Знайшли помилку? Виділіть частину тексту і натисніть CTRL + Enter
БІЗНЕС.РАЙОН

«Скажи собі ммм», − засновниця бренду органічної косметики. #НЕЗЕЛЕНІ

20:41 21.10.2019
3106

21-річна Світлана Стеренчук власноруч виготовляє засоби для догляду за шкірою та волоссям і реалізовує їх через Instagram.

«Mbrand» − таку назву має бренд косметики, над яким дівчина працює поки що одна. Всі процеси від вибору інгредієнтів для майбутніх косметичних засобів до відправки готової продукції замовницям вона навчилась опановувати самотужки.

Світлана закінчила Луцький медичний коледж, зрозуміла, що медична справа не для неї і вступила до СНУ ім. Лесі Українки на хімічний факультет, де навчається вже другий рік. Експериментувати над виготовленням косметики дівчина почала ще у віці 16-17 років, але на професійний рівень вийшла не так давно – рік тому, коли з'явився її «Mbrand».

Про особливості «варіння» органічних засобів для догляду за шкірою та волоссям, принципи роботи в Instagram, власних друзів та пошук помічниці юна бізнеследі розповіла для спецпроєкту Бізнес.Району #НЕЗЕЛЕНІ.

− Розкажи про своє дитинство та вплив батьків на формування тебе як особистості. Як ти стала тою, ким є зараз?

Я народилася у Володимирі-Волинському. Ходила у місцеву школу №2. Тато юрист за освітою, працював міліціонером (він майор міліції), потім працював у Міністерстві юстиції. А мама – медсестра, вона працювала у реанімації, а потім на станції переливання крові. Через те, що бачила всю цю медичну справу у мами, я сама захотіла вступила до медичного коледжу. Батьки на мене дуже вплинули. Я не знаю, ким би була без них. Вони − це 90% того, що маю зараз. Я їм дуже вдячна.

Читайте також: «Я шкодую, що не почав раніше», − засновник магазину автозапчастин про власний бізнес. #НЕЗЕЛЕНІ

− Звідки оця зацікавленість косметикою? З чого все почалося?

Коли я була ще геть маленька, то мала дуже довге волосся. У нас це генетично: у бабусі, мами і у мене. І у якийсь момент як будь-яка дівчина я вирішила його обрізати під дуже коротке каре. Перукарка, яка робила мені зачіску, сказала: «У тебе дуже пухнасте волосся, спробуй робити якісь маски». З цього все почалося. Я шукала в інтернеті рецепти різних масок і готувала їх.

Потім у коледжі подруга надихнула створити власний бренд, бо я робила маски і для себе, і для друзів. Настав час робити їх для загалу. Я вчилася на другому курсі, коли заснувала бренд «Lavender», виготовляла багато продуктів із лавандою. Зараз згадую це як дуже дитячий та недосконалий проєкт, мої перші кроки.

Згодом я почала займатися громадською діяльністю, пішла у ГО «Студентська рада Волині», була її головою у 2017-18 році, а мій «Lavender» затух.

Уже в університеті повернулась до цієї ідеї знову. І минулого року восени все-таки наважилась відкрити «Mbrand». Другого жовтня була річниця. Я сама, насправді, вибрала цю дату, бо тоді вийшла перша фотографія бренду в Instagram.

− На кому випробовувала косметику спочатку?

На собі, на мамі, на подругах. Починалося все із бальзамів для губ. Я взагалі думала розвинути косметику тільки для губ. Пам'ятаю свою першу клієнтку, яку я не знала, з якою у нас не було спільних підписників. Вона перша зробила у мене замовлення. Я тоді їхала в автобусі і заплакала. Це був момент, коли я зрозуміла, що у мене все вийде, що я молодець і все буде круто.

− Розкажи більше про продукцію, яку виготовляєш та продаєш зараз.

Для волосся є маски, бальзами, шампуні, спреї. Для обличчя креми, тоніки для вмивання, убтани, пінки, маски. Словом, багато вже засобів. Навіть є декоративна косметика: пудра, бальзами для губ. Зараз асортимент суттєво розширився. Планую видавати нову колекцію, де будуть засоби суто для проблемної шкіри. Хочу розділити всю продукцію за типами шкіри. Додаю вікову косметику також.

