Знайшли помилку? Виділіть частину тексту і натисніть CTRL + Enter
БІЗНЕС.РАЙОН
 Роман Хорзов
 Роман Хорзов

«Бізнес – це ще й емоції», – Роман Хорзов. ЦИТАТНИК

08:46 02.12.2018
309

У Луцьку відомий бізнесмен та ресторатор Роман Хорзов розповів про власний досвід та тонкощі роботи в бізнесі.

Зустріч відбулася 30 листопада в «Молодіжному центрі Волині».

«Район.Луцьк» пропонує читачам цікаві цитати Романа Хорзова.

«Страх – це одне з перших, що заважає нам рушити з місця. Його породжують різні чинники – це відсутність стартового капіталу, незнання, диванні «знатаки», ситуація (час+місце)».

«Шкода, що такі «знатаки», таке тягло попадається серед близького оточення, друзів. Ви просто набираєте від них негатив та страх, які не дають рушити з місця. Це як якір на нозі, який тягне до низу».

«Бізнес – це не тільки раціональність, це ще й емоції. Правильне мислення воно знаходиться десь між мозком і серцем».

«Я міг багатьох інвесторів залучити з-за кордону, але вони бояться вкладати в Україну, адже невідомо, що буде завтра. Наша держава не несе ніякої відповідальності, «клімату» вони не створюють. Тому мікробізнес буде розвивати тільки в розрізі місцевих інвестицій, завдяки тим, хто щось знає, «плаває» в зоні ризику й не буде боятися вкладати гроші«.

«Тільки надзусилля можуть привести до якогось результату. Я, як амбітний, бізнесмен хочу більшого. Робиш і хочу ще більшого, робиш – знову треба більше».

«Я зрозумів, що аби мати якийсь капітал та кудись рухатися, мені потрібно заробляти. Вам треба усвідомити, що ви вмієте і куди потрібно «прикласти» ці ваші знання. На сьогоднішній день, аби заробити якісь гроші, великих зусиль не треба, бо є багато варіантів як пасивної, так й активної роботи, а раніше це було складніше».

«У мене була мрія купити BMW, але я вклав зароблені гроші в свій перший заклад. Тоді я відкрив у Ківерцях на автостанції клюб «Гопачок». Першу машину купив у 27 років, хоча вже в 24 роки міг дозволити собі купити нормальну тачку».

«Сезонність – це одна з факторів ризику бізнесу».

«Повернувшись другий раз у Німеччину, я на стільки надивися на той маркетинг, на те, як у них там все рухається, і побачив, на скільки у нас не клієнтоорієнтований бізнес. Ті, хто вміли, зараз мільярдери. Бізнес і клієнт – це одне ціле. Нема такого, що я цар, а ті, хто приходить до мене щось купувати - ніщо».

«У мене горіли очі, я розумів, що у нас все роблять не так. Тоді у «Зефірі» почав вести перші вечірки, тоді мене побачили хлопці, які займалися консалтингом. Вони в мене запитали, що мені не подобається, і я їм розповідав про сервіс, організацію. Спочатку я ж мовчав. Дивився і мовчав, бо треба мати повагу до роботи людей, але як запитали, то я відповів. Вони на мене подивилися і запропонували бути замдиректора. За той рік у мене були дуже позитивні зрушення, «Зефір» взагалі на той час був дуже перспективним. Ми вперше розказали Луцьку, що таке коктейль, не просто водка з соком. Тоді ще Діма Монатік до нас приходив, він танцював брейк, і я запрошував його до нас виступати. Ми всі з того «Зефіра» «вийшли». Ось тоді я й починав збирати гроші».

«Працювати з людьми дуже важко. Це морально виснажлива робота».

«У мене теж була така штука, що я думав, що ось цей директор отримує 500-600 доларів у місяць, а я мав – 100, але всі удари приймав на себе. Мене нормально «утюжили», але я розумів, що це навчання, добре, що мене за це ще трошки доплачують, кормлять».

