Знайшли помилку? Виділіть частину тексту і натисніть CTRL + Enter
БІЗНЕС.РАЙОН

У Луцьку відбувся перший бізнес-форум онлайн: поради про HR в час коронакризи

15:00 21.05.2020
535

У Луцьку відбувся онлайн-форум «HR-МЕНЕДЖМЕНТ & ПАНДЕМІЯ». Для PMBA Бізнес-Академія – це п'ятий ювілейний WEST HR FORUM 2020, але для Луцька – це перша подія такого масштабу, яка пройшла онлайн.

Практичним і корисним досвідом ділилися 12 спікерів зі всієї України. До онлайн-форуму приєдналися більше сотні учасників з різних куточків країни і з-за її меж. Усі учасники мали можливість виграти подарунки від партнерів.

Технічну підтримку для проведення шестигодинного форуму онлайн забезпечила РМВА Бізнес-академія.

Журналісти Бізнес.Район зібрали для вас основні поради для ефективного HR-менеджменту в умовах корона кризи.

Аналітика ринку праці: тенденції та HR-тренди

Катерина Маєвська, Київ, редактор ПроHR robota.ua


«Гнучкі» робочі місця. Внутрішні ротації працівників дозволяють зберегти роботу людям і забезпечити потребу в персоналі на актуальних ділянках. Наприклад, більше трьох тисяч працівників Bank of America перевели на посади з консультування клієнтів та підприємців з малого бізнесу.

Тимчасова перекваліфікація. Оперативне перенавчання працівників, зважаючи на потреби економіки, суспільства та бізнесу. Наприклад, працівники New Balance почали виготовляти маски для медиків на передовій під слоганом «Вчора ми створювали взуття. Сьогодні ми робимо маски».

Міжгалузеві ротації. Бізнеси, попит на послуги яких зріс, працевлаштували працівників компаній, які призупинили діяльність. Більше трьох тисяч працівників готелів, ресторанів та кінотеатрів були працевлаштовані в мережі супермаркетів Hema в Китаї.

Антикризова корпоративна соціальна відповідальність. Посилення корпоративної соціальної відповідальності – інвестиція в бренд (з березня читачі активно цікавляться, як бізнеси допомагають долати пандемію). Українська компанія MacPaw придбала 2 тисячі захисних костюмів, 5 апаратів ШВЛ, а також продуктові набори для пільгових категорій та пластик для 3D-друку захисних щитків.

Читайте також: Список волинських бізнесів, які допомагають боротися з пандемією. ОНОВЛЮЄТЬСЯ

Культура віддаленої роботи. Працювати віддалено можна не любити, але варто вміти. У компаніях, де не було практик онлайн-рекрутингу, онбордингу, навчання, ці процеси значно ускладнилися. Українська компанія EPAM перевела більше 8 тисяч працівників на віддалену роботу за 48 годин, але готувалася до цього кілька років, зважаючи на тренди.

Здоров’я як капітал. Тренд підсилився в умовах, коли ризиків для здоров’я стало більше. Заходи компаній – від придбання засобів індивідуального захисту не тільки в офіс, а й для родин працівників, до психологічного супроводу та консультацій ментора зі здоров’я.

HR-стандартні інструменти в нестандартній ситуації

Інна Печериця, Дніпро, директор по персоналу мережі «Лінія магазинів EVA»


Більше інформації – менше стресу. В умовах карантину та віддаленої роботи потрібно інтенсивно комунікувати зі своїми співробітниками, наприклад, через чат-бот та корпоративний портал. Проте, треба більше розповідати про досягнення компанії, департаментів та окремих працівників, інформувати про проєкти та публікувати звернення СЕО та топ-менеджерів, максимально інформувати про ситуацію в компанії.

Цінності компанії: очікування vs реальність. Якщо компанія має чітко визначені цінності, то їх потрібно втілювати й на практиці показувати результат співробітникам та клієнтам.

Найкращий спосіб зберегти ефективність роботи в дистанційному режимі – підготуватися заздалегідь. Потрібно слідкувати за KPI, налагодити чітку систему реалізації проєктів у такому форматі. Компанія EVA використовує для цього інструмент Kanban. Він дозволяє в реальному часі слідкувати за прогресом роботи HR-менеджерів зокрема. Всі інструменти використовували і до цього, але в умовах карантину вони стали незамінними.

Час укріпити команду. Потрібно не заморожувати вакансії, а навпаки – шукати компетентних людей.

Час навчатися. Усе навчання зараз можливе в онлайні, тому потрібно залучати якнайбільше працівників.

Створити позитивний настрій. Показати співробітникам, що ви – одна команда. (Наприклад, збиратися в ZOOM на вино і говорити не про роботу). Організувати для працівників позаробочі активності (обговорення фільмів, пізнавальні відео, цікаві статті).

