Україна планує створити новий експортний шлях по Дунаю в обхід кордону з Польщею

22 Лютого 2024, 10:03
Україна планує створити новий експортний шлях по Дунаю в обхід кордону з Польщею 296
Україна планує створити новий експортний шлях по Дунаю в обхід кордону з Польщею

Новий додатковий маршрут через річку Дунай покликаний збільшити український експорт до рівня, що був на початку війни. І хоча багато експортерів віддають перевагу Чорному морю через його низьку вартість, обсяги через Дунай для України все ще складають 1,2-1,8 мільйона тонн на місяць.

Про це повідомляє Bloomberg з посиланням на міністра розвитку громад, територій та інфраструктури Олександра Кубракова, з яким кореспонденти агенції зустрілись під час Мюнхенської безпекової конференції.

«Наші плани на цей рік – прибрати всі штучні перешкоди для експортерів. І ми працюємо над покращенням внутрішньої логістики. Ми плануємо транспортування контейнерів через нижній Дунай, оскільки Румунія є «більш передбачуваною», ніж польський кордон», – цитує Олександра Кубракова Bloomberg.

За інформацією Bloomberg  маршрут пролягатиме з одного з українських портів до Константи в Румунії та дунайських портів Німеччини. Раніше Українське Дунайське пароплавство та Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури повідомляло про побудову вже другої SLG баржі великої вантажопідйомності та підготовку для запуску баржевих контейнерних караванів на Середній та Нижній Дунай.

Після того, як Росія минулого року вийшла з угоди, підтриманої ООН та Туреччиною, про створення безпечного зернового коридору в Чорному морі, Дунай став пріоритетним шляхом для постачань з України.

Разом з тим, Україна також використовує автошляхи та залізницю, однак обсяги експорту через Польщу наразі знизилися до 300 тисяч тонн на місяць замість приблизно 1 мільйона тонн, які були у 2022 році, оскільки автомобільні переїзди повністю заблоковані – повідомили раніше в Мінінфраструктури. 

«Це безперечно не загроза польським фермерам, оскільки ми транспортуємо не лише сільськогосподарські товари, але й автозапчастини для німецьких автовиробників, перероблені продукти, які не направлені до Польщі. Блокування кордону означає мільярдні втрати як для нашої економіки, так і для економік Європейського Союзу», – сказав міністр розвитку громад, територій та інфраструктури Олександр Кубраков.

Коментар
18/04/2024 Середа
17.04.2024