Віктор Корсак поділився секретом, як не стати «мамонтом» на ринку рітейлу
Про те, як не стати на ринку рітейлу «мамонтом», які технології можна застосувати, щоб виділятися на тлі інших, і які зараз тенденції на світовому ринку рітейлу, розповів засновник компанії VolWest Group (розвиває мережі «Наш Край» та Spar) Віктор Корсак на конференції Modern Retail Forum, яка пройшла 20 лютого в Києві.
Про це пише retailers.ua
П'ять теорій, які пояснюють, як рухається торгівля.
1. Колесо роздрібної торгівлі. Кожна мережа, яка виходить на ринок, починає з низьких цін і вузького асортименту. На якомусь етапі розвитку мережа розширює асортимент і піднімає ціни. Потім цикл повторюється. Що з'являється на ринку – це багатоканальність, трансформація дискаунтерів.
Це чітко видно на прикладі «АТБ-маркет». Починали вони працювати як дискаунтер, зараз розширюють асортимент. І на ринок, згідно з цією теорією, заходить інший гравець, який знову пропонує низькі ціни і низький асортимент і займає нішу АТБ. Такий, як мережа «Торба», наприклад.
2. Акордеон. На ринку відбувається постійна зміна спеціалізації і диференціації. Ринок то концентрується на певному сегменті, то надає послуги широкому колу споживачів.
Сьогодні у Amazon найширший асортимент серед ритейлерів. Наступний виток - це тотальна кастомізація (індивідуалізація продукції під замовлення конкретних споживачів. - Ред.).
3. Еволюційна теорія. Організації практично не змінюються і стають закостенілими, як мамонти. Коли йдуть інновації, ці мамонти вимирають, і залишаються ті, хто зміг впровадити інновації.
Відзначимо, що в минулому році в США збанкрутувала найбільша мережа дитячих магазинів Toys R Us, а на початку цього року на тому ж ринку закрилася одна з найстаріших роздрібних мереж Bon-Ton Stores Inc. Ці компанії не витримали конкуренції з онлайн-магазинами, відзначала CNBC.
Моя порада таким мамонтів - кооперація та інтеграція з іншими гравцями. Простіше кажучи, подружитися з тим, хто виживе. Якщо ринок консолідований на 40%, ймовірність того, що відбудеться інтеграція, становить 80%. Тобто зараз на ринку як раз момент для інтеграції.
4. Правило трьох. Компанії, у яких частка ринку:
до 1% - неефективні, тому що не мають ефекту масштабу;
1-5% - працюють оптимально, але не найкращі;
5-10% - знову неефективні. Операційні витрати зростають, але ефект масштабу великої компанії ще не настав;
більше 10% - ефективні і найкращі.
Так ось, останніх повинно бути три на ринку.
5. Теорія конфлікту. Основа розвитку - це конфлікт за ресурс, який і породжує все інновації.
Сучасні тренди роздрібної торгівлі
CRM-інтеграції. Amazon купив Whoole Foods, а Wall Mart почав працювати з GoogleExpress і придбав ще 5 великих інтернет-магазинів.
Дуже серйозний тренд в світі - зростання популярності міні-маркетів, магазинів формату «біля дому». У Китаї дуже популярні коробки. П'ять локальних мереж в цьому році планують відкрити 100 000 коробок, а в наступному - 1 млн. Ці коробки можна легко переміщати, плюс автоматизація процесу. Якщо продажу не пішли, перемістив коробку в інше місце.
В Європі 60% покупців щодня купують в магазинах продукцію власного виробництва рітейлу. На брендах вже ніхто не заробляє в світі.
Уніфікація процесів. Наприклад, це стимулює рітейлерів готувати випічку не в торгових залах, а на одному великому підприємстві. Ми теж відкриваємо таке ж виробництво, тому що немає пекарів. Всі, хто вміє випікати, поїхали в Польщу. Крім цього, витримується якість продукції.
Ще приклад уніфікації - це фабрика-кухня (масова річ у всьому світі). Там знаходиться кондитерська, кулінарія, м'ясо, су-вид (приготування в вакуумі - ред.) І з одного виробничого майданчика все направляється в магазини.
food-to-go. Наша компанія їх уже всюди ставить. Вони дають істотне зростання в чеках і інвестиції відбиваються протягом півроку.
Салат-бари. Ми вже їх тестуємо. Людям подобається.
Розширення асортименту за рахунок нетипічних категорій товарів, наприклад, ліки, електроніки, одяг, сезонні товари і т.д.
Інновації
Дві речі, які призводять до появи інновацій. Перша - розрив між потребами споживача і тим, що пропонує ринок. Друга - надлишок ресурсів у компанії.
Наслідки незастосування інновацій - вас не буде на ринку.
Причина провалів інновацій - ринок не готовий до тієї інновації з якою ви вийшли або навпаки, ваша інновація вже не актуальна.
Записав Олександр Шокун
-
Сьогодні
-
Завтра
-
Незабаром