«Шкарпетка – це ідея», – полтавський підприємець

11 Липня 2019, 10:41
Засновник компанії Premier Socks Олег Хардін 9892
Засновник компанії Premier Socks Олег Хардін

У Мачухи, що під Полтавою, почали навідуватися французи. Тут вони замовляють модні шкарпетки для всієї Європи. Невелике підприємство у звичайному українському селі стало ексклюзивним виробником ходового товару для глобального ритейлера «Ашан».

Бізнес.Район дізнався як 36-річний підприємець Олег Хардін зумів вивести своє дітище – компанію Premier Socks – на міжнародний рівень.

«Половину життя ми проводимо у шкарпетках. Тому що це – шлях з дому на роботу, це весь робочий день, а дехто ще й у них спить. Люди говорять, що в наших кольорових шкарпетках можливість бачити кольорові сни збільшується в рази. А ще у світі кожні 3 секунди продають наші вироби», – жартує полтавець, який може дозволити собі одягати на ділові зустрічі різні шкарпетки, бо «так зручно демонструвати власну продукцію».

Поки здійснилася мрія – відкрити власне виробництво, Олег Хардін 10 років займався торгівлею.

«Після закінчення школи батьки, дякувати Богу, сказали, що ми можемо заплатити за навчання, але на все інше заробляй сам. Так з’явився стимул почати заробляти, бо ж надворі – 1999 рік, грошей не було взагалі. Для першого бізнесу обрав шкарпетки, бо вони потрібні всім», – ділиться спогадами Олег Хардін.

Читайте такожБізнес настрою: як троє юнаків почали в’язати светри з оленями. #НЕЗЕЛЕНІ

Фабрика компанії Premier Socks
Фабрика компанії Premier Socks

Бізнесмен залюбки переповідає історію, як юнаком тягав сумки в клітинку на базари. Досі бабусі, які продавали його крам, впізнають і вітаються. Спочатку збував татову «зарплату»: у 90-х часто з працівниками розраховувалися товарами. Згодом купував товар на гуртовні, аж поки сам не став потужним дистриб’ютором. Хтозна скільки ще б Хардін займався торгівлею, якби не …пожежа на складі, яка знищила весь запас товару на зимовий сезон. Від бізнесу залишилися тільки борги у доларах. Потрібно було терміново шукати способи заробити більше.

«Чим я тільки не займався! Навіть насіння продавав. Вдалося десь за рік накопичити 10 тисяч доларів. Хотілося погасити позику і забути, але це дорога в нікуди, тому відважився відкрити бізнес. На свій стартовий капітал міг купити тільки старі станки, що і зробив», – пригадує співрозмовник .

Олег Хардін знає усі виробничі процеси, але делегував управлінські функції менеджменту
Олег Хардін знає усі виробничі процеси, але делегував управлінські функції менеджменту

Виробництво підприємець вирішив розташувати у рідному селі свого дідуся – Мачухах, за 12 кілометрів від Полтави. Для першого цеху викупив і обладнав приміщення старої школи. На той час за плечима крім ентузіазму, уже було і розуміння ринку.

«Шкарпетка – це ідея! Це – потреба ринку, її важливо відчути вчасно», – захоплено пояснює Олег Хардін секрет свого успіху. Адже досить швидко, постійно інвестуючи прибуток у розвиток підприємства, розширив виробництво.

Працівникам щомісяця дарують по 10 пар шкарпеток
Працівникам щомісяця дарують по 10 пар шкарпеток


 

Тепер фабрика розташована на місці колишньої пилорами. За десять років діяльності компанія Premier Socks розрослася до колективу у три сотні працівників, які отримують зарплатню вище середньої по галузі. Щомісяця у бюджет Мачухівської ОТГ панчішники сплачують мільйон гривень ПДФО. А ще підприємство навчилося експортувати свою продукцію в Євросоюз і така співпраця дає компанії відкриває немалі перспективи. Та, щоб вийти на величезний ринок ЄС, компанія пройшла через 3-річні переговори, перевірки і сертифікацію.

Читайте такожНідерландський бізнесмен розповів аграріям Волині, як краще виходити на ринки ЄС

«Спочатку ми добре зарекомендували себе в Україні. Практично 70% нашої продукції продається під приват-лейблами ритейлерів, для кожного з них – ексклюзивна колекція. В ЄС шкарпетки полюбляють однотонні, а в Україні навпаки – модні кольорові, які посміхаються з вітрини, викликають емоції. Зараз, крім більшості національних, ми співпрацюємо і з міжнародними торговельними мережами: з данською Jusk та французькою Ашан. Тож мачухівські шкарпетки можна придбати всюди, де є ці магазини», – розповідає бізнесмен.

Читайте також: Волинські товари на європейському ринку: що найчастіше експортують до ЄС

Читайте також: Як міцні стіни Європи мурують з української супер-цегли

Для європейських партнерів найбільш важливими є два моменти: якість продукції та умови праці людей. Виробництво на усіх етапах перевіряють дуже ретельно. Насамперед вивчають постачальників сировини, їхнє обладнання, наявність сертифікатів безпечності тощо. До речі, пряжу компанія Premier Socks сама імпортує з Індії та Узбекистану.

Пряжа – власний іморт з Індії та Узбекистану
Пряжа – власний іморт з Індії та Узбекистану

В
В

 

«Перевіряли якість самі і дивилися як ми її контролюємо. Важливі всі деталі: яке обладнання, які комп’ютерні програми використовуємо, хто і як заправляє сировину. На відвантаження кожної партії приїжджає аудиторська компанія, яка вибірково оглядає продукцію Перевіряють навіть довжину хвостика нитки. Якщо по стандарту він має бути 5 мм, а у нас вийшло 7, забракували партію! Насправді складно працювати, але якщо мати за мету розвиток компанії, то варто. Тому що – це прогнозовані оплати, це партнерство, це перспективи», – переконаний Олег Хардін.

Крім якості, український виробник цікавий для європейського ринку вигідною логістикою. Якщо аналогічний товар з Китаю потрібно замовляти контейнерами, то з України легко привезуть невелику партію. Це дозволяє мережам урізноманітнювати асортимент, а мачухівцям – нарощувати виробництво.

Наталія ПАХАЙЧУК

Коментарі
21 Липня 2019, 13:22
Новини компанії
Коментар
28/03/2024 Четвер
28.03.2024