Знайшли помилку? Виділіть частину тексту і натисніть CTRL + Enter
БІЗНЕС.РАЙОН

From USA with love: як лучанин відкрив власний Детройт. #НЕЗЕЛЕНІ

17:57 12.12.2019
5461

У 26 років лучанин Олександр Дмитрук успішно керує автоцентром Detroit і здійснює мрії волинян про авто з Америки. Він разом з 21-річним братом Назаром продовжує справу батька і розвиває сімейний бізнес.

Автоцентр займається пригоном авто з США і Канади «під ключ». На торговому майданчику «Детройту» можна взяти авто в оренду, а також вигідно продати своє. Незабаром на території автоцентру встановлять найпотужнішу на Волині електрозаправку.

Для спецпроєкту Бізнес.Району про молодих підприємців #НЕЗЕЛЕНІ Олександр розповів, чому авто з-за океану – кращі за європейські, чому не варто боятися купувати автомобілі на страхових аукціонах і що потрібно робити, аби стати успішним бізнесменом.


«У НАШОМУ СУСПІЛЬСТВІ БОЯТЬСЯ ВИРІЗНЯТИСЯ»

– Олександре, який твій перший спогад, пов'язаний з машиною?

– Машини були зі мною завжди. А перший автомобіль, який я пам’ятаю, це була Mazda. Пригадую, як батько мене чотирирічного садив за кермо і давав порулювати. Оце найперший момент, який я запам’ятав. Автомобілі навколо мене були різні, дуже специфічні і унікальні.

– А який найбільш унікальний можеш пригадати?

– Напевно, це перший гібрид, якого ми у 2008 році привезли у Волинську область – шестилітровий GMC Yukon. Це авто, в якому і електричний двигун, і бензиновий. Мабуть, на той момент це був єдиний такий автомобіль в Україні і ми привезли його перші. І ще в 2007 році ми привезли в Луцьк Ford Mustang. Це зараз їх можна багато в нас побачити, а тоді на Волині це, мабуть, був також перший Mustang.

Завжди і мені, і моєму батькові були цікаві нестандартні автомобілі. Зараз продаємо звичайні, бо люди такі більше купують, але мені більше подобається все незвичне. Не люблю входити в якісь кліше чи популярні напрямки серед покупців. Звичайно, в людей є певна мотивація купувати більш стандартні автомобілі.

– Стандартні – це які саме?

– Найпопулярніше прохання від покупця: «Підберіть мені авто на суму до 10 тисяч. Бажано не дуже яскравого кольору». У нашому суспільстві чомусь бояться вирізнятися. В основному сірий, чорний і білий – це ті кольори автомобілів, які люди хочуть замовити.

– Твій батько також займається автобізнесом?

– Для батька це скоріше як хобі. Тому що його основний профіль – зовсім інша сфера. Десь з 2007 року ми возимо автомобілі саме з Америки. Починали з того, що привозили під замовлення. Спочатку це було більше як хобі і додатковий підробіток, а наразі це наш сімейний бізнес, який ми починаємо і розвиваємо.

– Ти мислиш нестандартно. Звідки в тебе це вміння?

– Почнемо з того, що я двічі, у 2012-2013 роках, побував у Сполучених Штатах. Їздив обидва рази по студентській програмі Work and Travel. А вчився на факультеті міжнародних відносин у Луцьку. Хочу підкреслити, що студентам дуже важливо подорожувати, їздити по обміну в інші країни. Не для того, щоб там лишитись, а щоб здобути реально крутий досвід, враження і потім привезти їх сюди і реалізовувати.

Це в моєму житті додало багато плюсів. І познайомитись багато з ким, і час круто провести. Ті знайомства, які я маю, вони досі мені допомагають в бізнесі. Тому що в мене в Америці є свої люди, які займаються логістикою і іншими речами. Завдяки цьому я не працюю через фірму-посередника, як багато інших фірм в Україні. Я працюю напряму з американцями і це набагато простіше і дешевше.

У «ДЕТРОЙТІ» НЕ ЛИШЕ ПІДБИРАЮТЬ АВТО, А Й ДАЮТЬ ПОКАТАТИСЯ

– Автоцентр «Детройт» назвали на честь світового центру автомобілебудування?

