Корсак-молодший: маркетолог, який виходить з тіні відомого батька. #НЕЗЕЛЕНІ

04 Березня 2020, 17:34
Роман Корсак 12816
Роман Корсак

Роман Корсак – син відомого бізнесмена, голови Ради директорів VolWest Group Віктора Корсака. Як і батько, він займається сімейною справою і вже показав себе як успішний маркетолог. Напрямок, яким опікується Корсак-молодший у VolWest, – інновації з фокусом на маркетингу.

До цього часу він не давав жодного інтерв’ю. Тож знайомтеся – новий герой рубрики #НЕЗЕЛЕНІ на Бізнес.Район – Роман Корсак.

Романе, ти навчався на магістратурі у Норвегії. Це було твоє особисте бажання, чи, можливо, батьки порадили здобувати якісну освіту, щоб продовжувати їхню справу?

– Це хороша історія. Я тоді закінчив бакалаврат у Києво-Могилянській академії і вже працював у Луцьку. А пізніше брат, молодший на два роки, теж закінчував бакалаврат у Могилянці і планував навчатися в Норвегії. Я приїжджав якось до нього в гості у Київ. І мені каже – подайся. А я що, взяв та й подався. І пройшов на стипендію. Якщо пройшов, значить треба їхати. Це було несвідоме і незаплановане рішення (сміється, – ред.). Під час навчання там я ще провів по обміну один семестр у Вісконсині, США.

Роман Корсак
Роман Корсак

Як відрізняється закордонна освіта від нашої? Чим там було цікавіше навчатися, які ти скіли здобув і що нового побачив?

– Освіта влаштована трохи по-іншому, ніж у нас. Там все набагато серйозніше. Якщо порівнювати з тою самою Могилянкою, то у ній ти відносно нічого не робиш – працюєш уполовину своїх сил. А в Норвегії так не вийде. Ти маєш викладатися на повну, а як винагороду отримуєш дуже сильний науковий розвиток.

Навчання базоване на статтях з топових наукових журналів. Тобто ти не читаєш підручники та їх переказуєш, а використовуєш сотні актуальних наукових статей і на цьому вибудовуєш власні рішення та пояснення до конкретних задач. Освіта в Норвегії базується на бізнес-кейсах, хоча в цьому плані Могилянка теж схожа.

У Штатах було навпаки – там майже відсутні глибокі теоретичні знання, а більше практика, безперестанку різні кейси, тестування і так далі. Ми дивилися фільми, бізнес-шоу, обговорювали їх.

Читайте також: Портрет мільйонера без рами. Інтерв’ю з Віктором Корсаком для американської газети

Ти син відомого бізнесмена, маєш відповідати якимось очікуванням. Що можеш робити, а чого ні? Від тебе вимагають якоїсь моделі поведінки чи все-таки маєш свободу дій?

– Напевно, все-таки у мене є свобода дій. Проте я розумію, що від мене щось вимагається, очікується, але якихось жорстких обмежень чи настанов немає.

Тебе рідко можна побачити в шумних компаніях. Ти сам по собі інтроверт?

– Насправді, так і є. Коли я в компанії друзів, можу бути повністю відкритим, а так, у більшості випадків, інтровертивний.

Які спільні інтереси пов’язують тебе і родину?

– З батьком – бізнес, в першу чергу. Мені, якщо обирати зі всіх бізнесів, найцікавіший ритейл, тобто супермаркети. Там є дуже багато тем, про які можна говорити. Плюс до того ми з братом в дитинстві професійно займалися тенісом, і батьки теж грали. Загалом, досить гарно знаходимо спільну мову.

Час на спільний відпочинок у вас є?

– Так, у нас є традиція кудись вибиратися. То на лижі, то влітку на море.

Як проходить твій робочий день і з чого він починається?

– День може починатися по-різному. У мене немає чіткого розпорядку. Можу починати його з дому. Вмився, поснідав і можу спокійно попрацювати вдома, щоб мене ніхто не турбував. Подумати, щось почитати і пописати. Або навпаки – можу їхати вранці на офіс і проводити якісь зустрічі чи збори. Немає в мене такого, що кожен день має проходити за чітким планом.

