Шведський стиль луцького заводу: якою є корпоративна культура «SKF Україна»

18 Квітня 2019, 19:00
Працівниці «SKF Україна» 10179
Працівниці «SKF Україна»

Цінніше людей можуть бути лише люди. Так вважає Володимир Цибульський, генерельний директор компанії «SKF Україна», яка є найбільшим платником податків на Волині і є серед лідерів в Україні.  

Бізнес.Район продовжує досліджувати корпоративну культуру провідних компаній Волинської області. Цього разу в нашому фокусі Луцький підшипниковий завод, акції якого 21 рік тому придбала транснаціональна корпорація «SKF» зі Швеції – світовий лідер з виробництва підшипників.

Ця компанія працює на світовому ринку машинобудування із 1907 року, має 140 заводів у 28 країнах світу. Сьогодні «SKF Україна» виготовляє продукцію для 53 країн та успішно інвестує сотні мільйонів гривень у свій розвиток. А ще є одним із найкращих роботодавців Волині за рівнем зарплат (середня – понад 15 тисяч гривень) та за соціальним пакетом.

За той час на заводі відбулися кардинальні зміни не лише ззовні, а й у цехах, і у відділах. Та найголовніше – змінився менталітет працівників, їхнє мислення й бачення.

1
Сьогодні на «SKF Україна» виготовляють продукцію для 53 країн
Сьогодні на «SKF Україна» виготовляють продукцію для 53 країн

1
На заводі відбулися кардинальні зміни не лише ззовні, а й у цехах, і у відділах.
На заводі відбулися кардинальні зміни не лише ззовні, а й у цехах, і у відділах.

1
На заводі відбулися кардинальні зміни не лише ззовні, а й у цехах, і у відділах.
На заводі відбулися кардинальні зміни не лише ззовні, а й у цехах, і у відділах.

«SKF УКРАЇНА» – КОМПАНІЯ №1 В МАШИНОБУДІВНІЙ ГАЛУЗІ УКРАЇНИ

У 1977-му Володимир Цибульський прийшов на підшипниковий завод працювати майстром. І вже 18 рік керує підприємством як генеральний директор. А ще він бере активну участь в русі роботодавців України, є заступником голови федерації роботодавців та очолює об’єднання роботодавців на Волині.

«Ми в Україні – єдиний виробник конічних роликових підшипників, компонентів і підшипникових вузлів. Застосовуємо всі сучасні технології та рішення, модернізуємо системи енергозбереження. Маємо сучасний навчальний центр і розширені програми розвитку персоналу», – розповідає Володимир Цибульський.

1
Володимир Цибульський
Володимир Цибульський

Найбільші споживачі компанії – всесвітньо відомі корпорації: Volkswagen, MAN, Daimler, Meritor, Scania, «Гідросила». З того часу, як «SKF Україна» ввійшла у склад корпорації SKF, обсяги виробництва і продажів зросли у 33 рази.

1
Голова Волинської ОДА Олександр Савченко під час екскурсії на підшипниковому заводі.
Голова Волинської ОДА Олександр Савченко під час екскурсії на підшипниковому заводі.

«У 1998-му мали 21 мільйон гривень, у 2018-му – понад 2 мільярда. До 2007-го, вже будучи майже 10 років у складі корпорації, ми не забезпечували технічний рівень, який відповідав би вимогам «SKF». Тому маркували продукцію нашим традиційним брендом LBP. У 2007 році досягли потрібного рівня, і тоді значно змінилися споживачі. Якщо до 2007-го були лише з колишнього Радянського Союзу, то з 2007-го – з Євросоюзу, Японії, США, Китаю та інших держав», – пригадує Володимир Іванович.

Читайте також: Гендиректор «SKF Україна» Володимир Цибульський поділився формулою успіху компанії. ФОТО

МІСІЯ ТА ЦІННОСТІ ПІДПРИЄМСТВА

У 2011 «SKF Україна» визнали найкращою компанією в Україні в контексті соціальної політики та створення рівних можливостей для всіх.

«Місія корпорації – світ надійного обертання. Бачення корпорації – бути безперечним лідером у підшипниковій галузі. Діяльність базується на чотирьох цінностях: висока етика, наділення повноваженнями, відкритість і командна робота», – наголосив Володимир Цибульський.

Пріоритетами «SKF Україна» є охорона праці, уникнення травматизму, якість, забезпечення виробництва, зниження затрат, сприятлива робоча атмосфера та збереження довкілля.