Вигорання і що з ним робити

Рената Чучмай, Львів, старший віце-президент Global HR Business Partner


Вигорання має чотири стадії: щоденна втома, емоційне сплощення, дегуманізація, виснаження і зрив. На першій стадії ви ще можете помітити, що щось не так, а далі вам здаватиметься, що все нормально.

Самостійно боротися з вигоранням можливо лише на перших двох стадіях (відіспатися та змінити навантаження). Далі потрібна допомога інших, а на останній стадії практично неможливо обійтися без медикаментозного лікування та допомоги психіатрів.

Основне завдання HR-менеджера – вибудувати таку систему роботи, щоб не дати перегоріти і собі, й іншим працівникам компанії.

Щоб уберегтися від вигорання, потрібно організувати своє життя і роботу так, щоб почуватися комфортно і щасливо просто зараз. Також потрібно керуватися принципом рівноцінного обміну – віддавайте те, що хочете отримувати натомість.

Бренд роботодавця під час та після карантину

Ірина Примак, Київ, HR-маркетологиня, бізнес-консультантка з брендингу працедавців, СЕО консалтингової компанії «Do Marketing»


Повернення заробітчан та масові звільнення справді спричинили збільшення кількості кандидатів на вакансії. Проте, це не привід розслаблятися, бо обирати доведеться кращих з гірших. Більшість компаній залишили кращих працівників, а пасивні кандидати припинили пошуки. Хороші спеціалісти, яких звільнили через закриття компаній, прийдуть до вас, якщо ви до цього добре працювали над своїм брендом роботодавця.

Навіть бізнеси, які опинилися на межі – ресторани, готелі та кінотеатри – можуть вийти з кризи, не скорочуючи бюджет. Наприклад, вкласти гроші у навчання і підвищення кваліфікації працівників. Прибуток можна отримати з продажу сертифікатів чи доставки товарів додому.

Не можна зупинятися. Робота з брендом роботодавця – це системна робота. Криза – це найкращий час для просування бренду, бо можна зібрати «вершки» з ринку праці. Саме час показати, що ви справді цінуєте своїх людей.

Адаптуйте стратегію бренду до ситуації та сфокусуйтеся на внутрішній комунікацій та внутрішніх активностях.

«Людина розумна» на карантині. Інструменти роботи з працівниками

Оксана Шахова, Львів, засновниця Lviv HR Solutions, консультантка з HR-процесів та бізнес-психології


Потрібно слідкувати за психологічним благополуччям працівників компанії, бо це безпосередньо впливає на ефективність роботи, підвищує інноваційність, зменшує вигорання.

Слідкувати за емоційним станом своїх працівників та допомагати їм примиритися зі змінами, на які не можна впливати.

Компанія може програмувати поведінку працівників. Для цього потрібно розуміти, хто винен у проблемах компанія чи ситуація, постійно аналізувати ринок, підтримувати комунікацію та показувати працівникам причини певних ситуацій і відповідний план дій.

Управління талантами. Чому це важливо?

Ольга Беша, Київ, De`Longhi Ukraine, сертифікований бізнес-тренер з Process Communication Model


HR-менеджер повинен чітко розуміти, навіщо компанії потрібні талановиті люди, хто саме їм потрібен, як шукати талановитих працівників та що з ними будуть робити. Під час кризи пошук потенційних працівників особливо важливий.

У першу чергу потрібно інвестувати не лише у топ-менеджерів та керівників середньої ланки, а й у співробітників з високим потенціалом та високою продуктивністю.

Для визначення високо потенціальних співробітників кожна компанія має застосовувати свої критерії, які важливі конкретно для кожної компанії. Щоб виявити працівників з високим потенціалом, можна застосовувати електронні інструменти тестування, такі як VIA Character та High5Test. Також можна працювати з провайдерами Assessfirst, Korn Ferry, Digital Agility.

Після виявлення потенційних співробітників, потрібно скласти індивідуальний план розвитку для кожного такого співробітника та план розвитку групи. Для цього теж можна використовувати інструменти.

Розрахувати стратегію і бюджет для фінансових винагород високопотенційних співробітників.

Компанія повинна мати кар’єрне планування з чіткими критеріями для переходу на конкретну посаду. Це може бути не тільки вертикальне зростання, а й крос функціональний розвиток, трансфер, релокація, подвійна кар’єра (призначення експертом), менторинг та індивідуальний коучинг з кар’єрними консультантами.