Ти взагалі противник ходіння на роботу з 9:00 до 18:00?

– Так, дуже запеклий. От ви ставили питання про свободу і я вважаю, що в мене є ця свобода. Мені важливо її мати. Не факт, що я не буду ходити з 9:00 до 18:00, але маю розуміти, що можу прийти на 10:00 і піти не о 18:00, а в 17:00.

Читайте також: «Отримую задоволення від того, що люди навколо мене розвиваються», – волинський бізнесмен Віктор Корсак. ІНТЕРВ’Ю

Тобто, ніхто не буде дзвонити і питати: «Романе, де ти був із 17:00 до 18:00»?

– Ні, не буде (сміється, – ред.). Тому що головне – результат того, що ти робиш, а не того, скільки годин пробув на роботі. У сучасному світі робота в офісі потрібна лише для живого спілкування. Якщо ми говоримо про мої функціональні обов’язки, то для цього не треба постійно бути на місці.

Решта команди – на офісі, чи так само може собі дозволити працювати з дому?

– У нашому відділі маркетингу є дизайнери, з ними набагато легше спілкуватися вживу. У ритейлі, в якому я найбільше часу проводжу, є директор із маркетингу, який всім управляє, і є менеджери. Важливо, щоб  вони постійно спілкувалися між собою. Це можливо робити на відстані, але тоді буде втрата часу та ефективності.

Давно ти в маркетингу?

– Ще коли я вчився в Могилянці, то, починаючи з третього курсу, управляв магазином «Наш Край» у Києві. Він працював по франчайзингу. То був приблизно 2011 рік.

Можна сказати, що у VolWest Group є бізнеси, які чітко під твоєю опікою?

– У нас кожен бізнес має свого керівника, який за нього відповідальний. А я і батько – ми, скоріше, наглядаємо, скеровуємо, допомагаємо. Тобто це не є такий бізнес, який повністю в ручному режимі контрольований. Особисто я і не хочу, щоб так було. Тому що тоді ти до нього дуже прив’язаний і якщо з тобою щось станеться, то бізнес почне падати. Коли ж бізнес повністю делегований, то в кожному є окрема самостійна команда, це чудово працює. Це світова практика.

Розкажи про CHIKOS. Коли я перший раз почула, що є такі снеки, здивувалася, чому сировиною для продукту ви обрали саме свинячі шкірки?

– Насправді, теж не до кінця все знаю, бо не був у цьому проєкті від початку. Директор Демидівського консервного заводу Олег Кобись, розповідав мені, що вперше говорили про такий продукт ще у 2005 році. Він дізнався про снеки зі свинячої шкірки від знайомого з Данії. Після того ця тема забулася і «спливла» десь тільки на початку 2018 року. Конкретно CHIKOS ми запустили літом 2019 року.

Цікаво, що цей продукт можна і вдома робити. Береш свинячу шкірку, вариш її, додаєш спеції, сушиш і потім кидаєш в гарячу олію. Шкірка лопається, як попкорн, і стає такою хрусткою.

Снеки виготовляють не з меленої маси, а з цілих шкірок?

– Так, це ціла шкірка. Її структура повністю збережена. Це я всім розказую і дуже люблю так їсти. Якщо взяти снек CHIKOS і кинути, наприклад, в борщ, вони розмокають і назад стають шкірками. Це повністю натуральний продукт, ніякого перемелювання. Шкірку миють, чистять, нарізають, варять, сушать, а потім буквально за 15 секунд в олії вона лопається, як попкорн.

Коли я ще вчився в Норвегії, то дізнався, що в Скандинавії цей снек взагалі дуже популярний. У Норвегії, Швеції, Данії. Ми його дуже багато їли, мені ще там він сподобався. Коли дізнався, що будемо цим займатися, то сказав: «Круто!».

Ми працювали над технологією, над смаком. І досі над цим працюємо – постійно вдосконалюємо. Зараз у CHIKOS чотири смаки, у світі такого я не бачив, адже там вони тільки класичні. CHIKOS як категорія у світі мають багато різних назв (наприклад, Chicharrón), вони просто з сіллю. Ми ж зробили як класичний варіант, так і такі смаки: «Сир», «Холодець з хріном» (наш топчик) та «Гострі».

