Знайшли помилку? Виділіть частину тексту і натисніть CTRL + Enter
БІЗНЕС.РАЙОН
Ольга Іванків
Ольга Іванків

Вони знають, де ваші гроші: як працює Центр бухгалтерії та фінансів

16:35 20.12.2019
4740

Офіс Центру бухгалтерії та фінансів, що на вулиці Коперника у Луцьку, діє на відвідувачів заспокійливо. Стильно оформлене приміщення у синьо-білих тонах концентрує увагу, що особливо важливо, зважаючи на рід діяльності організації. Тут рахують доходи, витрати та результати діяльності бізнесу.

Керівниця компанії «Consulting center» Ольга Іванків у справі вже більше 10 років. Ще далекого 2006 жінка почала працювати бухгалтером у приватному підприємстві та у громадській організації. Поступово сформувала базу клієнтів, з якими зараз продовжує працювати її Центр. У штаті 5 бухгалтерів, які ведуть більше, ніж три десятки клієнтів.

В інтерв’ю для Бізнес.Району Ольга Іванків розповіла, як влаштована робота Центру, чому вигідніше залучати бухгалтерів «ззовні», та як делікатно сказати клієнту про суму податків, які потрібно сплатити.

Ольго, чим займається Центр бухгалтерії та фінансів?

– Ми надаємо бухгалтерські послуги по аутсорсингу. Недавно до переліку своїх послуг додавали побудову управлінської звітності для малого і середнього бізнесу, написання бізнес-планів, різних інвестиційних заявок та заявок на грантові проекти. Також ми готуємо клієнтам документи, необхідні для участі в тендерах.

Коли розширився спектр ваших послуг?

– Ми почали розширюватися з кінця цього року. Вже у 2020-й ми повністю заходимо з цими всіма послугами.

Які послуги зараз найактуальніші?

– Для юридичних осіб та приватних підприємців завжди актуальними є кваліфікований бухгалтерський супровід, консультування з приводу оподаткування та можливості уникнення штрафних санкцій.

Якщо говорити про неприбуткові організації, то раніше для них було дуже мало вимог щодо бухгалтерського обліку. Зараз після останніх змін до законодавства дуже важливо правильно вести облік, оскільки є дуже багато ризиків втрати статусу неприбутковості. Крім того, донори, які надають грантові кошти, також ставлять багато вимог до фінансової звітності. Тому якісно складена фінансова звітність є частиною позитивної висновку щодо реалізації проекту.

Які переваги бухгалтерів з аутсорсингу?

– Це дешевше, тому що людина працює тільки певний час, і тільки за нього бере гроші. І коли це малий бізнес, їм дуже часто не потрібна людина, яка сидить зранку до вечора. Часто ми кажемо, що аутсорсинг – це оптимізація ваших витрат.

Як давно ви працюєте, як така офісна компанія?

– У цей офіс ми переїхали в кінці листопада. У нас є п’ять штатних працівників, і в організації я шоста. Ми працювали в офісному форматі вже з 2014 року. Але зважаючи на збільшення кількості наших клієнтівта працівників, ми вирішили розширити і офіс.

Скільком клієнтам ви можете надавати послуги одночасно?

– У нас зараз орієнтовно 35 клієнтів – представників малого та середнього бізнесу – підприємства із різними видами діяльнсті (виробництво, торгівля, зовнішньоекономічна діяльність, транспортні перевезення тощо), приватні підприємці, багато громадських організацій.

Чи маєте якісь особливі послуги, що вирізняють вас на ринку у Луцьку?

– Останнім часом наша спеціалізація – неприбуткові організації. Також ми починаємо запроваджувати послугу управлінської звітності для бізнесу. Тобто, ми формуємо не тільки бухгалтерські звіти, але і ті, які зручно читати власнику безпосередньо для прийняття управлінських рішень.

Для податкової ми подаємо одні звіти (по податках із заробітної плати, ПДВ тощо). А для власника ж готуємо інформацію сукупність доходів і витрат. Для того, щоб клієнти наші могли орієнтуватися, де ж, власне, гроші.

У нас до кожного клієнта індивідуальний підхід. Перш ніж почати роботу, ми аналізуємо, як клієнт працював раніше, щоб по можливості не ламати для нього цю звичну модель. Ми робимо аналіз, рекомендуємо, яким чином працювати далі. Якщо були погрішності в попередній роботі, рекомендуємо, яким чином їх виправити.

Якщо у клієнта були проблеми з обліком, до вас звертаються, аби поправити роботу інших бухгалтерів?

– На жаль, таке буває. Часом боляче нам дивитися на ту роботу, що була неправильно зроблена, адже це іноді призводило до значних фінансових санкцій. За можливості, однак, стараємося не критикувати, тому що це все, у будь-якому випадку, людський фактор. Крім того, ми ж теж можемо бути чиїмись попередниками, і кодекс етики бухгалтера ніхто не відміняв.

У час інформаційних технологій, коли все стає автоматизованим, перед якими загрозами опиняється бухгалтерська справа?

