«Я шкодую, що не почав раніше», − засновник магазину автозапчастин про власний бізнес. #НЕЗЕЛЕНІ

15 Жовтня 2019, 19:45
11436

У 24 роки Павло Момонт успішно керує фірмою із продажу автозапчастин у Луцьку та займається міжнародними вантажними перевезеннями.

Про передумови, страх та перші спроби відкриття власної справи бізнесмен розповів для спецпроєкту Бізнес.Району про молодих підприємців #НЕЗЕЛЕНІ, які доводять, що вік – не показник вмінь та високої якості у будь-якій сфері роботи.

Історія Павла особлива тим, що з автомобілями, запчастинами та їх ремонтом він знайомий ще із дитинства.

Чоловік народився у Луцьку, де батьки працювали на підприємстві, яке займалось технічним обслуговуванням вантажних автомобілів та вантажними перевезеннями. Мама була бухгалтеркою, батько – механіком.

Згодом родина переїхала до села Кульчин Ківерцівського району. Там відкрили власну фірму із перевезень, купили першого тягача. Батько Павла спочатку сам працював далекобійником, а мати шукала завантаження, була логістом.

У  той час Павло розпочав навчання на автослюсаря у Колківському вищому професійному училищі, після закінчення якого став працювати на батька. Сім’я тоді вже відкрила власну СТО, активно займалася перевезеннями, мала водіїв та декілька тягачів.

«Я працював у батька два роки. За перший рік багато чого навчився. На другий рік  вже починав задумуватись про щось своє, відкладати кошти», − згадує Павло.

На СТО у батька він відкрив свій підрозділ, де займався клепкою колодок. Купив за кордоном спеціального станка та отримав на фірмі окрему кімнату. У день працював на тата,  а вечорами приймав замовлення на клепку.

 «На першу суму, яку назбирав, закупив запчастини і вперше на заправці біля заводу «Кромберг і Шуберт» взяв приміщення в оренду. Це було важко. Я довго думав, чи мені це потрібно. Тоді приміщення обійшлось у п’ять тисяч гривень. Мені було 20 років. Це був мій перший магазин. І такі гроші були для мене досить серйозними», − розповідає підприємець.

Спочатку справи йшли туго, − зізнається Павло, постачальники погодились дати випробувальний період, перше відтермінування на товар.

«Я поставив багато стелажів, але не заробив стільки грошей, щоб заповнити їх усіх товаром. Старався широко все розкласти, щоб воно хоча б якийсь вигляд мало. Багато клієнтів заходили і питали чи ми тільки відкрилися, чи вже закриваємось», − згадує чоловік.

У першому своєму магазині Павло пропрацював півтора року. За той час справи покращились, з’явилось багато постійних клієнтів. Тоді підприємець вирішив відкривати власну фірму, для якої необхідно було шукати більше приміщення.

Читайте також: Бізнес настрою: як троє юнаків почали в’язати светри з оленями. #НЕЗЕЛЕНІ

Після довгих переговорів із власниками через високу ціну за оренду, після роздумів та сумнівів, Павло перевіз магазин на Рівненську, 48, на місце, де раніше був магазин «Фокстрот». Розміщення для торгівлі автозапчастинами для вантажних автомобілів тут дуже вигідне – поблизу багато СТО, мийка, постійно проїжджає велика кількість вантажівок.

На новому місці торгівля значно покращилася, з’явилося багато роздрібних клієнтів. Вже у перший місяць підприємець легко справився з орендою.

Тут чоловік відкрив власну фірму − ТОВ «ЄВРО-ТРАК ЛТД», яка діє досі. Пів року тому отримав ліцензію, щоб займатись міжнародними вантажними перевезеннями, придбав тягач та почав розвивати фірму  у двох напрямках, які підстраховують один одного.

1

З Павлом працює один менеджер, бухгалтерка, логіст з перевезень та водій. Така маленька команда поки справляється з усією роботою на фірмі. Та з часом власник «ЄВРО-ТРАК ЛТД» планує розширювати і кількість персоналу, і обсяг роботи.

Головним завданням зараз є формування клієнтської бази: пропонують свої послуги станціям технічного обслуговування у Луцьку, телефонують до постійних клієнтів, які перестали купувати у них, формують програми відтермінування оплати, коригують цінову політику тощо.

«Ми не чекаємо, поки клієнт до нас прийде. Ми шукаємо його самі», − говорить Павло Момонт, який сам постійно у магазині, продає товари та консультує покупців разом із менеджером.

«Більшість клієнтів не здогадуються, що я власник магазину. Вони просто приходять до мене як до менеджера, я дивлюсь запчастини, розповідаю про різні бренди, особливості і так далі. Я не люблю сидіти без роботи», − ділиться бізнесмен.

Павло також наголошує на тому, що важливо мати індивідуальний підхід до кожного покупця. Хтось шукає запчастини дешевші, хтось зосереджується лише на якості продукту.

Запитую, чи мав підприємець проблеми із партнерами у бізнесі через вік, на що одразу отримую ствердну відповідь. У 20 років йому було складно домовлятись із великими гуртовими постачальниками запчастин, бо ті не до кінця вірили, що у нього все вийде, не хотіли погоджуватись на співпрацю без якихось гарантій.

Перше замовлення чоловік зробив у луцьких магазинів, які знали та працювали раніше з Павлом та його батьком. І тільки через декілька місяців, коли великі постачальники побачили, що магазин «стоїть», почали співпрацювати з молодим підприємцем.

Окрім роботи на фірмі, цього року Павло закінчує магістратуру у Луцькому національному технічному університеті на факультеті машинобудування. Зізнається, що як в училищі, так і в університеті є величезна кількість предметів, але мало з них справді необхідні. Так, найбільше практичних знань з автосервісу він здобув у батьковій майстерні, а підприємництво довелось осягати самотужки.

Чоловік говорить, що молодим людям, які планують відкривати власну справу, було б набагато простіше починати роботу, якби у школі і вищих навчальних закладах розповідали як відкрити та вести власний бізнес.

«Але головне не боятися. Я не знав з чого починати теж, але не все так складно, як здається. Потрібно лише вірити у себе та мати сильну мотивацію. Я шкодую тільки про те, що не почав раніше», − радить Павло.

Читайте також: Чому юна луцька бізнес-леді чекає клієнта, який дасть гроші і скаже «Роби, що хочеш». #НЕЗЕЛЕНІ

Іванна МАСЯК

ФОТО Юрія ЄВТУШКА

Коментар
26/11/2021 П'ятниця
26.11.2021