– Так, Детройт – це вже не те місто, яким було в 60-ті роки. Але для мене Детройт – символ трьох найбільших американських автомобільних корпорацій. Це Chrysler, Ford і GMC. Вони були лідерами ринку і задавали основний тон в Америці по продажу автомобілів. І у всіх трьох штаб-квартири були саме в Детройті. Тож він є певним символом автомобілебудування. Тому ось так вирішили назвати. Ні, у Детройті я не був (сміється, – ред.).

– Які послуги можна отримати у «Детройті»?

– Ми займаємось привезенням автомобілів до України з США повністю під ключ – з автосалонів, від власників. Також підшукуємо автомобілі на страхових аукціонах. Вибираємо найкращий варіант для людини по її критеріях – по ціні, марці чи інших побажаннях. Деколи радимо людям якісь певні автомобілі. Часто вони самі не знають, що хочуть, а приходять з певною сумою грошей і запитують, що можна за неї придбати. Тоді ми вже починаємо підбирати, дізнаємося смаки. Це основна наша діяльність і з цього ми починали.

До речі, підбір автомобілів ми робимо безкоштовно. На відміну він всіх інших компаній, які спочатку підписують договір і беруть завдаток. Ми цим унікальні у Луцьку і, мабуть, у всій Україні, бо про таке я ще не чув. Працюємо з клієнтом безкоштовно, консультуємо, що краще вибрати, перевіряємо машину. А коли приходить час щось купувати, ми підписуємо договір і беремо завдаток.


– На вашому майданчику можна продати своє авто?

– Так, ми беремо під реалізацію автомобілі. За певну комісію продаємо їх у себе на ділянці. Ми їх рекламуємо, виставляємо всюди, де можна: на нашу сторінку у Facebook та різні платформи для продажу авто, наприклад AUTO.RIA. Дуже часто в людей немає часу займатися продажем свого авто і вони не вміють це правильно робити. Тому що зараз, чесно скажу, ринок перенасичений, автомобілів дуже багато і вони часто низької якості. Пропозиція, яку людина виставляє самостійно, губиться у тій всій масі машин, які зараз продають. Бо кожні два-три роки більшість людей змінюють авто. Продають старіші і купують новіші.

Зараз я бачу, що проблематично продати машини, які завезли в Україну після запуску закону про «Євро-5» в кінці 2015 року. Тоді стало можливим ввозити «Євро-5» по знижених тарифах. У той період завезли багато Renault Megane та інших авто з Європи французького виробництва. Цих автівок багато, їх власники наїздили вже величезні пробіги, у них починаються проблеми зі всім, бо автомобілям вже по вісім років. І дуже часто люди не можуть продати такий автомобіль. У цьому плані ми допомагаємо і робимо замість клієнта його роботу.


– Ви запустили оренду автомобілів. Чи вдалим був старт?

– Зауважу, що ми запустили першу в Луцьку оренду автомобілів. Вже років сім у нас такого не було. У нас наразі тільки два авто, але ми бачимо, що є великий попит, і тому плануємо збільшити кількість авто. Це поки Toyota Prius і Hyundai Sonata. Плануємо ще додати Chrysler-200 і якийсь кросовер, вищу машину. Поки що ми, майже не запускаючи рекламу, маємо зайняті автомобілі на два тижні вперед.

– На який час ви даєте в оренду автомобілі і яку заставу берете?

– Ми можемо давати авто навіть до двох місяців, якщо потрібно. Беремо як заставу повний бак бензину. Наприклад, на Toyota Prius це виходить всього 1300 гривень. Ми даємо авто з повним баком і людина нам має повернути його в тому ж вигляді.

– І бажано цілим?

– Так, звичайно. Але всі наші автомобілі застраховані на повне КАСКО і з цим проблем немає. Звісно, якщо людина не п’яна за кермом і сталася якась ДТП, то всі витрати оплачує страхова. Крім випадків, коли водій п’яний. У нас у всіх автомобілях стоять GPS-навігатори, тож ми бачимо, куди люди їдуть. Це все зроблено для безпеки і моніторингу. Дуже часто люди їздять по селах Волинської області. Там не дуже хороші дороги, тому краще для таких потреб здавати якийсь кросовер – вищий автомобіль. І людям краще, і нам – автомобіль не так часто ламається.


– Хто частіше бере автомобілі в оренду? Приїжджі чи лучани?