У осінньо-зимовий період набирають оберту замовлення крему для рук, масажних свічок, бальзамів для губ. Зараз найпопулярніший товар у мене − це скраб для шкіри голови. Раніше попит мала на убтани − це такі засоби для вмивання. Креми для обличчя зараз актуальні.

Органічна косметика має менший термін придатності. У неї немає складників, які можуть порушувати ліпідний шар, немає агресивних павів, така косметика не містить парабенів, силіконів. У ній не може бути агресивних барвників. Органічна косметика не буває, наприклад, яскраво зеленою або синьою. Є спеціальні органічні барвники. У мене є бальзам для волосся, він рожевий, то я його підфарбовую органічним барвником карміном. Якщо оранжеве щось − то це олія обліпихи, тобто якісь натуральні екстракти, інакше ця косметика не може вважатися органічно та натуральною.


Читайте також: Бізнес настрою: як троє юнаків почали в’язати светри з оленями. #НЕЗЕЛЕНІ

− Як з’явилася назва бренду та логотип?

Назва мені приснилася. Ну не те, щоб приснилася. Це був такий сон на яву. Я лежала і уявляла. Думала, що хочу назвати бренд від слова насолода, типу «ммм...». Щоб дівчинка, яка користується моєю косметикою, дивилася на себе у дзеркало і казала: «Ммм… Я гарна, я собі подобаюся». Тому вирішила назвати «Mbrand».

Лого зробила моя подруга дизайнерка. Я показала їй, що хочу і ми підійшли просто до якихось людей і спитали, чи їм подобається таке лого, як вони його читають. Вони сказали, що так, їм подобається. Ми його залишили і все. Дизайн робила вона, скидала мені варіанти, я довго вибирала найкращий для мене.

Улітку у нас був ребрендинг. Змінилась колористика, додали блакитний колір. І лого змінилось, але та хмаринка, моя найперша, яку я дуже люблю, залишалась.

− Рік тому ти запускала чоловічий бренд косметики «Manbrand». Але він затух. Що сталось?

Я не знаю, насправді, чого він затух. Якось у мене було натхнення на нього і я вирішила, що хочу 50% коштів з реалізації перераховувати на благодійність, а 50% залишати як собівартість інгрідієнтів. Він розвивався, а потім я зосередилась більше на жіночій косметиці. Це така проблема, що дуже гризе мою совість, бо я пообіцяла людям, що зроблю, але не виконала.

На даний момент просто розумію, що треба знайти людину, яка захоче цим займатися. Можливо на благодійних засадах, можливо за якусь заробітну плату. Виготовляти я буду сама. Сподіваюсь, що найближчим часом візьму помічницю і передам якусь частину управління цим брендом їй.

− Чому обрала для розвитку бізнесу Instagram? Займаєшся веденням акаунта сама?

Зараз будь-який стартап, який займається продажем, може використовувати Instagram, бо це найпростіша платформа для розвитку. Сайт коштує грошей, Facebook у молодого покоління не дуже популярний, у мене є друзі, які другим взагалі не користуються.

Я займаюсь акаунтом сама, але маю дуже багато друзів, які мають схожий досвід. Вони мені допомагають і багато чого радять. Це і таргетована реклама, і те як вести свою сторінку, просувати і т. д.

Раніше я дуже соромилась знімати голосові stories і не хотіла розвивати із цього особистий бренд. Хотіла, щоб це був бренд косметики, але потім зрозуміла, що зараз вся суть Instagram за особистими брендами і почала знімати stories. Мені здається, що з того моменту все і пішло. Аудиторії цікаво бачити людину, а не просто косметику.

− Які твої головні принципи у виготовленні косметики та комунікації з клієнтками?

Я завжди чесна зі своїми клієнтками. Якщо у мене чогось не вистачає або чогось немає, ніколи не буду заміняти це якимось іншим, дешевшим компонентом. Скажу, що така от проблема, мені чогось не вистачає, вибачте. Якщо людина чекає довше, ніж я пообіцяла, я кладу у замовлення якийсь подарунок або оплачую доставку, залежно від ситуації.

