Якими будуть магазини майбутнього: найцікавіше з Modern Retail Forum 2019

30 Березня 2019, 15:30
Modern Retail Forum 2019 5136
Modern Retail Forum 2019

Ви хочете створити інформаційний привід чи легенду? Як потрапити у майбутнє уже сьогодні? Чи можливо передбачити зміни?

Ці питання – не про гурток футурологів, це лейтмотиви Третього міжнародного Modern Retail Forum 2019, який традиційно організовує компанія Modern-Eхро у Києві під час Міжнародної спеціалізованої виставки індустрії Retail&Development Business Expo. 

Все, про що йшлося на форумі можна підсумувати висновком одного з 11 спікерів:  торгівля вплітається в усе навколо, а все навколо вплітається у торгівлю. 
Але Бізнес.Район зібрав значно більше сентенцій, які допоможуть великим і малим ритейлерами бути актуальними завтра, створювати концепції і стратегії. 

Під час Форуму діяла виставка інноваційних продуктів компанії Modern-Eхро
Під час Форуму діяла виставка інноваційних продуктів компанії Modern-Eхро

 

МІСЦЯ ДЛЯ ЗУСТРІЧЕЙ

Алессандро Гаффурі, засновник і СЕО компанії CELS Group (Італія) витупив на тему «Майбутнє торгових центрів: Meetinng Places серце як серце спільноти»

«Ми, традиційні рітейлери, в епоху розквіту інтернет-торгівлі можемо створювати тенденції і контролювати їх. Головне орієнтуватися на метатенденції. 

Перше: культура міста задає нові характеристики життя, у яке глибоко проникають технології. 
Друге: людство старіє. За останні роки ми спостерігаємо, що люди старіють у самотності
Третє: сталий розвиток. У цій тенденції переплелися питання екології та економіки. 
Четверте: злиття Сходу і Заходу, які водночас конкурують один з одним.

Споживачі змінилися через ці метатенденції і у всіх високі очікування якості. Також змінився баланс між роботою і вільним часом. Людям подобається змінюватися, надихатися, відкривати нове. Тому потрібні місця, де є мистецтво, музика, позитив.  Якщо ми будемо тільки думати, що клієнтів приваблює ціна, то це шлях у нікуди, бо конкурент завжди може знизити ціну. 

Важливо створювати місця, де клієнти можуть проводити час. Перетворюйте торгові центри в улюблене місце для зустрічей. Як це зробити? 
1. Будьте хамелеоном, відрізняйтеся від інших, підлаштовуйтеся під настрій клієнтів
2. Будьте хабом спільноти, куди людям хочеться приходити заради заходів, 
3. Беріть участь у житті міста. Наприклад, можете проводити фестивалі. Фестиваль – це місце, де людям весело, де вони дивуються.
4. Якщо будете піклуватися про клієнтів, то вони повернуться
5. Будьте майданчиком для експериментів. Покажіть процес створення чогось.
6. Ставайте зеленим серцем міста. Наприклад, у Сіднеї є міст, де росте трава, куди люди приходять просто поснідати.
7. Створюйте «рідкі» місця. Це локації, які змінюються. Наприклад, біля одного ТРЦ у Неаполі є фонтан, який трансформується у сцену. Ця зміна відбувається щотижня. 
8. Будьте схожі на …ринок. Якщо створите модель традиційного ринку, то можете зацікавити людей, адже їм подобаються ринки. Також це може стати майданчиком для брендів, які не можуть орендувати магазини. 
9. Гейміфікація. Ваші клієнти можуть грати ігри та квести на території ТЦ. 
10. Створюйте місця з культурою. Наприклад, у можна створити Музей в торговому центрі. Це позитивний досвід

Гостей Форуму пригощали Coca-Cola від організаторів
Гостей Форуму пригощали Coca-Cola від організаторів

ТОЧКИ ДОВІРИ 

Богдан Лукасік, голова Наглядової ради Modern-Expo (Польща), «Сучасні трансформації в традиційному ритейлі»

«Зараз наступила епоха перетворення традиційних магазинів у точки довіри з клієнтом. Яким способом ритейлери завойовують лояльність? Створенням концептуальних магазинів, які лідери ринку відкривають щокварталу. Такі темпи зумовлені тим, що… немає часу думати. Відкрили і тестують. На ходу удосконалюють. 