– Як виявилося, лучани. Коли ми планували, то думали, що в більшості це будуть приїжджі, або ті, що повертаються з заробітків, і беруть авто, щоб з’їздити, наприклад, до родичів. Але ні, найчастіше це лучани, які продали своє авто і беруть в оренду, щоб їздити кілька днів. Або приїжджають до когось родичі і беруть автомобіль, щоб виглядати презентабельно. Це так і є. В людини немає автомобіля, але з’являється потреба кудись з’їздити, ось тому вона бере в оренду і вважає, що так буде вигідніше.

АМЕРИКАНЦІ VS ЄВРОПЕЙЦІ. ХТО КРУТІШИЙ?

– Ви приганяєте авто тільки з Америки?

– Так, з Америки і Канади. З Європи не приганяємо.

– У чому перевага авто з Америки?

– Найперша перевага автомобілів з США, на мою думку, те, що в них менший пробіг. У Європі важко знайти автомобіль, якому п’ять років, з пробігом, меншим за 170 тисяч кілометрів. Якщо знайдете, то він буде дуже дорогим. Якщо пробіг авто такого віку – менший 170 тисяч, то варто перевіряти його продавця, бо він міг «скрутити» пробіг. Тому що тим, хто приганяє авто з Європи, теж треба його вигідно продати. Вони беруть стандартний пробіг європейця. За рік це в районі 30-40 тисяч кілометрів. А якщо це автомобіль комерційної фірми, то там може до 60-70 виходити. Навіть до 100 тисяч.

В Америці – інша ситуація. Там автомобілів більше. В одній родині може бути, наприклад, три авто, які вона використовує для різних потреб. Таким чином, в них менший пробіг. Чомусь усім здається, що там всі пересуваються на великі відстані тільки автівками. Але насправді там більшість людей не їздять далеко. Так, вони їздять кожного дня у своєму малому містечку, а це – невеликі відстані. І кількість автомобілів реально зменшує пробіг.

– Ви ввозите тільки американські марки авто?

– Якраз не тільки. Там продають і Volkswagen, і BMW, і Audi. Вони в більшості або такі ж, як у Європі, або, якщо говорити про Volkswagen, то вони візуально трішки відрізняються. Але я б сказав, що вони там кращі, ніж в Європі.

– Як той самий Volkswagen з Америки може бути кращим за європейського?

– Можемо розглянути наприклад найпопулярнішу модель в Україні серед Volkswagen – Passat. Європейський Passat В7 менший за розміром. Якщо коробка передач автомат, то в ньому стоять зазвичай коробки гіршої якості, ніж в США. Можна ще заглиблюватися в деталі. Але якщо коротко, то це пов’язано з вимогами до автомобілів в Америці, стандартами і їхнім регулятором ринку. Тому часто в американських авто стоять якісніші коробки передач, ніж в європейських.

Читайте також: Євині дочки: історія луцького хенд-мейду, який мріє стати бізнесом. #НЕЗЕЛЕНІ

– Які ще переваги мають авто з Америки?

– Комплектація. За ті самі гроші можна знайти авто з Америки з набагато кращою комплектацією, що і з Європи. В Америці – 90% автомобілів на автоматі. Зараз це для покупців – перевага. Вже відмирає покоління тих людей, які кажуть, що механіка – це краще. Зазвичай таке кажуть люди, які ніколи не їздили на автоматі.

– Хто займається пригоном авто? Ти особисто?

– Ми разом з братом контролюємо всю логістику процесу. Зараз ми привозимо автомобілі через німецький порт Бремерхафен. Автомобілі пливуть через океан, тому що це найшвидший спосіб їх доставки. Наприклад, з Одеси автомобіль в середньому йде два місяці. Якщо це Каліфорнія, то цілих три. А доставка через Бремерхафен в сумі з завантаженням-розвантаженням і розмитненням займе від місяця до максимум семи тижнів. Це і надійніше, тому що ми раніше возили в Одесу і там часто наші автомобілі могли обікрасти. Тобто працівники порту могли вкрасти запаску, домкрат, викрутити з коліс ковпачки і так далі. В Бремерхафені цього немає.

– Як вберегтися від таких інцидентів?

– Возити через нас (сміється, – ред.). Дуже багато подібних випадків знаю в Одесі. В автомобілях зазвичай є пальне в баці. Портові працівники, чи хто вони такі, засовували шланги, висмоктували пальне і ламали датчики, які відповідають за бак. Це робили кустарними грубими методами.

