Віктор Корсак поділився секретом, як не стати «мамонтом» на ринку рітейлу

21 Лютого 2018, 17:00
Віктор Корсак поділився секретом, як не стати «мамонтом» на ринку рітейлу 1397
Віктор Корсак поділився секретом, як не стати «мамонтом» на ринку рітейлу

Про те, як не стати на ринку рітейлу «мамонтом», які технології можна застосувати, щоб виділятися на тлі інших, і які зараз тенденції на світовому ринку рітейлу, розповів засновник компанії VolWest Group (розвиває мережі «Наш Край» та Spar) Віктор Корсак на конференції Modern Retail Forum, яка пройшла 20 лютого в Києві. 

Про це пише retailers.ua

П'ять теорій, які пояснюють, як рухається торгівля.

1. Колесо роздрібної торгівлі. Кожна мережа, яка виходить на ринок, починає з низьких цін і вузького асортименту. На якомусь етапі розвитку мережа розширює асортимент і піднімає ціни. Потім цикл повторюється. Що з'являється на ринку – це багатоканальність, трансформація дискаунтерів.

Це чітко видно на прикладі «АТБ-маркет». Починали вони працювати як дискаунтер, зараз розширюють асортимент. І на ринок, згідно з цією теорією, заходить інший гравець, який знову пропонує низькі ціни і низький асортимент і займає нішу АТБ. Такий, як мережа «Торба», наприклад.

2. Акордеон. На ринку відбувається постійна зміна спеціалізації і диференціації. Ринок то концентрується на певному сегменті, то надає послуги широкому колу споживачів.

Сьогодні у Amazon найширший асортимент серед ритейлерів. Наступний виток - це тотальна кастомізація (індивідуалізація продукції під замовлення конкретних споживачів. - Ред.).

3. Еволюційна теорія. Організації практично не змінюються і стають закостенілими, як мамонти. Коли йдуть інновації, ці мамонти вимирають, і залишаються ті, хто зміг впровадити інновації.

Відзначимо, що в минулому році в США збанкрутувала найбільша мережа дитячих магазинів Toys R Us, а на початку цього року на тому ж ринку закрилася одна з найстаріших роздрібних мереж Bon-Ton Stores Inc. Ці компанії не витримали конкуренції з онлайн-магазинами, відзначала CNBC.

Моя порада таким мамонтів - кооперація та інтеграція з іншими гравцями. Простіше кажучи, подружитися з тим, хто виживе. Якщо ринок консолідований на 40%, ймовірність того, що відбудеться інтеграція, становить 80%. Тобто зараз на ринку як раз момент для інтеграції.

4. Правило трьох. Компанії, у яких частка ринку:

до 1% - неефективні, тому що не мають ефекту масштабу;
1-5% - працюють оптимально, але не найкращі;
5-10% - знову неефективні. Операційні витрати зростають, але ефект масштабу великої компанії ще не настав;
більше 10% - ефективні і найкращі.
Так ось, останніх повинно бути три на ринку.

5. Теорія конфлікту. Основа розвитку - це конфлікт за ресурс, який і породжує все інновації.

Сучасні тренди роздрібної торгівлі

CRM-інтеграції. Amazon купив Whoole Foods, а Wall Mart почав працювати з GoogleExpress і придбав ще 5 великих інтернет-магазинів.

Дуже серйозний тренд в світі - зростання популярності міні-маркетів, магазинів формату «біля дому». У Китаї дуже популярні коробки. П'ять локальних мереж в цьому році планують відкрити 100 000 коробок, а в наступному - 1 млн. Ці коробки можна легко переміщати, плюс автоматизація процесу. Якщо продажу не пішли, перемістив коробку в інше місце.

В Європі 60% покупців щодня купують в магазинах продукцію власного виробництва рітейлу. На брендах вже ніхто не заробляє в світі.

Уніфікація процесів. Наприклад, це стимулює рітейлерів готувати випічку не в торгових залах, а на одному великому підприємстві. Ми теж відкриваємо таке ж виробництво, тому що немає пекарів. Всі, хто вміє випікати, поїхали в Польщу. Крім цього, витримується якість продукції.

Ще приклад уніфікації - це фабрика-кухня (масова річ у всьому світі). Там знаходиться кондитерська, кулінарія, м'ясо, су-вид (приготування в вакуумі - ред.) І з одного виробничого майданчика все направляється в магазини.

в роздрібі це стимулює рітейлерів готувати випічку не в торгових залах, а на одному великому підприємстві.
в роздрібі це стимулює рітейлерів готувати випічку не в торгових залах, а на одному великому підприємстві.

 

food-to-go. Наша компанія їх уже всюди ставить. Вони дають істотне зростання в чеках і інвестиції відбиваються протягом півроку.

Салат-бари. Ми вже їх тестуємо. Людям подобається.

Розширення асортименту за рахунок нетипічних категорій товарів, наприклад, ліки, електроніки, одяг, сезонні товари і т.д.

Інновації

Дві речі, які призводять до появи інновацій. Перша - розрив між потребами споживача і тим, що пропонує ринок. Друга - надлишок ресурсів у компанії.

Наслідки незастосування інновацій - вас не буде на ринку.

Причина провалів інновацій - ринок не готовий до тієї інновації з якою ви вийшли або навпаки, ваша інновація вже не актуальна.

Організаційні зміни для успішного впровадження іновацій
Організаційні зміни для успішного впровадження іновацій

Де брати іновацї?
Де брати іновацї?

 

 

 

 

Записав Олександр Шокун

Коментар
20/04/2024 П'ятниця
19.04.2024