Футбол, меми та північно-західна Європа: що запропонували для нового бренду Волині

У Музеї сучасного українського мистецтва Корсаків у Луцьку триває дводенний воркшоп «Волинь Ділова», присвячений створенню оновленого бренду регіону та розробці стратегій економічного розвитку.
Захід відбувається 24-25 червня.
Про це повідомляє журналістка видання Бізнес.Район.
Микола Жичук з Partyzan Agency презентував результати масштабного дослідження сприйняття Волині, в якому взяли участь майже 300 респондентів.
Читайте також: Бренд, туристичний потенціал та інвестиції: у Луцьку стартував воркшоп «Волинь Ділова»
За його словами, команда аналізувала найкращі світові практики територіального брендингу.
«Ми дивилися, як підходили до брендингу таких міст, як Нью-Йорк та Амстердам. Але й ми дивилися на інші містечка чи локації, які, наприклад, Волокенг – це Австралія, він має менше ніж 200 000 населення, тобто співмірний, наприклад, з Луцьком», – розповів спікер.
Найбільш амбітною ідеєю стало позиціонування Волині як аналога північно-західної Європи.
«Ми зрозуміли, що північно-західна Європа, Данія, Бельгія, Ірландія, десь в принципі схожа на Волинь. Рівнинний рельєф... Нідерланди, Роттердам – порт. У нас, на жаль, моря не маємо, чи, на щастя, але в нас є сухі порти», – пояснив він логіку такого порівняння.
У компанії зазначають, що для них стало несподіванкою те, що найбільший інтерес до бренду «Волинь» у Google виявили користувачі з країн центральної Африки – Кенії, Ліберії, Марокко, Лесото та Уганди.
Як з’ясувалося, там найчастіше шукали інформацію про футбольний клуб «Волинь», у якому свого часу грали футболісти з цих регіонів.
У межах проєкту розробили:
- оновлений фірмовий стиль регіону;
- каталог топ-100 брендів Волині;
- брендбук з готовими рішеннями для бізнесу та громад;
- концепцію сувенірної продукції.
«Можливо, варто будувати брендинг на якихось мемах, тому що зараз у людей швидке сприйняття інформації. У нас можуть з'явитися такі темні меми, наприклад», – пояснив Микола Жичук.
Організатори анонсували:
- блогер-тур по підприємствах регіону (липень 2025);
- Pitch Day в Нововолинську (18 липня 2025);
- запуск вебсайту проєкту до вересня;
- міжнародне просування бренду.
Цікавим моментом стало порівняння з Рівненською областю.
«Якби це був футбольний матч, ми з рівнянами десь зараз маємо рахунок 3:1. Якщо Рівне нас перемагає по логістиці, то Луцьк виграє шляхом туризму, екології, і плюс в нас є два кордони», – підсумував Микола Жичук.
У компанії наголошують, що бренд регіону не може мати єдиного власника й не затверджується рішенням окремого комітету. Його формують спільнота, бізнес і влада – саме вони фактично ухвалюють рішення про те, яким є бренд.
Довідково: воркшоп «Волинь Ділова» організували Волинська економічна ліга, Partyzan Agency та МСУМК за підтримки Wolwest Group, Modern-Expo Group, Луцької міської ради та інших партнерів.
Основною метою заходу стало створення нового позиціювання Волині як регіону економічних можливостей.