КУПУВАТИ АВТО НА СТРАХОВИХ АУКЦІОНАХ – НЕ СТРАШНО

– Ви привозите машини від власників, із автосалонів та страхових аукціонів. Чим цікаві страхові аукціони і чому саме звідти вигідно приганяти авто?

– На аукціоні описують характеристики авто, як вони є. А якщо немає опису, то ми перевіряємо все через спеціальну американську систему CARFAX. До речі, ще одна перевага Америки над Європою – все обслуговування автомобілів записують в одну базу даних і до неї є доступ за долар-два. Ми можемо побачити всю історію автомобіля: коли він проходив техогляд, коли заміняли якісь деталі. В Америці це нормальне явище і обов’язково всі дані про машину потрібно вносити в базу. В Європі такого немає.

– На яких саме аукціонах ви шукаєте автомобілі?

– Зараз ми купуємо авто на двох перевірених аукціонах: Copart та IAA. Вони діють у США майже сорок років.


– Які ще плюси страхових аукціонів?

– На страхових аукціонах виставляють машини з пошкодженнями. Навіть після ДТП. Але дуже часто в США списують автомобілі з дуже незначними пошкодженнями. Тому що там величезний ринок, страхові компанії платять дорогу страховку за автомобілі. І часто машина з мінімальними пошкодженнями – щось пошкрябане, побита фара, подерте крило і все – вона йде на аукціон. А ми в цей же час купуємо автомобіль таким, який він є.

Ми не пробуємо розказати людині, що автомобіль не битий, якщо це не так. Ми кажемо, що є такі-то проблеми, стільки-то коштує замінити в Україні. Але таким чином ми можемо купити цей автомобіль в Америці дешевше. На цьому зіграємо. Ми його купуємо за дуже низькою ціною. В цьому ще один плюс Америки порівняно з Європою.

Можна і без пошкоджень обрати, але частіше все-таки беруть з пошкодженнями через ціну і можливість зекономити. Тим більше, ми нічого не приховуємо і одразу розповідаємо все про автомобіль. У нас ремонт коштує дешево порівняно з США.

– Людина, яка купить авто з пошкодженнями, буде самостійно його ремонтувати, чи, можливо, ви надаєте такі послуги?

– У нас є партнерське СТО і ми можемо повністю під ключ робити ремонт. Людина там може побачити увесь процес: що заміняють, скільки яка деталь коштує; може обрати дорожчі або дешевші запчастини.


ПРО КОМАНДУ, ЕЛЕКТРОЗАПРАВКУ І СОЦІАЛЬНУ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ

– «Детройту» лише півроку, але ти маєш справу з автомобілями досить давно. Чи бачиш якісь відчутні зміни на ринку імпортних авто?

Так, ми в такому вигляді, як зараз, існуємо всього півроку. До того це було як хобі і додатковий заробіток. Були перерви. Це, наприклад, період 2010-2014 років. Я його називаю найгіршим періодом для України в питанні завезенні автомобілів. Тоді були дуже високі митні податкові ставки і акциз. Хто розуміється в темі, то знає, що в цей період майже нічого не можна було завезти. Тобто було дуже дорого і часто автомобілі з Америки є з більшим об’ємом двигуна і це було просто невигідно. Але коли почали трішки лібералізувати податкове законодавство, це дуже сильно відкрило ринок і він розвивається.

– За півроку існування автоцентру вдається виходити в плюс?

– Ми виходимо в плюс. Цей бізнес в принципі високомаржинальний. Коли клієнт приходить, ми йому не просто кажемо якусь суму, а все показуємо: скільки коштує доставка і вся логістика. Даємо людині документ і вона все бачить. Все прозоро – заробляємо тільки свою комісію.

– Чи є різниця, яке авто ввозити – з електричним двигуном, чи бензиновим?

Бензинові авто розмитнюються з оплатою ПДВ, мита і акцизу, натомість електромобілі розмитнюються з оплатою тільки акцизу, який не перевищує 100 євро. Взагалі я виступаю також за зменшення податкових зобов’язань для гібридних автомобілів. Тобто для електромобілів у нас немає податків в Україні. Рік тому це було прийнято. В нас немає ПДВ, немає мита і в нас акциз мінімальний це до ста євро на електромобілі. А на гібридні автомобілі, які в принципі вважаються перехідними до ери повної електрифікації автомобілів, немає цих знижок. Хоча в країнах Європи вона є.

– Часто в тебе замовляють електромобілі?

