Знайшли помилку? Виділіть частину тексту і натисніть CTRL + Enter
БІЗНЕС.РАЙОН

«Едельвіка» одягає іноземців у волинські сукні. ФОТО

17:34 11.05.2020
2406

Волинське виробниче підприємство «Едельвіка» експортує одяг у Чехію, Італію та Канаду. Технічні тканини та фільтрувальні рукави – у Казахстан та Молдову. За рік виробництво випускає більше мільйона метрів погонних тканини та понад 150 тисяч виробів різної складності.

«Едельвіка» – яскравий зразок широкогалузевого виробництва з замкнутим циклом: пропонують технічні і декоративні тканини.

Тут можна побачити увесь процес від виготовлення тканини до створення готового виробу. Іноземні експерти давно оцінили таку перевагу волинської фабрики і через сарафанне радіо приводять нових клієнтів. Волиняни ж люблять «Едельвіку» за її «фішку» – автентичний вишитий одяг, який тут створюють за власним дизайном.

Шиють у Луцьку і одяг під прайвет-лейбл. Зараз фабрика співпрацює з «МЕТРО Кеш енд Кері Україна»: виробляє тканини і домашній текстиль під їхньою торговою маркою.

Журналісти Бізнес.Район ще в докарантинний період відвідали підприємство і дізналися, які кроки необхідно зробити українській компанії, аби потрапити на закордонний ринок та знайти клієнтів. Які документи отримати, аби експортувати. Розпитали, що дає компанії участь у виставках і, звісно, побачили всі етапи, які проходить пряжа, поки не стане одягом.

Українського виробника знають у Європі і Канаді

Компанія «Едельвіка» з самого початку заснування, ось уже 25 років, орієнтується на зовнішньоекономічну діяльність. Експорт починали з фільтрувальної тканини для газоочисних споруд.

На сьогодні частка експорту становить 5% від усього виробництва. Ця цифра була більшою до війни з Росією, адже туди продавали найбільше товару. Зараз компанія маленькими, але впевненими кроками виходить на європейський ринок. Готовий одяг експортує у Чехію та Італію. А ще українського виробника дуже люблять у Канаді.

Потенційних партнерів за кордоном «Едельвіка» шукає, самостійно досліджуючи ринок та інтернет-ресурси. Також потенційні покупці частенько звертаються до волинського виробника у пошуках співпраці.

Значну роль для розвитку закордонних зв’язків відіграє також участь у міжнародних виставках. Начальниця відділу зовнішньоекономічної діяльності компанії «Едельвіка» Тетяна Веретеннікова розповіла, що перші знайомства, обмін досвідом та асортиментом відбувалися саме на виставках.


У компанії переконані, що участь у виставках позитивно впливає на імідж. Це показує, що компанія стабільно розвивається і слідкує за світовими тенденціями. Остання виставка, яку відвідали волинські виробники – Heimtextil у Франкфуркті (Німеччина).

«Це одна з найбільших світових виставок. Її площа – понад триста тисяч квадратних метрів. Туди з’їжджаються виробники з усього світу, які працюють у напрямку домашнього декору. Ми там показували новинки тканин, скатертини, доріжки, серветки та багато іншого», – поділилася враженнями директорка департаменту продажу та розвитку бізнесу компанії «Едельвіка» Катерина Сиротенко.

На виставках волиняни нерідко заводять нові контакти і радо запрошують потенційних клієнтів у гості на виробництво. Такий принцип відкритості дозволяє легше знаходити спільні точки дотику.

Читайте також: «Шкарпетка – це ідея», – полтавський підприємець

Як одяг із волинської фабрики адаптують під іноземного клієнта

Експорт багатьох лякає потребою купи паперів, сертифікаціями, перевірками. Проте, значно більше значення має спілкування, людський фактор та бачення продукту на іноземному ринку.

Тетяна Веретеннікова, яка займається саме підготовкою документів для експорту продукції «Едельвіки», пояснює, що це найпростіший етап. До того важливо визначитися з асортиментом та адаптувати його до іноземного клієнта.

«Ми зіткнулися з тим, що розмірна сітка наших виробів не відповідає європейській. Також наше бачення продукту нерідко може відрізнятися від бачення європейців. Треба бути гнучкими, коли потрібно буде міняти свій продукт для клієнта», – зазначила Тетяна Веретеннікова.

Бути гнучкими «Едельвіці» допомагає спеціальне програмне забезпечення. Нам показали, як саме конструктори адаптують одяг під іноземного клієнта. Вони уже рік працюють у німецькій програмі, де можна підібрати тип тканини, фасон виробу і «приміряти» його на манекен будь-якої статури.

Всі дефекти можливо передбачити ще до того, як виріжуть лекала для майбутніх виробів. Програма покаже – ляже плаття ідеально по фігурі, чи піде «хвильками». Так само можна побачити, як краще розмістити візерунок на сорочці чи платті.


