Знайшли помилку? Виділіть частину тексту і натисніть CTRL + Enter
БІЗНЕС.РАЙОН
Працівники «ТЕРЕМНО ХЛІБ» націлені на якісну працю та саморозвиток
Працівники «ТЕРЕМНО ХЛІБ» націлені на якісну працю та саморозвиток

Не хлібом єдиним: як провідна пекарська компанія Волині прокачує персонал

19:10 29.01.2019
1059

На вулиці спокійно. Ранкову тишу зрідка переривають звуки дриля. Це прикрашають стіну ПрАТ «ТЕРЕМНО ХЛІБ» числом «35» − саме стільки років працює підприємство. З 1983 тут випікають хліб та постачають на прилавки для волинян.

Всередині заплутані коридори чергуються з просторими приміщеннями. Атмосфера скрізь різна: десь шумно і пахне хлібом, десь тихо та безлюдно, проте скрізь тепло, чисто, затишно. Кожен донедавна був зайнятий своєю справою, але відлучився від робочого процесу, аби приєднатися до своїх колег у величезній залі. У день народження підприємства працівники зібрались, аби послухати пісенне вітання від ансамблю «Берегиня» та спробувати торт із написом «Даруємо смачне життя».

«Такий формат свята і визначає нашу корпоративну культуру. Для мене це душевно, родинно, не пафосно, щиро. Ми разом збираємося, разом готуємося, потім разом прибираємо. У такій невимушеній теплій атмосфері проводимо всі свята», − жваво розповідає керівниця служби по роботі з персоналом Олена Майданець.

Вміють тут і працювати над собою. Впродовж останніх кількох років на підприємстві діють програми, які допомагають працівникам підтримувати себе у хорошій фізичній формі, вивчати мови та розвиватися у фаховій сфері. Олена Майданець детально розповіла Бізнес.Району про особливості корпоративної культури компанії «ТЕРЕМНО ХЛІБ».

«ВАЖЛИВО ЗАВЖДИ ОТРИМУВАТИ ЗВОРОТНІЙ ЗВ’ЯЗОК…»

Коли обговорюємо проведення свят, дуже приємно, що всі беруть участь, кожен може подати якусь ідею. В нас нема такого, що захід готує лише відділ маркетингу та HR, і ніхто не має права сказати свою думку. Ми радіємо, коли хтось дає слушні поради, висловлює зауваження. Важливо завжди отримувати зворотній зв’язок від своїх працівників, аби зрозуміти, що найбільше подобається, який формат свят є найбільш комфортним.

У день народження підприємства директор ПрАТ «ТЕРЕМНО ХЛІБ» Віктор Зомбер вручив подяки трьом людям, які працюють у нас впродовж 35 років. Ми принагідно відзначили ювілярів, проте тих, хто працює вже 20, 25, 30 років значно більше.

РАЗОМ І НА РОБОТУ, І В СПОРТЗАЛ, І В БІБЛІОТЕКУ

ПрАТ «ТЕРЕМНО ХЛІБ» об’єднує понад 500 працівників і чималу кількість техніки. В нас навіть машини мають людське серце (Усміхається). Велике значення для такого колективу має наявність корпоративної культури. У нас вона проявляється в тому, що ми об’єднуємо офісний персонал і працівників виробництва за допомогою ряду програм. Наприклад, пропонуємо вивчати англійську. Цією програмою може скористатися будь-хто: і працівники офісу, і водії, і вантажники. У нас попередньо визначають рівень знання англійської, людину закріплюють за певною групою, де вона вдосконалює свої мовленнєві навички до бажаного рівня.

Щонеділі тут проводять англійську для діток працівників. Існує вікове обмеження − від 3 до 14 років. Наразі ходить небагато діток, більшість − діти працівників виробничого персоналу.

Цілодобово для всіх працівників відкрита спортивна зала. Двічі на тиждень до нас приходить відомий у Луцьку тренер Тарас Колодій, який може скласти усім охочим програму харчування та тренувань. У вівторок і четвер на 17:00 працівники можуть підійти.

Діє також бібліотека самостійного користування. Ми беремо книжку, записуємося і після прочитання повертаємо. Так само кавовий апарат у вільному доступі.