– За півроку я продав чотири Tesla. Дві Model S і дві Model 3. Одну з перших «трійок» у Луцьку пригнали саме ми. А також одну, розбиту, привозили на деталі. Клієнту потрібен був акумулятор. Цікава тенденція – зараз люди часто купують Tesla з пошкодженнями або саме на деталі. Це дуже успішний бізнес. До речі, коли у мене була потреба знайти акумулятори до Tesla, я переписувався з американськими сайтами, які їх продають. У 70% випадків мені відповідали українці.

– Скільки людей у твоїй команді?

– Наразі в нас задіяні четверо людей – я, мій брат Назар і ще двоє. Соцмережами займаюся я і брат. У той же час я контролюю всі фінанси, спілкуюся з клієнтами, логістично супроводжую увесь процес. Більше з клієнтами спілкується мій брат Назар, який також займається підбором автомобілів.

– На якого клієнта орієнтується «Детройт»?

– Наш середньостатистичний клієнт – середній клас. Мої клієнти – ті, яких цікавить авто, вартістю не менше восьми тисяч доларів. Бо дешевше з Америки не вийде привезти і це невигідно. А автомобілі – віком максимум 7-8 років і новіші.

– Які ще цікаві ідеї маєш для своєї справи?

– Ми будемо робити реконструкцію площі перед нашою ділянкою. Це міська власність, але є проект і все вже погоджено. Там буде маленька парковочка, на якій встановимо найпотужнішу в Луцьку 20-кіловатну електрозаправку. Це швидкісна зарядка, де, до прикладу, Nissan Leaf можна буде зарядити за годину до 90%.

Зарядки саме цієї фірми – Go to You – на Волині ще немає. Партнером цієї фірми є Tesla Club Ukraine. Голова клубу – Назар Шимоне-Давида зі Львова. Це, мабуть, єдиний українець, який був нещодавно на презентації нового Tesla Cybertruck. Ці заправки представлені у більше, ніж десятьох країнах світу, хоча це українська фірма. Таких електрозаправок є багато по Україні, а на Волині – жодної. Буде спеціальний додаток на телефон, через який можна буде зарезервувати собі місце, контролювати зарядку, оплатити послугу, залишити відгук тощо.

– Які ти бачиш можливості для зростання свого бізнесу?

– Однозначно будемо розширятися. Спочатку по Волині – я бачу можливість іти в райони. А далі в мене є плани і на Україну. Поки що тримаюсь нашої області, бо якось так склалося, що, наприклад, на Рівненщині бізнес автомобілів з Америки більше розвинутий, ніж тут. А в нас досі тягають з Європи автомобілі з механічними коробками передач.

Планую зробити для «Детройту» сайт і YouTube-канал, на якому ми будемо публікувати огляди автомобілів. Тому що цього в нас немає на Волині і майже ніхто цього не робить. Бачу себе в цій ролі, бо добре знаю кожен автомобіль, на кожному з них наїздився і мені здається, в мене це вийде щиро.

Також у мене є в планах робити короткометражки з режисером Олександром Стеренчуком. Є такий проект «Terra Gileya (Земля Полісся)». Це луцькі краєзнавці, сценаристи і оператори об’єдналися, щоб знімати фільм про волинську природу в стилі National Geografic. Це не просто фільм, а реальна експедиція. Вже зняли кілька моментів з Цуманської Пущі. То ми разом з “Національним корпусом” в цьому допомагаємо їм з автомобілями. На Волині є дуже багато неймовірних місць, і якщо правильними камерами зняти цю красу, то вийде фільм, не гірший за National Geografic.

Читайте також: Бартер емоцій: як двоє друзів перетворили театр вогню на бізнес. #НЕЗЕЛЕНІ

Світлана КИРИЛОВА

Фото Ірини КАРАСОВСЬКОЇ

загрузка...
Коментарі

Хараре

19:07 12.12.2019

Круто, що молоді хлопці такі не звалюють за кордон, а пробують робити бізнес в нас, в Україні.

Луцьк

15:51 15.12.2019

Вітольд, красава!

гггг

15:25 11.01.2020

Друзі, купи-продай за татові гроші то не бізнес. ))

28 січня
Вчора
26.01.2020
25.01.2020
24.01.2020
Топ оголошення
  • Продам
  • Куплю
  • Здам
  • Обміняю
Підписатися на наші новини
*ви у будь-який момент зможете відписатися від наших новин