На мою думку, є два типи торгових закладів: нудні та цікаві. У перші йдемо з чітким списком необхідних продуктів і речей, а у цікавих ми проводимо час, здобуваємо новий клієнтський досвід. 

Для цього треба продумати як все буде функціонувати. Важливий дизайн, бо він впливає на емоції людей. Клієнти очікують зони, де можна щось спробувати, понюхати, доторкнутися. Простір має бути комфортним, зручним, інтерактивним. 

Богдан Лукасік, голова Наглядової ради Modern-Expo
Богдан Лукасік, голова Наглядової ради Modern-Expo

Сучасна молодь любить взаємодіяти через смартфон. Дайте їм таку можливість! Можна робити комбінації: виконати якусь дію он-лайн і оф-лайн. З цим добре навчився працювати «Amazon» – уже не просто магазин, а ціла екосистема, у якій функціонують інші бізнеси. Вони з Інтернету пішли в оф-лайн і використовують свої перші компетенції дуже вдало.  Так, кожен продукт, який отримує в он-лайн більше чотири зірки у соцмережах, з’являється у фізичному магазині, де покупці бачать таблички «найпопулярніший товар». На дисплеї – повна інформація про товар і відгуки. Асортимент змінюють щотижня. 
Українським аналогом Амазону є компанія «Розетка». Цей бренд також трансформацію в оф-лайн і вибудовує довіру з клієнтами.

У магазинах французької мережі «Carrefour» придумали змінювати місце торгівлі під пору дня. Так, вранці у певні зоні магазину ви придбаєте круасан і каву, а увечері та сама локація – уже бар, де можна поговорити.  

Американська міжнародна франшизна мережа дрібних магазинів «7-Eleven» – це торгові точки, де можна швидко купити продукти, підігріту їжу, каву. Вони відмовилися від розрахунку готівкою, картками та всіма іншими способами платежів. Тут розраховуються за допомогою відбитку пальця.

Польська мережа «Żabka» також нетиповий ритейлер. Вони змінюють асортимент частіше, ніж звичайні супермаркети, а кожні 4-5 років перебудовують магазини. Якщо це робити правильно, то можна згенерувати додатковий прибуток. Зараз вони практикують ставити модульні магазини, своєрідні МАФи, у яких планують додавати секцію фаст-фуду. 

Аудиторія зібралася послухити виступи 11 спікерів з України, Німеччини, Швейцарії, Італії, Польщі
Аудиторія зібралася послухити виступи 11 спікерів з України, Німеччини, Швейцарії, Італії, Польщі

ПЕРЕТВОРЕННЯ В ЕКОСИСТЕМИ

Петро Пилипюк, генеральний директор Modern-Expo (Україна) «Роль інновацій у трансформації ритейлу»

«Завдання сучасного ритейлу бути готовими до споживачів які через 5-10  років реальними покупцями. Ми теж вирішили заглянути вперед і запустили проект «Магазин майбутнього». Це такий внутрішній наш челендж, ми шукаємо рішення, які будуть актуальними і доступними. 

Інновація – це створення нових продуктів та послуг, які є цінними для споживача та прибутковими для компаній. І саме це відрізняє інновації від наукових розробок чи винаходів. Якщо є реальна проблема і ти хочеш знайти їй вирішення, тоді інновації підуть.

Ритейлер повинен задуматися, як ваш клієнт шукає ваш товар, як цей товар буде упакований і як доставлений клієнтові. Тобто раніше все зводилося до того, щоб клієнт прийшов в магазин, звернув увагу на товар і максимально його купив. Але сьогоднішні покупці хочуть хороші, але доступні продукти,  бажають легко їх купувати і при цьому отримувати супер-емоції. Як це все поєднати? Ось тут якраз інновації повинні вирішити це питання, особливо враховуючи сього тренд який є в світі, що робоча сила стрімко росте в ціні, а компетенції падають. 