«МИ ПОКАЗУЄМО ЛЮДЯМ, НАСКІЛЬКИ ВОНИ ЗНАЧИМІ ДЛЯ НАС»

Окрім стандартних свят, на зразок 8 березня, у нас є корпоративне свято Dragonboat і «престольне» свято − День харчовика. Діють також додаткові проекти, наприклад, «Кращий працівник кварталу». Щокварталу ми збираємо весь колектив і найкращим працівникам відділів вручаємо брендовані горнятка, грамоти і премії. Таким чином ми показуємо людям наскільки вони значимі для нас, що їхні старання не минають даремно.

Цього року в нас був Dragonboat. Це був перший такий захід для всіх компаній холдингу, хоча ми їздимо один до одного, переймаємо досвід. Нещодавно на базі нашого підприємства відбулося навчання технологів зі всіх заводів холдингу. Таким чином, працюємо разом, відпочиваємо разом і переймаємо досвід один в одного.

Ми брали участь в «Дмитрук Лучеськ півмарафон». Колеги з холдингу вирішили нас підтримати не лише свою присутністю та кричалками, а й бігли пліч-о-пліч з луцькими працівниками. Нам було дуже приємно.

Такі заходи завжди здружують колектив. Звісно, не можна догодити всім. Коли відбувається захід і є, умовно кажучи, 500 чоловік, зрозуміло, що всі не будуть задоволені, але ми максимально прагнемо до цього, враховуємо вікові категорії. Якщо говорити про те, як підходили до вибору колективу, який привітає сьогодні з 35-річчям, то зважали на віковий ценз, все-таки в нас більше працівників 40+.

ДИТЯЧІ МАЙСТЕР-КЛАСИ НАДИХАЮТЬ

Наші майстер-класи для діток здобули велику популярність. Зараз думаємо, як правильно організувати процес, бо не встигаємо проводити такі заходи для всіх охочих. Інколи змушені відмовляти, через це на нас уже ображаються. Майстер-клас триває приблизно дві години. Особисто в мене емоцій дуже багато після спілкування з дітьми, підлітками, але робочого часу це трохи забирає.

Дошкільнят на виробництво ми не ведемо, тому що обладнання може бути небезпечним для них. У грудні моя колега, яка опікується цим проектом, адаптувала майстер-класи під новорічну тематику. Там дітки танцюють, виконують домашнє завдання. В них є чотири випробування і одне з них – робота із тематичними розмальовками, які ми роздаємо. Діти вдома розфарбовують хлібини, булки і потім на Viber нам кидають або результати, або процес. Це дуже-дуже надихає.

Ми стараємось планувати час. Середа, п’ятниця – це дні для екскурсій, відповідно, чим більше проходить часу, тим краще виходить грамотно спланувати свій робочий час, щоб встигнути все зробити. Інколи це буває дуже непросто.

«ГОЛОВНА ЦІННІСТЬ ВИРОБНИЦТВА − ЯКІСТЬ ПРОДУКЦІЇ»

Наразі ми приходимо до того, що тільки в певні дні в нас буде прийом, щоб ґрунтовно приділити людині увагу, попередньо провести їй навчання, перш ніж вона приступить до роботи.

Ми працюємо за системою Kaizen (японська практика, яка фокусується на безперервному вдосконаленні процесів виробництва, розробки, допоміжних бізнес-процесів і управління − ред.) – HACCP (форма управління безпечністю харчової продукції – ред.), тому працівники працюють в шапочках, без прикрас у спецодязі, за цим слідкують. Перед початком роботи працівників про це інструктують.

Головна цінність нашого виробництва − це якість продукції, яку ми випускаємо. Важливими є згуртованість, команда, розвиток, постійний рух. Ми не рівняємось на певну компанію в плані корпоративної культури, в пріоритеті − максимально забезпечити комфортні умови всім працівникам.

«НАШЕ КЕРІВНИЦТВО НАЦІЛЕНЕ НА РОЗВИТОК І НАВЧАННЯ ПЕРСОНАЛУ»

Переважно обмінюємось досвідом в межах холдингу, але спеціалісти окремих напрямків за необхідності можуть поїхати закордон. Коли приходиш і кажеш, що для твоєї роботи необхідний певний тренінг, обґрунтовуєш, що він тобі потрібен, аби впровадити, умовно кажучи, певні процеси, то бери і їдь. Наше керівництво націлене на розвиток і навчання персоналу. Ми їздимо на навчання і в Київ, і в Рівне. В нас є відділ Lean, який відповідає за ощадливе виробництво. Приблизно три місяці тому вони були в Білорусі з презентацією, де показували свої досягнення.