Чотири лідерські молитви проти 11 драконів-деструкторів

Андрій Станченко, Київ, PhD, власник компанії NRG


Існує 11 конкретних чинників, які погіршують процес керівництва. Щоб з ними боротися, лідер повинен мати системне мислення, тобто враховувати всі сторони та можливі трактування ситуації, бачити систему цілком.Такоє існує чотири типи майндсетів, які допоможуть боротися з деструкторами: причетний, зростаючий, життєстійкий, служитель іншим.

Лідер завжди має нести відповідальність за все, що відбувається в компанії і бути причетним до проблем.

Лідер має вміти відрізняти обставини, які він може змінити, та обставини, з якими необхідно змиритися.

Лідер має розглядати інших як людей у повному значенні цього слова, цінувати їх і бути готовим їм служити.

Шукайте зворотний зв’язок, запитуйте співробітників, що ви можете зробити для того, щоб вони працювали ефективніше.

Розвивайте у працівників прагнення розвиватися, хваліть за старання та проміжні успіхи.

Пандемія – час для «Акме»

Віктор Корсак, Луцьк, доктор економічних наук, кандидат медичних наук, голова правління VolWest Group, засновник Музею Сучасного Українського Мистецтва Корсаків, викладач МВА


Щоб досягти «Акме» (високого рівня розвитку) потрібно бути професіоналом діяльності та професіоналом особистості і тримати баланс.

Щоб стати професіоналом особистості треба постійно рефлексувати над своїми думками та емоціями, розвивати психологічну компетентність (емоційний інтелект) та власний потенціал.

Акмеологічна концепція розвитку професіонала має п’ять етапів: акмеологічний аналіз (визначення умов і чинників, які сприяють особистісно-професійному розвитку), створення індивідуальної акмеограми з цілями, розробка програм і планів розвитку, вибір методів для розвитку, реалізація програм і планів.

Звертайтеся до мистецтва, щоб звільнитися від стереотипів.

Звертайтеся до мистецтва, щоб подолати психологічні бар’єри: відвідуйте музеї, слухайте музику, читайте поезію, танцюйте.

Електронне навчання: від теорії до практики

Наталія Войтко та Ірина Тимощенко-Петрова, Київ, менеджерки проєкту запуску електронного навчання в EY



Для ефективного електронного навчання працівника потрібно використовувати Learning Management System – систему електронного навчання, яка має автоматизований функціонал, сумісна з різними платформами та дозволяє керувати навчальним процесом.

Система має захищати персональні дані користувачів та авторське право на курси.

Потрібно обрати тип системи (хмарні, стаціонарні та MOOCs), конструктор контенту (зовнішній чи внутрішній), врахувати потреби та можливості компанії, а також визначити стратегію і ціль.

Визначити яким чином компанія буде наповняти систему контентом.

Потрібно об’єктивно оцінити готовність бізнесу до запуску LMS.

HR-рішення в CRM

Андрій Смаль, Київ СЕО «Інформаційні технології в Україні», національний інтегратор Enterprise рівня.


Компанія може мати профілі кожного співробітника з основними даними про нього. Це схоже на соціальну мережу всередині компанії.

За допомогою CRM можна візуалізувати структуру компанії з усіма відділами, підрозділами та контактними даними працівників, ділитися файлами через «хмари».

Такий інструмент також повинен мати живу стрічку, чат та відеозв’язок для спілкування працівників, планування завдань та облік робочого часу

Можна використати функціонал для того, щоб працівники мали можливість розповідати про те, що їм заважає, не подобається. На основі цих даних HR може аналізувати ситуацію та підвищувати ефективність роботи працівників.

Функціонал CRM можна використати для підбору нових співробітників, перевірки резюме та планування співбесід.

Антикризова робота з персоналом під час карантину

Ірина Іванченко, Київ, шеф-редактор журналів «Кадровик-01», «Довідник секретаря та офіс-менеджера», експертно-правової системи


При дистанційній роботі у першу чергу потрібно визначити я проводити облік робочого часу, як працівники контактуватимуть між собою, як керівники контролюватимуть виконання завдань. Це все треба прописати в наказі про дистанційну роботу.

Потрібно отримати письмове підтвердження від працівників, що вони мають технічну можливість виконувати роботу дистанційно.

На порталі «Кадровик-01» у відкритому доступі є зразок наказу про дистанційно роботу.

Організуйте віддалену роботу через інтернет, підключайтеся до робочих комп’ютерів за допомогою VPN чи TeamViewer.

Керівництво компанії має постійно тримати контакт з працівниками, слідкувати за їхнім емоційним станом, підтримувати.

Підписуйтеся на телеграм-канал Бізнес.Район та читайте щоденний дайджест ділових новин Волині

Коментарі
26 травня
Сьогодні
Вчора
24.05.2020
23.05.2020
Топ оголошення
  • Продам
  • Куплю
  • Здам
  • Обміняю