Як фірма з Луцька допомогла Польщі стати незалежною від російського газу

16 Червня 2018, 08:38
Сергій Чуріков 2704
Сергій Чуріков

Луцька компанія «Європейський стандарт — Україна» успішно розвивається в Польщі.

Про досвід виходу на Європейський ринок розповів Сергій Чуріков, директор будівельної компанії «Європейський стандарт — Україна».

Порадами бізнесмен ділився під час семінару для представників бізнесу Луцька та Волинської області «Як знайти бізнес-партнера в Європейському союзі?», 7 червня.

Читайте: Детально про програми від Євросоюзу для бізнесу

«На сьогодні це група компаній в Євросоюзі, яка знаходиться на ринку вже 11 років. Обсяг продукції в ЄС в минулому році був більше 35 мільйонів гривень. Ми швидко ростемо. В українській фірмі наразі працевлаштовані більше ста людей. Спеціалізується компанія на електромонтажних роботах та монтажі металоконструкцій, які здійснюються на території Європейського союзу», — розповів Сергій Чуріков.

«Європейський стандарт» проводив роботу для лідерів галузі. Зокрема, на такому обєкті  як LNG Термінал в Свіноуйсьці, польської компанії «Polskie LNG S.A». Це термінал, який забезпечує постачання катарського природного скрапленого газу та дозволяє Польщі бути повністю незалежною від російського газу.

На питання з чого почати бізнес Сергій Чуріков відповів, що є два шляхи: простий та складний. Бізнес.Район пропонує ознайомитися з думками успішного бізнесмена. 

«Коли я починав бізнес, то були малі інвестиціїї, знання та досвід. Я вибрав легкий шлях: знайшов локального партнера. Це повинна бути людина, яка буде провідником вашого бізнесу. Партнер був зацікавлений в молодій компанії, яка може зрости. Це було успішне рішення на той момент».

«Або ж ви можете просуватися на ринку самотужки. Це складний шлях».

Сергій Чуріков
Сергій Чуріков

Для цього, за словами Сергій, вам потрібно відкрити компанію на території ЄС. Після чого знайти професійних менеджерів, теж локальних. Найняти кваліфікованих юристів та бухгалтерів.

«Перше що я зробив, коли відійшов від цього простого шляху, – знайшов хороших юристів. Найкращим варіантом буде взяти їх на основі аутсортингу».

«Вивчіть мову! У Європі вас не будуть таврувати чи обсміювати за те, що ви мови не знаєте. Ні. Такого не буде. Зрештою, незнання англійською не закриє вам двері перед ЄС та пошуком партнерів. Але з іншої сторони, володіння іноземною, офіційною мовою Європейського союзу намалює біля вашого імені та вашої компанії величезний плюс. Коли я виходив на ринок, то знав польську і це мені дуже допомогло».

Серед проблем та сюрпризів, які чекають українських підприємців на ринку Європи, Сергій Чуріков назвав перш за все високу конкуренцію.

«Ви не будете мати перевагу в якомусь сегменті. У цю сферу, в яку сьогодні зайшли ви, можуть завтра зайти конкуренти. Це не блакитний океан, де люблять українців, як дешеву робочу силу».

«Висока конкуренці, часом не завжди чесна, але будьте до цього готові».

«Українці часом скаржаться, що у нас податки високі. В Європі вони зазвичай вищі».

«Фрагментарна бюрократія. Нещодавно був такий випадок, коли мене «ганяли» по установах: з одніє в іншу. Мене це почало дратувати, я трішки поскандалив. І те, що мали робити тиждень, зробили за 15 хвилин. Тому такі моменти є. Але безпідставно та неконтрольовано до вас чіплятись не будуть. У них на практиці діє презумпція правоти платника податків. Вони з самого початку передбачають те, що ви сумлінний та хочете грати за правилами. Якщо ви помилитесь, то вас не будуть карати «по повній програмі».

«Також особливістю є те, що побачивши навіть досить молоду компанію на ринку, партнери будуть чекати від вас рекомендції. Де ви працювали, що ви робили, наскільки ви були успішні. Тому при будь-якій співпраці в договорі прописуйте те, що вам повинні будуть надати рекомендацію в результаті успішої реалізації чого-небудь».

«В Європі є різні партнери. Не думайте, що там всі законослухняні. Банально – загугліть. Перевірте в спеціалізованих фірмах за кордоном. У таких фірмах можна запросити платну інформацію про фірму, яка вас цікавить. Перевіряйте через соціальні зв’язки. Якщо ви хочете зайти на ринок, спілкуйтеся з людьми. В інтернеті цієї іфнормації може не бути, але в бізнес-середовищі знатимуть про цього бізнесмена, який нечесно веде свою справу. Юристи та бухгалтери вам дадуть інформацію про локальну ситуацію».

«Бізнес – це ризик. Ви мусите оцінити ступіть ризику. Включити ті механізми, які забезпечать вам гарантію. Наприклад, ви можете запропонувати знижену ціну на послуги, але запросити передплату. Використовуйте механізм акредитивів. Спробуйте знайти інформацію в українських суб.єктах зовнішньої економічно діяльності».

«Чому я займаюсь бізнесом в Європі, не зважаючи на те, що грошей там можна заробити менше? Європа – це величезний ринок. Але найосновніше те, що там інші стандарти ведення бізнесу. Це вища ліга бізнесу. Вони рано чи пізно прийдуть в Україну і до них треба бути готовими».

«Якщо ви навчитеся працювати в Європі, де супервисока конкуренція та вимоги до стандартів ведення бізнесу, то будете конкурувати в Україні, а потім і на Сході».

«Ви повинні бути дуже гнучким: шукати різні суміжні ринки та свою нішу в бізнес-середовищі».

Коментар
24/04/2024 Середа
24.04.2024