На упаковці є інформація, що у вашому продукті нуль вуглеводів. Чим обґрунтовані ці дані?

– Так і є. Ми здавали продукт в лабораторію і це все перевіряли. Також можна нагуглити, хто що пише про його характеристики у світі. Якщо брати якийсь інший снек, наприклад, чипси, то там більше 50% – це вуглеводи. А якщо їсти дуже багато вуглеводів, можна швидко поправитись (сміється, – ред.). А коли ти їси CHIKOS, то знаєш, що там 62% білка. Тому тут в нас велика перевага.

Читайте також: From USA with love: як лучанин відкрив власний Детройт. #НЕЗЕЛЕНІ

У вас була фокус-група? Опитували людей, які саме смаки вони хочуть?

– У нас було багато внутрішніх дегустацій і фокус-груп із різними цільовими аудиторіями: і школярами, і студентами, і дорослими. Велика подяка PMBA та Omlet за допомогу в організації. Ми проводили дегустації, де пропонували людям перепробувати 20-30 смаків CHIKOS. Обирати намагались таке, щоб було цікаве для нашого ринку і, все-таки, щоб продукту відповідало. Хоча CHIKOS зі смаком сиру – дуже цікаве поєднання (сміється, – ред.).

Розкажи детальніше про цей ринок. Хто ваші конкуренти?

– Ми дивилися з початку світовий досвід, зокрема, і по Сполучених Штатах, де статистика показує, що категорія CHIKOS займає орієнтовно 2,5 відсотка від всього ринку снеків. Виходячи з цього ми будували і свої плани, коли аналізували потенціал ринку. В Україні близько 35 відсотків всього споживання снеків – картопляні чіпси. Потім, якщо не помиляюсь, іде соняшникове насіння, горішки, сухарики, солений крекер, а за ними – рибні та м’ясні снеки.

Втиснутися на ринок з такою продукцією, як ваша, ще реально?

– Ми вважаємо, що так. На даний момент CHIKOS – це унікальний продукт і ні одного прямого конкурента немає. Проте, звісно, ми конкуруємо з категорією. Коли потенційний клієнт приходить у магазин і обирає собі снек до якогось напою, то він дивиться на все і вирішує, що саме хоче: чи кальмари, чи сушений м’ясний снек, чи чипси, чи горішки, чи CHIKOS.

Читайте також: Різдвяний настрій з доставкою від юного Санти: хто у Луцьку в’яже і продає светри з оленями. #НЕЗЕЛЕНІ

Хто ваш клієнт і якого віку?

– Ми ще постійно це тестуємо, але, загалом, орієнтуємось на обидві статі з акцентом на чоловіків. Це люди віком орієнтовно до 35 років, які сьогодні активно споживають снеки.  Водночас розуміємо, що є багато старших, які дуже люблять CHIKOS. Такі ж є і серед школярів.

Ваш конкурент конкретно?

– Ціла категорія снеків. Скоріше за все, це картопляні чипси. Ми боремося за те, щоб мати свій відсоток на ринку снеків.

Ви запустили цей продукт, бо, як каже твій батько, треба бути першим у всьому?

– Думаю, у тому числі і через це (сміється, – ред.).

Вивести на ринок такий інноваційний продукт – дуже затратно. Може вдатися, а може й ні. Які перед вами постали ризики?

– Як і будь-який стартап – він має шанс успіху. У цьому випадку ми розуміли, що CHIKOS –  унікальний продукт, що його споживають країни Скандинавської Європи, що він популярний у Британії, Нідерландах, Штатах. І в принципі, свинина – це наш національний продукт. Це якщо говорити про переваги.

А ризики в цьому всьому… Можна виготовити ідеальний продукт, відшліфувати технологію, але далі найважче – продати його. Провести переговори з мережами, зайти на полиці, щоб була гарна представленість у торгових точках. І вибудувати сам бренд, пояснити нашому споживачу, що це таке.

Розкажи про ваші маркетингові «заманухи». Які методи використовуєте? Крім фрази «повний хрустець».

