«Бляхарам» оголосили дедлайн на узаконення автомобілів

30 Червня 2018, 13:09
2321

Закон про «євробляхи»: що робити власникам нерозмитнених автомобілів.

Відповіді на найбільш популярні запити водіїв на нерозмитнених авто підготувала «Економічна правда»

Минулого тижня до Верховної Ради були внесені два законопроекти, які повинні вирішити проблему так званих авто на «бляхах». Акцизний податок знизять і здешевлять розмитнення, але збільшать контроль за ввезенням та використанням таких машин.

Депутати запевняють, що всі машини зареєструвати за українським законодавством можливо, але є кілька нюансів. По-перше, це дорого для пересічного українця. По-друге, багато українців, які їздять на таких авто, не є їхніми власниками: ними володіють іноземці.

Депутати розуміють, що така легалізація призведе до втрати авто більшістю «власників».Тому відкритим залишається питання, чи підтримають депутати вказані законопроекти, адже ухвалення таких рішень перед виборами може призвести до суттєвих електоральних втрат.

Відповіді на найпопулярніші питання стосовно закону про «євробляхи» підготовлені після спілкування з авторами законопроектів та представниками комітету Верховної Ради з питань податкової та митної політики.

Скільки насправді «євроблях» в Україні?

За даними митниці на 1 травня 2018 року кількість машин з іноземною реєстрацією, які з початку 2016 року були ввезені в Україну, становить понад два мільйони. Це всі машини, які хоча б раз приїздили в Україну в будь-якому режимі. Частина з них — іноземці, які вже виїхали. В Україні зараз залишаються 351,228 тисячі авто. З них 124,519 тисячі вже порушили термін перебування.

Влада пропонує їх легалізувати. Акцизний податок знизять і здешевлять розмитнення, але збільшать контроль за ввезенням та використанням таких машин. 

Скільки часу отримають «бляхарі», щоб узаконити свої авто?

Громадяни, які користуються авто на єврономерах, матимуть 180 днів з дати впровадження нововведень на те, щоб зареєструвати транспортні засоби за українським законодавством. Якщо хтось не встиг, буде нести додаткову фінансову відповідальність у вигляді штрафів за порушення митних правил.

Як їх легалізувати?

Те, що справжніми власниками машин є іноземці, дуже ускладнює ситуацію. Щоб узаконити такий транспортний засіб, українець повинен спочатку знайти фактичного володаря, який має зняти машину з обліку в своїй країні, і з усім пакетом документів в’їхати в Україну в режимі імпорту. Після цього необхідно вирахувати та сплатити всі податки — ПДВ, ввізне мито, збір до Пенсійного фонду (при першій реєстрації авто) та акциз за новими правилами.

Чого так багато податків? Треба скасувати ПДВ та ввізне мито!

Представник податкового комітету відповів: «На це питання можна відповідати годинами. Податок на додану вартість — нейтральний, він оподатковує споживання як таке. Тоді треба скасовувати ПДВ на хліб, молоко і все інше».

Що стосується ввізного мита, то згідно з Угодою про асоціацію з ЄС, воно щороку буде поступово знижуватися та повністю обнулиться до 2026 року.

«Збір до Пенсійного фонду (3-5% під час першої реєстрації авто, ЕП) можна було б скасувати, якби питання щодо його наповнення зрушило б в якусь кращу сторону», — заявив співрозмовник.

Не хочу платити податки, що мені зроблять?

Водій може на свій страх і ризик продовжити їздити з порушенням митних правил, але треба розуміти, що після ухвалення законів поліціянти отримають право зупинити авто на «бляхах» та перевірити всю інформацію стосовно законності його перебування на території України. Якщо правоохоронці виявлять порушення, водій отримає штраф, а машину відправлять на штрафмайданчик. Забрати її звідти зможе тільки фактичний власник авто. Тобто, в більшості випадків ніхто не звернеться.

В мене десятирічний Passat, я не зможу його розмитнити навіть якщо захочу.

Норма євро-5, яка до цього унеможливлювала митне оформлення та реєстрацію в Україні машин, випущених раніше 2010 року, вказаними змінами скасовується на постійній основі. У разі ухвалення законів українці зможуть завезти транспортний засіб будь-якого віку, але акцизний податок на старі авто буде вищий через віковий коефіцієнт. При цьому, якщо вартість старої машини буде нижчою, це автоматично призведе до зменшення інших виплат — ПДВ та мита — розмір яких залежить від суми, яку власник сплатив за транспортний засіб.

Чи будуть якісь пільги для окремих категорій громадян?

Ні, жодних пільг немає, всі будуть в рівних умовах. Під час розробки законопроектів висувалися пропозиції щодо введення пільг для учасників АТО та багатодітних сімей, але всі вони були відхилені.

«Насправді ми підійшли до встановлення нової системи ставок акцизного податку максимально ліберально і необхідності встановлення пільг для окремих категорій немає. Наш глобальний підхід — створюємо єдині умови для всіх громадян, нікого не виділяючи за будь-якою ознакою», — пояснили в податковому комітеті.

Коментар
19/04/2024 П'ятниця
19.04.2024
18.04.2024