– Зараз вже дуже багато існує і чат-ботів, і деяких програм, які роблять автоматичну звітність. Але ми поки-що не боїмося, адже щоб проаналізувати той спектр інформації, з яким ми працюємо зараз, має пройти ще дуже багато часу і еволюційних процесів обчислювальних систем.

Чи є в бухгалтерії якась людська складова, яку ніколи не зможе замінити робот?

– Обчислити і сформулювати документ – це під силу роботам. А от з’ясувати, де у який бік краще розвиватися справі, якщо рішень декілька – це вже потрібно фахову людину.

Кожен клієнт має свої особливості, починаючи від власника, працівників, і закінчуючи зручною системою обліку. Все індивідуальне, і тільки людина може до цього підлаштуватися.

Чи маєте якісь успішні історії співпраці, якими ви пишаєтеся?

– До нас якось прийшов клієнт вже з негативними результатами перевірки. І наша команда обробила величезну масу документів за три попередніх роки. Ми залучили юристів, і виграли справу, яка йшла на мільйони, не кажучи вже про кримінальну відповідальність клієнта.

До речі, яким чином відбувається ваша з клієнтами співпраця? З чим до вас приходить клієнт?

– По-перше, клієнт приходить зі своїм болем. Він може не розуміти специфіки якоїсь діяльності, не розуміти, яким чином платяться податки, не знає, як зареєструвати бізнес. Дуже часто ми починаємо з реєстрації бізнесу клієнта. Ми розповідаємо, як це краще зробити, як налаштуватисистему обліку, чи потрібно реєструватися як приватний підприємець, чи треба створювати підприємство.

А далі вже можна напрацьовувати системи обліку, формувати схеми документообігу у клієнта. Якщо вже клієнт попередньо мав досвід роботи з бухгалтером, ми або трошки її міняємо, або продовжуємо ту, яка була.

На початку співпраці ми укладаємо договір, де передбачаємо, що є важливим, нашу відповідальність у випадку, якщо наша робота призвела до певних штрафних санкцій. Якщо це виникло через нас, ми беремо на себе сплату штрафу.

Я чула, що ви ще й навчаєте фінансової грамотності.

Окрім Центру бухгалтерії та фінансів, ми ще маємо інший проект – Центр громадської освіти. Працюючи із бізнесом, побачили, що для власників досить часто не до кінця зрозуміло, як правильно вести бізнес, як його аналізувати, розвивати. Тому ми організували Школу фінансової грамотності для малого і середнього бізнесу. Проводимо тренінги і заняття, аби власники розуміли, яким чином працює бізнес, яку суму податків має платити бізнес. Дуже часто для власників це трошки дивина про суми, які вони повинні сплачувати.

Залучаємо до участі у Школі і людей, які є найманими працівниками. Бо в принципі поняття фінансової грамотності у нашого населення на дуже низькому рівні.

Читайте також: Хто і як вчитиме українців фінансової грамоти





Чи є якісь складнощі у роботі з клієнтами?

– Я часто кажу, що у нас кожен клієнт – це вихід із зони комфорту (сміється). З кожним треба працювати якось окремо. Коли приходить керівник, він вимагає уваги для себе і для свого бізнесу, тому треба під кожного підлаштовуватися.

Дуже часто ми ще й трохи психологи. Буває, коли пишемо про суму податків до сплати, таке враження, що просимо ці гроші для себе. Бізнес дуже болісно відноситься до сплати податків. Особливо малий бізнес. Тому треба акуратно до цього підводити.

Маєте якісь заспокійливі методи? Там, м’ятну цукерочку, каву?

– Ми з клієнтами проговорюємо перед початком співпраці про ставки та розміри податків, які передбачені саме для його системи оподаткування. Але, зважаючи на постійні зміни податкового законодавства, м’ятні цукерочки – то вже далеко не заспокійливе. Мусимо часом брати щось трошки міцніше.

Чи є у вашої роботи завершений цикл? Маю на увазі, що ось ви виконали замовлення – і все, більше до нього не повертаєтеся?

– Якщо говорити про проектний менеджмент – тут є завершення циклу. Ми відзвітувались, передали документи донору, і закрили проект, проте продовжуємо співпрацю з клієнтом, адже на цьому організація не завершує свою діяльність, відповідно, продовжується співпраця, що стосується виключно податкової звітності.

У нас нема конкретного «взяли і зробили». Бухгалтерська робота вимагає періодичності. Коли бізнес працює – працює й бухгалтерія.

Читайте також: У Горохові навчали бухгалтерів ефективно використовувати бюджетні кошти






Контакти:

Ольга Іванків, +38 050 675 66 41

Facebook-сторінка Центру бухгалтерії та фінансів

Facebook-сторінка Центру громадської освіти

Розмовляла Людмила РОСПОПА

загрузка...
Коментарі
25 січня
Сьогодні
Вчора
23.01.2020
Топ оголошення
  • Продам
  • Куплю
  • Здам
  • Обміняю
Підписатися на наші новини
*ви у будь-який момент зможете відписатися від наших новин