Повний виступ Петра Пилипюка:

Ритейл майбутнього – це екосистема, яка має такі компоненти: 

1. Інтерфейси – клієнт буде комунікувати з ритейлером через Інтернет
2. Маркет-плейси – фізичні магазини, 
3. Хаб управління, який отримує замовленні і дбає про доставку.  

У кожному з цих елементів уже сьогодні потрібно починати працювати, щоб в майбутньому мати повністю готову екосистему.

Наші (група компаній Modern-Expo – ред.) ключові компетенції сьогодні: штучний інтелект, біг дата, роботизація і компютерний зір.

Сьогодні ми демонструємо Tunnel Checkout. Це не новинка, насправді, вартість такої каси 140 тисяч євро. Ніякої економіки. Але наша ідея у тому, що ми можемо модернізувати діючі каси, додавши до них систему комп’ютерного зору. Уявіть собі скільки ви зекономите грошей не купуючи нові і це реальне майбутнє». 

Петро Пилипюк особисто демонструє як працює інноваційний Tunnel Checkout
Петро Пилипюк особисто демонструє як працює інноваційний Tunnel Checkout


ЩОБ НЕ ЗАГИНУТИ 

Сергій КарпюкCSO MINT (Україна) «Computer vision. Системи розпізнавання товарів у ритейлі. Як ми це робимо?»

«Комп’ютерний зір як підлітковий секс. Про нього багато говорять, але мало у кого він був. Computer vision – це технологія, за допомогою якої будуються усі інновації у ритейлі.

То суті сomputer vision – це алгоритм, який бачить. Спочатку відбувається збір фотоконтенту, тоді зображення опрацьовуються і передаються на ідентифікацію. 

Computer vision має потенціал покращити виявлення дефектів на виробництві до 90%, а також розпізнавати підробки, ринок яких у світі сягає 460 мільярдів доларів на рік. 

У перспективі Computer vision відіграватиме важливу роль у маркетингу, бо здатен розпізнавати обличчя. У магазинах і так є повно камер, чому б цього не використати. 

Є думка, що людина у своєму житті рік проводить у чергах. Ми за допомогою сomputer vision створили Tunnel Checkout, тобто тунельну касу, яка буде самостійно заводити товари у чек і пришвидшувати процес покупки. 

За тим самим принципом може працювати і звичайний візок у супермаркеті: у момент, коли кладете товар у кошик відбувається розпізнання товару і навіть розрахунок. 

Фальк Волскі, директор Інновацій у компанії GK Sottware SE (Німеччина) «Хайп та реальність. Big Data, AL і BlockChain у ритейлі»

Якщо ви зараз не використовуєте штучний інтелект, то у майбутньому можете загинути. По суті – це можливість використовувати машини, які можуть приймати рішення.

Наприклад, є яблуко. Пропускаєте його через мережу датчиків, які бачать колір, форму і вирішують, що це яблуко. Штучний інтелект має пам’ять. Маючи множину даних  штучний інтелект приймає чимало висновків.

Уже є холодильники зі штучним інтелектом. Це працює за допомогою камер на полицях: берете щось з неї, і холодильник запам’ятає, що ви любите, зможе сформувати список для покупки продуктів, чого не вистачає, що зіпсувалося. Такі холодильники можуть бути використані у ритейлі.

Та будьте обережні, коли застосовуєте штучний інтелект. Починати варто з дрібних проектів. Наприклад, прагнете зменшити кількість черг чи удосконалити доставку. Просто треба визначитися з ціллю і за скільки часу її треба досягти. 

Спробуйте створити мобільний додаток, який порадить, що варто купити, проведе самостійний чек-аут тощо. У торговий зал з мобільним телефоном  можна направити касира, який буде спілкуватися з покупцями і зразу сканувати товари телефоном». 

Читайте також: Найкращі поради з West HR Forum 2019, які треба використовувати уже сьогодні

Наталія ПАХАЙЧУК

Коментар
19/04/2024 П'ятниця
19.04.2024