Я намагаюсь бути максимально відкритою, завжди консультую, ніколи не пораджу людині якийсь дорогий засіб, який їй не треба. Я не люблю, коли «втюхують» і не роблю цього сама.

Всі інгредієнти, які я використовую у виробництві сертифіковані, деякі мають європейські сертифікати. У майбутньому хочу отримати європейську сертифікацію на все, щоб продавати за кордон. Я хочу велику класну лабораторію, від якої буду кайфувати.


− Скільки годин на день витрачаєш на роботу?

Дуже багато часу. Якщо такий день, що у мене одна − дві пари, я приходжу зразу після університету на роботу. Можу сидіти там до сьомої години. Іноді, коли багато роботи, працюю і до десятої.

Саме виготовлення косметики займає не так багато часу. Я вже вмію це робити швидко. А от пакування і організаційні процеси займають дуже багато часу: ведення Instagram, знімання stories, відправка замовлень домовлення, хто, коли забирає. Плюс я завжди підлаштовуюсь під клієнток з Луцька, коли їм зручно забрати косметику. Все займає набагато більше часу, ніж я могла собі уявити.

− Що для тебе успіх і чи ти вважаєш себе успішною?

Успіх − це коли тобою пишається мама.

Насправді, я не знаю, що таке успіх. Напевно, це коли тебе і твою роботу признають дуже багато людей. Раніше мали успіх люди, які багато заробляють. Зараз успішний бізнесмен − це той, в якого все йде через любов, це людина, яка любить свою справу, кайфує від неї і від неї заробляє. Я ще не вважаю себе успішною. У мене є дуже крута компанія друзів, до яких я тягнуся і вважаю, що вони успішні.

Гроші зараз не стоять на першому місці. Спочатку ти заробиш трішки, потім більше, потім стільки, скільки не зможеш витратити − і що далі? Ти залишишся на одинці із своїми грошима, або продаси свій бренд за мільйон доларів. І що? Купиш будинок, яхту, подорожуватимеш? Але ти не отримуватимеш ніякого задоволення. Самореалізація − це ж найвищий ступінь піраміди Маслоу. Треба його задовольняти.

− Що найбільше подобається у твоїй роботі?

Найбільше мені подобаються дівчата, які пишуть, що вони дуже задоволені, що дуже довго шукали якийсь дієвий засіб і моя косметика їм допомогла. За жоден відгук у Instagram я нікому ніколи не платила, не просила. Всі люди абсолютно щиро пишуть їх і це настільки додає мені мотивації! Коли я довго працюю, до ночі, коли втомлююся, коли не маю часу на себе, але ці люди пишуть, що я їм допомогла, я розумію, що працюю не дарма.

І ще я дуже кайфую від самого процесу виготовлення, під час якого наче медитую, занурююсь у свої думки.

− Що порадиш молодим людям, які хочуть відкривати власну справу?

Зараз дуже багато мотиваційної інформації про «успішний успіх», але я впевнена, що не варто всім ставати підприємцями і робити свій бізнес. Це дуже дорого, займає дуже багато часу. Я іноді працюю на Пасху, на Різдво. Я не сиджу в офісі, але постійно відписую людям, закидаю stories, пишу пости. Я працюю у відпустці.

Усім молодим людям потрібно знати, що ніхто їм нічого не винен і після університету їх не візьмуть із руками і ногами на роботу. Треба дуже багато працювати, щоб хоча б чогось досягнути у своєму житті. Але якщо бачиш, відчуваєш, що це твоє – пробуй.

Читайте також: Чому юна луцька бізнес-леді чекає клієнта, який дасть гроші і скаже «Роби, що хочеш». #НЕЗЕЛЕНІ

Іванна МАСЯК

Фото Юрія ЄВТУШКА

загрузка...
Коментарі
15 листопада
Сьогодні
Вчора
13.11.2019
Топ оголошення
  • Продам
  • Куплю
  • Здам
  • Обміняю
Підписатися на наші новини
*ви у будь-який момент зможете відписатися від наших новин
sdsd