Знайшли помилку? Виділіть частину тексту і натисніть CTRL + Enter
БІЗНЕС.РАЙОН
Єристівський ГЗК
Єристівський ГЗК

Машини-гіганти і 46 собак: як добувають залізну руду у Горішніх Плавнях. ФОТО

18:09 12.11.2019
2535

Єристівське гірничо-збагачувальне підприємство, яке розташоване у місті Горішні Плавні, що на Полтавщині, належить швейцарській компанії Ferrexpo з активами в Україні. У рік ГЗК добуває 15 мільйонів тонн залізної руди. Підприємство є чи не одним із найбільших платників податків у Полтавській області.

На території комбінату мешкає 46 собак. Працівники за ними дивляться, годують. І не уявляють свого підприємства без них. Вони є своєрідними охоронцями на ГЗК.


Як живе гірничо-збагачувальний комбінат, інтернет-виданню Бізнес.Район розповів технічний консультант при генеральному директорові Єристівського ГЗК Віктор Олюха.

Всі роботи, які відбуваються в кар’єрі, повністю під контролем. Є система, яка відслідковує роботу бульдозерної техніки, бурової техніки, всіх автомобілів, хто куди везе, скільки везе. Тобто все видно, як на долоні. Диспетчери наглядають за всім, що робиться у кар’єрі.

Роботи в кар’єрі розпочали у 2008 році. Минулого року компанія святкувала своє 10-річчя.

«За цей час кар’єр став таким. На початку ми зняли родючий шар ґрунту, вивезли його. І потім почали розкопки. Для того, щоб добратися до руди, потрібно було зняти 71 метр піску-глини-піску. Сама руда темно-сіра», – розповідає Віктор Олюха, показуючи на кар’єр.

Читайте також: Олійня на хуторі біля Диканьки: як на Полтавщині виробляють органічний продукт

За словами технічного консультанта, розвиватимуть кар’єр до 4,5 кілометра в довжину, по ширині – 2,5 кілометра, в глибину – до 500 метрів. Це у зв’язку з тим, що з нього потрібно буде добути приблизно 800 мільйонів метрів кубічних гірничої маси.

«Дивлячись, який буде ринок збуту, так і добуватимемо руду. Сьогодні глибина кар’єру сягає 170 метрів», – наголосив Віктор Олюха.




Залізну руду добувають екскаватори українського виробництва – три крокуючих і два гідравлічних. А вивозять гірничу масу в основному автомобілі системи САТ, вагою 180 та 220 тонн. Таких на підприємстві всього 31.

Віктор Олюха розповів, що в зміну використовують всього 15 автомобілів. Руду з Єристівського ГЗК відправляють на Полтавський, де вона проходить систему подрібнення. Тоді ж її доставляють до споживачів, які уклали договір з підприємством.




Єристівський гірничо-збагачувальний комбінат має свій цех для технічного обслуговування автомобілів. Тут замінюють в авто мастило. Для цього є пульт з барабанами і пістолетами для масел.

«Відкачка масла з машин відбувається автоматично, відповідно й заправка. Машина обов’язково приїжджає сюди чистою. Тоді над нею виконують все необхідне. Важливо те, що в авто лишнього мастила не наллють, і замало теж. Все автоматизовано й під контролем», – зауважив Віктор Олюха.

Читайте також: «Шкарпетка – це ідея», – полтавський підприємець





Розумні машини на ГЗК возять всю гірничу масу. Колеса в таких авто діаметром 3,5 метра.

Перед тим, як сісти за кермо такого агрегату, водії проходять спеціальні курси для того, щоб добре відчувати цю машину.

«Коли водій сидить в авто, він не все бачить, тобто є «сліпі» зони. Тому навіть на деяких машинах встановили телепередавачі, з допомогою яких водій бачить, що відбувається позаду машини. Окрім того, на кожному авто стоять автоматичні засоби пожежогасіння. Коли авто загоряється, його дуже дорого потім ремонтувати. Для того й поставили такі засоби», – розповів Віктор Олюха.

Технічний консультант Віктор Олюха поділився з нами, що на гірничо-збагачувальному комбінаті працюють не тільки чоловіки, а й жінки. А також водять ці ж великогабаритні 200-тонні машини. Керування таких автомобілів не дуже складне, адже в них стоять гідропідсилювачі й автоматична система переключення.





Працівники Єристівського ГЗК в середньому отримують 16-18 тисяч гривень заробітної плати. У кар’єрі постійно кипить робота, навіть у свято.

За словами технічного консультанта, підприємство також будує будинки і дає житло працівникам з малим відсотком кредиту – до 4%, аби вони його викупляли. Окрім того, дають путівки в санаторії по пільговим цінам.

Віктор Олюха також зауважив, що територію навколо кар’єру постійно озеленюють: садять берези, тополі, різноманітні кущі. Зробили для них крапельний полив. Окрім того, планують зробити фонтани, але все згодом.




Довідка:

Ferrexpo – швейцарська залізорудна компанія з активами в Україні. Основною діяльністю компанії є виробництво та експорт високоякісних залізорудних окатишів, застосовуваних у виробництві сталі. Група Ferrexpo є найбільшим виробником і експортером окатишів серед країн колишнього СРСР. Поточні виробничі активи – Полтавський і Єристівський ГЗК. Ferrеxpo plc володіє 100% акцій Ferrexpo AG, якій, своєю чергою, належить 99,11% акцій Полтавського ГЗК і 100% акцій Єристівського ГЗК.

У 2017 році компанія виробила 10,4 мільйона тонн залізорудних окатишів. Основними споживачами продукції є сталеливарні підприємства з Австрії, Словаччині, Чехії, Німеччині та інших європейських країнах, а також з Японії, Тайваню, Південної Кореї і Китаю. Акції Ferrexpo котируються на основному майданчику Лондонської фондової біржі під тікером FXPO.


Анна МАНЮХІНА

загрузка...
Коментарі
10 грудня
Сьогодні
Вчора
08.12.2019
Підписатися на наші новини
*ви у будь-який момент зможете відписатися від наших новин