«Я прийшов до «консалтингових рібят» і сказав, що я маю 10% заробітку, а хочу мати 30%. Ви молодці, ви навчили мене, зробили класну стратегію, але я хочу якогось фінансового росту. Тоді вони мені сказали: «Ти в житті не будеш заробляти стільки, скільки і ми». Я ж сказав: «буду» і написав заяву на звільнення. Зараз я впевнений, що вийшов вище».

«Відкриваючи якийсь заклад, маєш зрозуміти, в чому твоя фішка, аби вибитися з маси. Ця родзинка може бути в меню, в інтер’єрі, сервісі. Це як ніби коли ти йдеш на звану вечерю – одягни помаранчеву краватку, бо тоді хтось тебе й замінить. В тому й фішка закладу, бо ми продаємо не тільки їжу, а ще й емоцію».

«Ротонда» - це інвестиція, яка є цікавою. Я не зробив її тільки для себе і це не той хліб, з якого я живу».

Читайте також: Окупність проекту «Ротонда» очікують не менше, ніж через 5 років

«Проблема будь-якого стартапера - це ресурс, треба позичити десь гроші. Якщо ти впевнений, що ти їх повернеш, то позичай, але треба бути впевненим. Моя порада – це мають бути СВОЇ кошти».

«Ми підбирали ось ці фішки, які здивують. Цей принцип не змінився і зараз. Чим більше ви міняєте й дивуєте людей, тим цікавіше».

«Не може все триматися на одній ідеї, на ній далеко не заїдеш, бо тебе швидко копірнуть. Не буду називати тих закладів, які «виїхали» на наших темах».

«Вода і сонце мають заворожуючу дію. Це дві речі, які дуже сприяють продажам. Не знаю чому, але якщо ви зробите заклад, в якому буде видно, як сідає або встає сонце, то це гарантована удача ресторану. Ви побачите, яка це магія».

«Усі знають, де знаходиться «Mojo». Коли прийшов вперше у те приміщення, аби знайти собі офіс, пройшов один, другий поверх, і я розумію «класно, кльово».

Читайте також: Хорзов запросив на кухню найкращого піцайолу Італії

«Ще на Новий рік я загадав собі, що маю знайти місце куди переведу «Оперу». І тут мені кажуть «йдемо на дах». Хоч це був січень, але там така магія сонця. Тому буквально за тиждень ми домовилися, що це буде моє приміщення, хоч я ще точно не знав, що там буде. Зараз в «Mojo» ми плануємо зробити «Sky garden», де буде вид на сонце, на Старе місто».

«Працювати в парі можна, якщо прибрати егоїстичні амбіції і зрозуміти, що ніхто не хоче гіршого, то ви знайдете свою нішу та сегмент».

Читайте також: «Я не бачу вогню в очах гостей Опери», – Роман Хорзов

«Мій світогляд формувався, що я повинен, совість й відповідальність, а світогляд тих, хто народився з 2000 року – подивилися в інтернеті, вклав, вийняв – багатство. Доступ до публічної інформації й подача «прикладу», що багатим стати легко формує ту ілюзію, що ніби дійсно воно так і є. Але ніхто не відміняв старої мудрості, що треба працювати і працювати, аби чогось досягти. А в покоління Z слова «повинен» взагалі нема».

«Німці мені «всадили» в голову, що потрібно структуровано працювати. Всі ці збори, планеровки – вони потрібні».

Читайте також: Луцький ресторатор Роман Хорзов розповів, яким має бути якісний персонал

В нас нема туризму і це капець. У нас завдатки міста-багатія, близько два кордони. Але поки нема, нема для кого відкривати ті туристичні фішки, тому потрібно працювати так, щоб своїм місцевим було цікаво сюди заходити».


Іванна СОЛОМАНЧУК

Фото Павла БЕРЕЗЮКА

Коментарі
14 грудня
Сьогодні
Вчора
12.12.2018
Топ оголошення
  • Продам
  • Куплю
  • Здам
  • Обміняю
Підписатися на наші новини
*ви у будь-який момент зможете відписатися від наших новин