В нас заохочується наставництво, як ще один різновид розвитку персоналу. Ми активно залучаємо до нього наших сталих працівників. Це колосальний розвиток для людини, вона відкриває в собі таланти, здібності вчителя, передає свій досвід. Тут є подвійний позитив: ми вирощуємо собі персонал і даємо своєму персоналу відкривати в собі певні грані, які можливо вони не знали, що в них є.

Зі мною трапилась схожа ситуація. Я коли сюди прийшла, то себе внутрішньо позиціонувала як кадрового адміністратора, тобто людину, яка більше працює з законом, документами. Я дуже хотіла розвивати підприємство в інших напрямах, тобто здійснювати і підбір персоналу, і адаптацію, і навчання, і організацію свят. Мені дали цю можливість. Я навіть не підозрювала, що маю стільки внутрішніх ресурсів. Раніше для мене було проблемою виступити на камеру чи вийти на велику аудиторію. Звісно, легке хвилювання і зараз присутнє, але наприклад, півроку тому, якби мене зловили дорогою з дегустаційної зали журналісти, так як було цього року, і взяли інтерв’ю, я б мабуть свідомість разів п’ять втратила (Сміється). А тепер зуміла зібратися і видати ще якусь певну інформацію. Це класно, чесно.

Щодо наставництва, то цього року в нас бум роботи зі студентами. Для мене спілкування з молоддю певною мірою слугує каталізатором розвитку, потужним поштовхом для самовдосконалення.

Точно так само для мене важливо вивчити колектив і не лише офісний, а і виробничий персонал. Я не можу похвалитися, що знаю абсолютно кожного на ім’я, але все-таки більшість пригадую. Я бачу наскільки людині приємно, коли ти звертаєшся до неї на ім’я. Для мене це значимо. Мені здається, що для кожної людини приємно, коли її запам’ятовують. Коли ви приходите третій раз в магазин і продавець на ім’я назве або скаже: «Вам, як завжди?» Власне, до цього ми прагнемо.

Читайте також: «Ми творимо своє і пишаємось цим»: як живе родина міжнародної компанії Modern-Expo

ПРО ЗАБОРОНИ У «ТЕРЕМНО ХЛІБ»

Особливих правил чи табу в нас нема. Є заборона спиртного. На вході встановлений алкофор, тому жодна людина під дією алкогольного сп’яніння не пройде. В нас є місця для куріння, перерви на відпочинок, прийоми їжі, є режим роботи, якого всі мають дотримуватися.

Виробничий персонал повинен працювати у спецодязі, без накладних вій, лаку на нігтях, перстнів.
Люди приходять, приймають душ, переодягаються, приступають до роботи. Потім точно так само наприкінці дня приймають душ, переодягаються, йдуть додому.

ПРАЦІВНИК «ТЕРЕМНО ХЛІБ» − ЦІЛЕСПРЯМОВАНИЙ, ТРУДОЛЮБИВИЙ І ЧЕСНИЙ

Працівник «Теремно Хліб» повинен бути трудолюбивим, любити людей і роботу, яку він виконує. Випікання хліба − це певне таїнство, це продукт харчування, який споживають люди і, як відомо, все має свою енергетику, тому людина має бути позитивно налаштованою. Це повинен бути цілеспрямований, трудолюбивий, чесний працівник. Якщо розбирати підприємство «на молекули», маркетолог повинен бути креативним, служба по роботі з персоналом – емпатична, має любити людей, мати терпіння, тому що дуже важко часом буває. А у цілому любов рухає світом − любов до людей, любов до роботи.

Юлія КАРМАНСЬКА

Фото Олени Майданець та з сайту компанії «ТЕРЕМНО ХЛІБ»

Коментарі
20 квітня
Сьогодні
Вчора
18.04.2019
Топ оголошення
  • Продам
  • Куплю
  • Здам
  • Обміняю
Підписатися на наші новини
*ви у будь-який момент зможете відписатися від наших новин