Електробуси для Парижа починаються на луцькому «Богдані». ФОТО

12 Квітня 2018, 17:34
Електробуси для Парижа починаються на луцькому «Богдані» 3737
Електробуси для Парижа починаються на луцькому «Богдані»

Волинське підприємство «Автоскладальний завод №1» АТ «АК «Богдан Моторс», яке розташоване у місті Луцьку, співпрацює з європейськими компаніями-замовниками вже не перший рік. 

Свого часу, підприємство виготовляло сучасні тролейбуси та електробуси для Польщі та Європи загалом. Нині на заводі активно займаються виробництвом кузовів для електричних автобусів французької компанії «Bluebus», а також працюють над розширенням списку своїх партнерів у країнах ЄС.

Наприкінці 2017 року «Богдан Моторс» та «Bluebus» уклали договір на виготовлення першого дослідного зразка. Французам вироблена пробна модель кузова сподобалася за параметрами, тож у рамках першого контракту «Bluebus» отримає п'ять 12-метрових кузовів до кінця травня 2018 року. 

«Зараз ми робимо п’ять кузовів, а взагалі йдеться про виробництво до 200 одиниць», – підкреслив директор ДП «АСЗ №1» АТ «АК «Богдан Моторс» Дмитро Писаний.

Директор ДП «АСЗ №1» АТ «АК «Богдан Моторс» Дмитро Писаний
Директор ДП «АСЗ №1» АТ «АК «Богдан Моторс» Дмитро Писаний

Із його слів, подальша робота із французами за цим контрактом обговорюється, однак ця співпраця показала, як високо оцінюють робітників із конструкторського бюро луцького заводу іноземні колеги.

«Наше підприємство працює з європейськими замовниками вже не один рік. Наприклад, почали ми з того, що поставляли тролейбуси в місто Люблін у Польщі. Це був старт. Потім, якщо говорити про співпрацю з ЄС, ми знайшли спільні домовленості з французькою компанією «Bluebus». Їхня специфіка полягає у тому, що вони виготовляють електробуси, які експлуатуються в Парижі. Коли я приїжджав на переговори, то особисто спостерігав за роботою цієї техніки. Програма щодо відновлення екологічного електричного парку в Парижі дуже серйозна, і необхідність в електробусах дуже висока. Французькі підприємства, які працюють в цій сфері, шукають можливості збільшення об’ємів виробництва, зменшення часу доставки, не втрачаючи при цьому якості. Вони вийшли на нас. А ми теж завжди в пошуку клієнтів. Таким чином ми у своїх сподіваннях з’єдналися і домовилися. Домовилися про що? У минулому році ми зробили перший кузов. Робота з європейським замовником, звичайно, на порядок вища з точки зору стандартів: починаючи від роботи над конструкторською документацією та закінчуючи якістю самого кузова, швів, допусків... Дуже високі стандарти! Тому ми зробили перший дослідний зразок, який відправили у Францію. Його дослідили та залишилися дуже задоволені. Таким чином замовили у нас наступну партію», – розповів про співпрацю з європейським партнером директор луцького заводу.

Металеві конструкції
Металеві конструкції

Про те, як вдалося налагодити співпрацю із французьким партнером, директор підприємства відповідає коротко: «Вийшли один на одного».

«Я ж не сиджу тут в кабінеті і не чекаю, поки до мене приїдуть французи, а вживаю певних кроків, щоб знайти замовника. Ділові контакти вибудовуються не так просто та за своїми канонами. Це певні кола спілкування, певні люди, які знають що і кому треба, у кого можна купити. Це ті кола обертання, які дозволяють знайти всі ці шляхи перетину. А так, щоб поїхав і познайомився, не буває», – наголосив Писаний.

Зі слів очільника підприємства, у співпраці все чітко та просто: замовник надає конструкторську документацію, згідно з якою потрібно виробити продукцію.

Зварювальник у цеху
Зварювальник у цеху

Поки що в силу різниці робочого часу в Україні та в країнах ЄС наша продукція більш конкурента з точки зору собівартості робочої сили...
Поки що в силу різниці робочого часу в Україні та в країнах ЄС наша продукція більш конкурента з точки зору собівартості робочої сили...

«А от зробити точність розмірів у 12-метровому кузові – ось це питання. Щоб він був не перекручений, а відповідав усім точкам», – зазначив Дмитро Писаний.

Щодо норми прибутку, яку підприємство закладає, реалізуючи авто товари в Україні чи за кордоном, то, зі слів Дмитра Писаного, це творче питання, адже все виходить із реалій ринку. 

«Наша стратегія – запропонувати замовнику умови, які його влаштують. Під час співпраці з європейськими партнерами ми не йдемо шляхом «нам потрібен мільйон і більше нічого не цікавить» або «ми готові працювати в збиток, аби ви були задоволені». Ні. Ніхто не ганяється за міфічними мільйонами, бо це може нанести удар по домовленості. Для будь-якого виробника ринок і замовник – це закон. Ми завжди ведемо діалог так, щоб домовленість влаштовувала обидві сторони та була взаємовигідною», – наголосив директор заводу.

ДП «АСЗ №1» АТ «АК «Богдан Моторс» у Луцьку
ДП «АСЗ №1» АТ «АК «Богдан Моторс» у Луцьку

Зазначимо також, що невдовзі на замовлення датської компанії «Banke Electromotive» луцький завод виготовлятиме вантажівки для збору сміття муніципалітетами міст у всьому Європейському Союзі.

Довідково: ДП «АСЗ №1» АТ «АК «Богдан Моторс» є найбільшим підприємством із виготовлення сучасних автобусів, електричних автобусів і тролейбусів на Волині та в Україні загалом.

Наталія ВОСКРЕСЕНСЬКА

Коментар
29/03/2024 П'ятниця
29.03.2024
28.03.2024