. При цьому, був досить низький середній чек.

«Можу сказати загалом по ринку, що маржинальність, рентабельність даного бізнесу становить у середньому від 30 до 50%. Залежно від того, де, хто і як продає та якими є канали реалізації», - розповідає генеральний директор Yakaboo.com Іван Богдан.

Однак, за словами Богдана, велика частка у книжковій галузі припадає на контрабанду.

Продаж одягу і взуття в інтернет-магазині зазвичай відбувається за бізнес-моделлю flash sales, яка передбачає спонтанну купівлю і торгівлю великими стоками. Така стратегія дає хороші продажі, але для цього необхідно грамотно організувати доставку товарів, пояснює директор інтернет-магазину modna Kasta Наталя Логвін.

«У постачальника на реалізацію беруться зразки, відзнімаються, викладаються на сайт. Потім продаються протягом 2-3 днів, і замовлення вивантажується постачальнику. Постачальник відвантажує нам на склад, і ми далі відвантажуємо нашим клієнтам в Україні», - розповідає вона.

Основними гравцями e-commerce (електронна комерція) в Україні є інтернет-магазини, прайс-агрегатори - каталоги різних товарів з цінами, маркет-плейси - посередники між продавцями і покупцями, а також класифайд - реклама, згрупована за тематикою.

При тому, що онлайн-магазини досить успішні, часто складно заробити лише на товарі, тому необхідно надавати певний додатковий сервіс.

«Наприклад, купуючи товари з-за кордону, ми надаємо гарантію локальну. Це для нас сервіс, і клієнту також зручно. Немає цих страхіть: не купуйте за кордоном, воно без гарантії», - розповідає Колодюк.

Ще однією проблемою торгівлі онлайн є процедура повернення замовлення, адже це незручно і для покупця, і для інтернет-магазину.

«Якщо в магазині людина відмовляється, продавець стоїть над нею, вона при продавцеві й відмовляється. Тут це набагато складніше. Це треба покупцю піти й надіслати (товар - ред.)», - пояснює керівний партнер інтернет-магазину F.ua Дмитро Покотило.

Крім того, з юридично-правової точки зору, специфічних відносин між покупцем і продавцем в інтернет-магазині немає. В Україні діє окремий закон про електронну торгівлю, який непогано копіює європейську директиву.

«Кожен інтернет-магазин власну оферту публікує, правила користування ресурсом. Потрібно, щоб була доволі чітко визначена етапність, які товари підлягають поверненню, які ні, як повинен зареєструватись покупець, які на себе бере зобов’язання продавець», - пояснила старший юрист Практики ТМТ Валерія Дяченко.

Більшість положень закону про інтернет-торгівлю відсилають до інших законів. Зокрема - про захист прав споживачів. Проте є певні обмеження щодо інформації, яку продавець повинен розмістити про себе на сайті.

«Тому що користувач, покупець має одразу бачити, хто ви, де ви зареєстровані, як з вами зв’язатись, яка контактна інформація. Якщо це якісь товари, які потребують ліцензування, також потрібно зазначити ці ліцензії. Деякі товари не можуть продаватись через інтернет. Це, наприклад, ліки, алкоголь», - відзначає Дяченко.

Купівельна спроможність в Україні істотно відрізняється від розвинених країн. Але вітчизняним підприємцям завжди треба пам’ятати про головні складові роботи: якість товару та його зберігання, швидкість обробки замовлень і доставка покупцям. І звичайно, пошук можливостей для зростання продажів і подальшого розвитку.

Коментар
18/04/2024 Четвер
18.04.2024
17.04.2024