«Технологія, машини – це важливо, але в нас є чітка установка й принцип, що найголовніші – люди. Цінніше людей можуть бути лише люди. Свою діяльність ми розділили на три основних напрямки: турбота про працівників, їхній розвиток, визнання заслуг (через заробітну плату, бонуси та заохочення). Завдяки цьому у нас працюють мотивовані і віддані люди. Відповідальність розподілили на чотири основних напрямки: відповідальний бізнес, відповідальність перед працівниками, відповідальність за довкілля і перед громадою», – наголошує Володимир Цибульський.

Соціальний пакет кожного працівника обов’язково включає стовідсоткове медичне страхування. У випадках, коли хвороби нема в переліку страховки, компанія виділяє кошти на лікування, на операцію на серці чи на проведення хіміотерапії. На заводі є свій медичний центр, що працює цілодобово. Облаштували тут і сучасну їдальню. Компанія навіть частково оплачує харчування своїх підлеглих.

1
Фізкабінет у медичному центрі на «SKF Україна»
Фізкабінет у медичному центрі на «SKF Україна»

1
Їдальня тут схожа на ресторан
Їдальня тут схожа на ресторан

1
Кімната, в якій працівники можуть перекусити
Кімната, в якій працівники можуть перекусити

«У нас є спецодяг і спецвзуття для всіх робітників і навіть відвідувачів виробництва. Зручне взуття зі спеціальними металевими вставками дозволяє уникати травмування, коли щось падає на ногу. Його ми купуємо в однієї із німецьких компаній. До речі, в Україні ще ні в кого такого немає», – зауважує гендиректор.

У шумному ковальському цеху кожен працівник використовує беруші. А тим, хто контактує із змазувально-охолоджувальними рідинами, виділяють ще й спеціальний захисний крем.

1
У шумному ковальському цеху кожен працівник використовує беруші.
У шумному ковальському цеху кожен працівник використовує беруші.

Тут підтримують працівників-атовців та їхні сім'ї, забезпечують оздоровлення. Компанія відшкодовує 90 відсотків вартості санаторно-курортного лікування, організовує доїзд на місце роботи. Оплачує відпочинок дітей працівників у таборах, відвідування басейну, тренажерної зали, проводить тімбілдінг. Старанним працівникам виділяють на п’ять років безвідсоткові позики на придбання житла, авансові виплати на утеплення будинків, на встановлення котлів для опалювання. А ще тут шанують тих, хто найдовше працює, і надають їм статус ветерана «SKF Україна».

«Компанія допомагає придбати все необхідне до школи маленьким жителям Луцька, в яких війна на Сході України забрала татусів. Ми організовуємо День святого Миколая, поїздки, даруємо планшети, велосипеди. Цієї зими дітей старших 7 років відправили у триденну екскурсію у Варшаву, а молодших – до Львова», – розповідає про благодійні проекти Володимир Іванович.

1
Дітям загиблих бійців АТО подарували велосипеди.
Дітям загиблих бійців АТО подарували велосипеди.

1
«SKF Україна» фінансує участь юних футболістів з Луцька в міжнародному змаганні у Швеції.
«SKF Україна» фінансує участь юних футболістів з Луцька в міжнародному змаганні у Швеції.

Читайте також: «Ми творимо своє і пишаємось цим»: як живе родина міжнародної компанії Modern-Expo

ТЕОРІЯ ГАРТУЄТЬСЯ ПРАКТИКОЮ, А ПРАКТИКА – НА «SKF»

Завдяки командній роботі під керівництвом Володимира Цибульського вдалося в рази збільшити потужність і прибутки радянського Луцького підшипникового заводу та перетворити його на сучасний.

1
«SKF Україна» – компанія №1 в машинобудівній галузі України
«SKF Україна» – компанія №1 в машинобудівній галузі України

1
«SKF Україна» – компанія №1 в машинобудівній галузі України
«SKF Україна» – компанія №1 в машинобудівній галузі України

Володимир Іванович завжди любив навчатися й ніколи не припиняв цей процес. Працюючи на заводі, паралельно закінчив Вищу школу політології і соціології у Києві. Окрім цього, в 1990 році навчався в США, в 1993-му – в Лондонській школі бізнесу, в 1996-му– у школі менеджменту та маркетингу Університету Сорбонна (Париж, Франція).