До слова, перевірити якість продукції іноземний замовник може також до початку запуску виробництва. Перш за все, з клієнтом погоджують зразок. Якщо потрібно щось змінити – колір, фасон, нитки – не проблема. Коли зразок остаточно затверджений, тільки тоді підписують контракт і запускають виробництво.

Експортувати до Європейського Союзу можна, отримавши сертифікат «Євро-1». У Білорусі чи Молдові потрібен інший вид сертифікату про походження товару, який теж має преференцію, дає пільгову ставку мита при імпорті його в країні-отримувачі.

«Євро-1» – це сертифікат про переміщення товарів, який з'явився після підписання Угоди про асоціацію між Україною та Європейським Союзом у 2017 році. Він надає можливість українському виробнику відправляти товари за кордон з умовою, що імпортер у країні Євросоюзу матиме нульову ставку мита на цю продукцію. Для того, щоб український виробник мав право отримати сертифікат, товар повинен відповідати певним критеріям.

«Сертифікат підтверджує, що цей товар дійсно виготовлений в Україні з використанням місцевої сировини та робочої сили, тобто пройшов достатню переробку, а його країна-виробник – Україна», – пояснила Тетяна Веретеннікова.


Читайте також: Євині дочки: історія луцького хенд-мейду, який мріє стати бізнесом. #НЕЗЕЛЕНІ

Іноземні експерти «сватають» клієнтів

Багаторічна зовнішньоекономічна діяльність «Едельвіки» тісно пов’язана з удосконаленням як матеріально-технічної бази, так і компетентності працівників. Експерти з інших країн неодноразово відвідували підприємство, аби допомогти оптимізувати та покращити виробничі процеси.

Після підписання Угоди про асоціацію з ЄС в «Едельвіці» були консультанти з Європейського банку реконструкції та розвитку. Проєкт тривав близько півтора року і до волинян приїжджала дизайнерка з Іспанії, яка працювала з «Массімо Дутті». Вона вносила свої корективи.

«Ще один експерт побував на швейному виробництві. Він працював над оптимізацією процесів – щоб готова річ ще швидше виходила із швейного цеху. І разом з тим, щоб сама швачка могла за день випустити більше готових виробів», – розповіла директорка департаменту продажу та розвитку бізнесу Катерина Сиротенко.

А Тетяна Веретеннікова підкреслює, що після того, як підписали Угоду про асоціацію, Україна стала одним із пріоритетних партнерів для Європейського Союзу. З’явилося більше консультативних проєктів для українських підприємств, які мали б змогу покращити свої виробничі процеси.


«Едельвіка» уже скористалася допомогою німецької організації «Служба старших експертів» (SES), яка може безкоштовно надати підприємству консультанта-пенсіонера, який має серйозний досвід і необхідні компетенції. Луцьким кравцям допомагала конструкторка одягу Єва Гілерс. Експертка залишила волинянам базові конструкції, частину з яких уже втілили в життя. Вони вже є у нових колекціях і отримують хороші відгуки клієнтів.

Читайте також: Даст іст фантастіш: луцьку «Едельвіку» консультувала німкеня, яка працювала у 52 країнах світу

Цікаво, що іноземні експерти, які бачили виробничі потужності «Едельвіки», її колектив та якість виробів, починали самі пропонували партнерів з кола своїх знайомих.

Інвестувати у якість

Від інших виробників на ринку «Едельвіку» відрізняє те, що тут клієнту пропонують повноцінний закритий цикл виробництва – від виготовлення тканини до готового продукту. Тож поки інші виробники залежать від того, чи вчасно їм доставлять необхідну тканину, на складі «Едельвіки» є достатньо пряжі, яку купують напряму у постачальників, і барвників, які закупляють під виробничу програму.

Також підприємство постійно інвестує у якісну техніку. Остання з великих інвестицій – два нові бельгійські ткацькі верстати Picanol.


«Їх продуктивність у три рази більша, ніж у звичайних. Ми намагаємося максимально автоматизувати всі етапи виробництва», – розповіла директорка департаменту продажу та розвитку бізнесу Катерина Сиротенко.

Якість контролюють на кожному етапі виробництва. Це починається ще при отриманні пряжі – тестують, наскільки вона відповідає заявленим вимогам. Опісля перевіряють сурову (неоздоблену) тканину. Далі тестують тканину після оздоблення, фарбування, оцінюють фізико-механічні показники.

За словами Катерини Сиротенко, в «Едельвіці» завжди піклувалися про якість, незалежно від того, продавали продукцію на зовнішні ринки, чи для українського споживача.

Насамкінець пропонуємо вам віртуальну екскурсію по швейному підприємству:



















































Читайте також: Корсак-молодший: маркетолог, який виходить з тіні відомого батька. #НЕЗЕЛЕНІ

Світлана КИРИЛОВА

Фото Світлани СОЛТ

Коментарі
26 травня
Сьогодні
Вчора
24.05.2020
23.05.2020
Топ оголошення
  • Продам
  • Куплю
  • Здам
  • Обміняю