Як мігрує український бізнес під час повномасштабної війни: які області обирає

Майже 19 тисяч компаній переїхало від початку 2022 року, за даними Єдиного державного реєстру. Український бізнес переїжджає з міст до областей. Найпопулярнішими напрямками, куди рухається бізнес, виявилися Київська та Закарпатська області. Серед усіх компаній найчастіше релокуються оптовики.
Про це інформує Опендатабот.
З усієї кількості компаній, які змінили своє розташування від початку повномасштабної війни, трохи більше тисячі переїхали з міста до області. Половина з них – понад 600 підприємств – виїхали з Києва, а ще 60 або 5,1% – з Одещини.
Переважно для переїзду обирають Київську область – 546 переїздів. Це майже кожна друга релокація бізнесу від початку повномасштабної війни. А найпопулярнішим став маршрут з Києва до Київської області: 359 релокацій. Фактично, 30% усіх випадків, коли бізнес переїздить в область, припадають на цей маршрут.
Інші маршрути виявилися менш популярними. Наприклад, на другому та третьому місці шляхи від Львівської до Київської області та із Києва до Закарпаття – 2,7% та 2,6% відповідно (30–32 підприємств).
Лідерами за переїздами стали компанії, які займаються оптовою торгівлею – 344 релокацій (29,3%) та транспортна галузь – 92 релокації (7,8%).
ТОВ «Укролія» з обігом у понад чотири мільярди гривень стало найбільшою компанією, яка змінила своє розташування. Підприємство переїхало з Києва до Полтавської області. ТОВ «Київ-Атлантик Україна» з обігом у понад два мільярди гривень також поїхало з Київщини – проте до Черкащини.
Закриває топ бізнес-мігрантів ТОВ «Керхер» з обігом у понад мільярд гривень – компанія змінила місце реєстрації на Київську область.
«Ми почали готуватись до переїзду ще сім років тому – придбали землю, у 2020 році розпочали будівництво на Київщині, яке було перервано нападом РФ та частковою окупацією області. Вже за чотири місяці після звільнення Київщини компанія поновила будівництво – тож, наприкінці 2023 року наша команда заїхала у новий простір. Загалом, розміщення компанії за межами міста, у регіонах, є частиною філософії бренду Керхер по всій Європі», – коментує Надія Крепосна, маркетологиня компанії «Керхер».
-
Сьогодні
-
Завтра
-
Незабаром