Розумні інвестиції і швидка окупність: переваги франчайзингу
Франчайзинг розглядають як надійний спосіб знизити операційні ризики і підвищити шанси виживання компаній у довгостроковій перспективі. Адже, як свідчить статистика, за останні п‘ять років з українського ринку йдуть всього лише 8% франчайзингових компаній. Тож франшиза – це хороша можливість вигідно та легко розпочати власний бізнес.
Франчайзером номер один в Україні у сфері ритейлу є Інвестиційна група VolWest Group, яка успішно розвиває мережі магазинів «Наш Край» та SPAR. На їх прикладі ми відповімо на поширені питання, які стосуються франчайзингу.
Які переваги отримує франчайзі та коли окупляться інвестиції?
Франчайзингова співпраця – це готова перевірена модель бізнесу, яка ефективно працює. Відкриваючи магазин під ТМ «Наш Край» чи SPAR, франчайзі не платить шалених вступних внесків чи рекламних зборів.
Основна вимога – це наявність власного або орендованого приміщення з торговою площею від 60 квадратних метрів у густонаселених районах або на пожвавлених транспортних розв’язках.
Переваги співпраці, які отримує франчайзі: відомий бренд, ефективний стартап, технології власного виробництва, зручний програмний продукт, власний навчальний центр, високомаржинальний асортимент власної торгової марки, і головне – вигідні умови співпраці з компаніями – постачальниками товарів, обладнання та послуг.
Інвестиції на відкриття магазинів «Наш Край» в середньому складають 300-400 євро на квадратний метр. У SPAR трохи більше – від 400 до 600 євро на квадратний метр. Термін окупності вкладень – від шести місяців. При цьому щомісячне роялті при відкритті торгової точки «Наш Край» становить 83,30 гривень за квадратний метр торгової площі, а при відкритті SPAR – від 2 до 3 євро за квадратний метр залежно від формату.
Процес відкриття торгової точки – досить тривалий і трудомісткий. Він включає в себе безліч етапів і задіює різних фахівців. Тому кожен новий проект – це індивідуальний підхід і дуже великий пласт аналітичної роботи ще до прийняття рішення.
Читайте також: Не криза, а стрес-тест: чого можна повчитися у «Нашого Краю», щоб вижити в пандемії
Які труднощі можуть виникати у покупців франшизи
Суть франчайзингу полягає в ідеальній співпраці продавця і покупця франшизи, коли перший при оптимальних вкладеннях зі свого боку розширює бізнес, а другий отримує підприємницький досвід, підтримку і прибуток.
Розвиваючи мережу за допомогою франчайзингу, можна розширити територію присутності, а значить отримати можливість додатково збільшувати сумарні закупівлі товару у постачальників, отримувати вигідні цінові умови і пропонувати покупцям кращі ціни.
Але при такій схемі роботи є і деякі нюанси. Головні труднощі для більшості компаній, які розвиваються шляхом франчайзингу, – контроль за дотриманням фірмових стандартів торгівлі у франчайзингових магазинах та оперативне реагування на проблеми, які виникають у партнера, з боку материнської компанії. У мережах «Наш Край» та SPAR цей механізм чітко відпрацьований.
Комерція, маркетинг, операції, логістика – все це повинні направляти в першу чергу на задоволення потреб франчайзингових партнерів. Саме так все і працює в компанії VolWest, оскільки вже багато років франчайзинг є для керівництва стратегічним напрямком. А в разі, якщо у мережі-новачка на ринку франчайзингу – десятки власних магазинів і тільки поодинокі франчайзингові об'єкти, пріоритет такий інвестор (навіть підсвідомо) все одно буде віддавати власним.
Тому дуже важливо, щоб франчайзинг був пріоритетом для всієї бізнес-системи в компанії.
Читайте також: Мережі «Наш Край» та SPAR запустили нову спільну програму лояльності
Чи конкурують «Наш Край» і SPAR між собою
Конфлікту інтересів між розвитком обох мереж немає. Поява SPAR – це необхідність для чергового витку в розвитку. Оскільки з ростом франчайзингової мережі «Наш Край», яка успішно працює на ринку вже майже 20 років, компанії VolWest все частіше надходили запити на диференціацію нового формату магазинів для категорії покупців середній і середній плюс. Сформувався попит на кардинально нове наповнення магазину: обладнання, інтер'єр, сервіс.
На сьогодні це хороша синергія брендів, в якій кожна зі сторін тільки виграє: SPAR International отримав стабільний і впевнений розвиток в Україні, VolWest Group – можливість розвивати свої мережі в різних форматах і цінових сегментах, а франчайзі – вибір оптимального рішення для свого бізнес-проєкту.
Наприклад, вибираючи франшизу «Наш Край», партнер отримує впізнаваний бренд в Україні, що добре зарекомендував себе в таких форматах як «експрес» та «біля дому». Він підходить як для обласних і районних центрів, так і для селищ міського типу.
Що стосується SPAR, то ставки для відкриття магазину тут трохи вищі, але і вибір форматів для розвитку ширший: від маленького 75-квадратного SPAR Express до супермаркетів у форматі SPAR та EUROSPAR і гіпермаркету INTERSPAR. При цьому на партнера починає працювати не тільки 17-річний досвід VolWest Group, а й 87 років досвіду SPAR в 50 країнах світу.
Читайте також: На Рівненщині відкрили новий супермаркет SPAR
***
Розширення франчайзингової мережі залишається основним вектором стратегії компанії VolWest. Тож бренди Наш Край та SPAR будуть продовжувати розвивати у співпраці з найбільшою у світі мережею SPAR International.
У майбутньому планують розвивати перспективні формати: SPAR City, SPAR to Go та SPAR Caffe. А також упроваджувати новітні технології в енергозбереженні та бути соціально відповідальним бізнесом.