– Ми хочемо зробити бренд дуже молодіжним, нестандартним, можливо, трохи задиркуватим. Щоб він не був нудним. Тому що сам по собі продукт є специфічним. Наш клієнт до нього ще не звиклий.

Читайте також: Бартер емоцій: як двоє друзів перетворили театр вогню на бізнес. #НЕЗЕЛЕНІ

Де зараз можна купити CHIKOS?

– Мережі супермаркетів SPAR та «Наш Край» – це близько 300 магазинів по всій території України. Окрім цього, зараз маємо покриття через дистриб’юторів у Волинській та Рівненській областях і далі плануємо виходити.

Щодо заводу – ви додавали лінії спеціально для того, щоб виготовляти CHIKOS? Як завод готувався до запуску цього бренду?

– Я всіх цих моментів не знаю. Колись Демидівський консервний завод робив натуральні яблучні чипси. Відповідно, підходяща лінія для цього була. Вона просто стояла з десяток років. У цьому плані було легше.

Куди зараз рухається бренд? Можливо, є плани на експорт?

– У планах є, але побачимо. Звісно, це доцільно, бо в Європі споживають такий продукт. І в плані прибутковості доцільно. Інше питання, що там уже є конкуренція, і треба буде шукати точки диференціації. Бо для того, щоб експортувати, треба пройти дуже багато сертифікацій.

Чи досягли ви впізнаваності бренду за пів року?

– Конкретно щодо впізнаваності бренду ми не проводили дослідження. Якщо дивитися на цифри, зокрема, по продажах, то CHIKOS (у точках, де продається) уже сьогодні має долю в категорії снеків практично на рівні Америки. Цього ми і хотіли, проте ще є, куди рости.

Зараз наша ціль – гарно зайти і покрити всю територію України. Окрім цього, постійно працювати над стабільністю та якістю продукту. Щоб люди робили повторні покупки. Щоб людина спробувала один раз цей продукт і полюбила. Якщо покупець не полюбить продукт, то скільки не старайся, не вкладай в рекламу, уже нічого не допоможе.

Читайте також: «У менеджменті за помилки не розстрілюють», – цитатник Віктора Корсака

Якими методами ви добиваєтесь цього ефекту, крім того, що позиціонуєте себе як прикольний молодіжний продукт?

– Основне – це якість і представленість продукту. Перше, що ми робили, щоб нас побачили, – це сам дизайн упаковки. Ми її робили такою, щоб вона виділялася серед усіх інших снеків і привернула увагу потенційного споживача. Якщо у магазині підійти до стелажа зі снеками - CHIKOS одразу буде видно. Таких дизайнів я не бачив у нас в Україні.

І, звісно, ці кольорові свинки. Ми думали, чи треба малювати там саме свинку, адже це може когось відлякувати, але намалювали (сміється, – ред.). Наступний крок – чи переконає покупця  текст, що на самій упаковці.

Чи ставиш собі обмеження, щоб не перегинати палицю у маркетинговій кампанії?

– Ми використали слоган «Повний хрустець». Кожна людина сприймає по-своєму, що під цим словом заховано. Насправді, люди хочуть емоцію. Їм все менше стають важливі чіткі, точні пояснення, типу «ми найкращі, тому що»… Зараз маркетинг такий, дурнуватий. Він націлюється на те, щоб викликати емоції, якісь відчуття спорідненості з продуктом. Коли споживач, наприклад, бачить рекламу CHIKOS, він має побачити там свій характер, щось таке рідне та близьке для нього. І вже тільки після того він буде вникати детально, що ж це за продукт.

Світлана КИРИЛОВА

Фото Світлани СОЛТ

 

Коментарі
25 Лютого 2020, 13:54
Я пишаюсь паном Романом,але якщо і до Камінь Каширського супермаркету має відношення,то я б порадила йому,як господару,навести порядок біля "Наш Край",плитка повідпадала там де сцена,квіти підвісні не помішали б,це центр міста,а взагалі супермаркет змінився в кращу сторону.
Коментар
29/03/2024 П'ятниця
29.03.2024
28.03.2024