«У компаній «SKF» потрібно щодня здобувати знання. Для цього проводять різноманітні тренінги й вебінари. До речі, спілкування з колегами з інших країн дозволяє запозичувати їхній досвід і пізнавати культуру», – наголошує бізнесмен.

Важливим для «SKF Україна» є знання працівниками англійської мови. На заводі постійно діють групи із її вивчення та вдосконалення. Кожен робітник, залежно від рівня, може здобувати знання в тій чи іншій групі.

1
Важливим для «SKF Україна» є знання працівниками англійської мови.
Важливим для «SKF Україна» є знання працівниками англійської мови.

«Два роки тому ми з німецькою Баварською школою економіки запровадили спільний проект з організації дуальної освіти. Цей вид навчання полягає в тому, що учень профтехучилища здобуває теоретичні знання, використовує їх на практиці, ще й з першого дня отримує зарплату. Звісно, меншу, як спеціаліст із досвідом. Для цього створюємо на своїй території своєрідний навчальний центр для підготовки кадрів не лише для СКФ, а й для інших підприємств», – розповів Володимир Цибульський.

Через застарілу базу для навчання у професійно-технічних навчальних закладах Волині на заводі не вистачає фахівців певного профілю. З кожним роком обладнання осучаснюється і стає складнішим. Тому виникає потреба у кваліфікованих робітниках: токарях, інженерах-електроніках, слюсарях-ремонтниках.

«Ми вже на власному досвіді переконалися, що дуальна освіта дійсно ефективна. З дев’яти учнів дуальне навчання завершило п’ять. З них ми відібрали двох старанних, відповідальних і цілеспрямованих. Сьогодні вони працюють на одному з виробничих підрозділів «SKF Україна». Вірю, що нинішня група, з 11 відібраних хлопців, які розпочали навчання в лютому, краще опанують фах і в нас з’являться молоді кваліфіковані робітники», – висловив сподівання бізнесмен.

Читайте такожНе хлібом єдиним: як провідна пекарська компанія Волині прокачує персонал

ВІДПОЧИНОК – НЕЗМІННИЙ ГВИНТИК КОРПОРАТИВНОЇ КУЛЬТУРИ «SKF УКРАЇНА»

З 2002 року в компанії почали проводити масштабне свято – День сім'ї. Цей традиційний захід згуртовує робітників, дає можливість рідним подивитися, в яких умовах працюють їхні члени сім'ї. Люди знайомляться, відпочивають, заряджаються позитивними емоціями, це – дуже по-європейському.

«На Луцькому підшипниковому заводі лише двічі проводили фестиваль працівників. Колектив виїжджав у Гараджу з ночівлею з палатками, але без дітей. Як такого сімейного свята у нас не було. Як ми стали частиною світової корпорації «SKF», дізналися, що на багатьох підприємствах у Швеції, Німеччини, Італії влаштовують на своїх територіях масштабні Дні сім'ї. Ця традиція нам сподобалася і ми почали організовувати подібні заходи», – пригадує Володимир Іванович.

Читайте також: Зірки мережі «Наш Край»: у VolWest Group назвали найкращих менеджерів

Раз у два роки на території «SKF Україна» проводять незабутнє свято з кількагодинною розважальною програмою для дітей і дорослих. Щоразу День сім'ї набирає все більших обертів, на який сходяться цілі династії-працівників.

1
Раз у два роки на території «SKF Україна» проводять День сім'ї
Раз у два роки на території «SKF Україна» проводять День сім'ї

1
Раз у два роки на території «SKF Україна» проводять День сім'ї
Раз у два роки на території «SKF Україна» проводять День сім'ї

«Ми пишаємося, що у нас є сім’ї, в яких на заводі працює п’ятеро людей – тато, мама і діти. Турбуємося, щоб наші працівники з гарним настроєм приходили на роботу. Це суттєво впливає на ефективність. Сподіваюся, що діти, які бувають на святі, згодом стануть частинкою нашого підприємства. Вони – майбутнє СКФ», – підсумовує генеральний директор Володимир Цибульський.

1
Раз у два роки на території «SKF Україна» проводять День сім'ї
Раз у два роки на території «SKF Україна» проводять День сім'ї

1
Раз у два роки на території «SKF Україна» проводять День сім'ї
Раз у два роки на території «SKF Україна» проводять День сім'ї

Анна КАРАСЬ

Коментар
20/04/2024 П'ятниця
19.04.2024