Навіть у карантин можна жити і працювати: лайфхаки від придорожнього кафе на Горохівщині

07 Вересня 2020, 16:16
4392

Мандрівники цінують заклад відпочинку «Злагода» у Шклині за затишок, смачну кухню і демократичні ціни. Місцеві люблять святкувати тут дні народження і ювілеї. А ще на території ресторації майорить один з найбільших українських прапорів, тож їдучи трасою Луцьк-Горохів ви неодмінно його побачите.

Це придорожнє кафе пережило коронакризу, бо у власників не опустилися руки – вони почали шукати нові шляхи розвитку і заробітку. І замість того, щоб піднімати ціни, знизили їх. 

Район.Горохів поспілкувався з директором «Злагоди» Володимиром Линчуком. Чоловік розповів, які особливості роботи придорожнього кафе, розцінки і що змінилося в закладі під час всеукраїнського карантину.

«Злагоду» впізнаєте за прапором
«Злагоду» впізнаєте за прапором

Читайте також: Вітаміни з доставкою: як волинські фермери збували органічні овочі в карантин

Володимире, розкажіть про ваш заклад. Скільки часу він існує і що тут є?

– «Злагода» існує вже тринадцятий рік. Попередній заклад називався «Золота нива». Його придбав батько і почав переробляти. Це наш сімейний бізнес. Першопочатково тут побудували магазин продовольчих товарів. Згодом з’явилося кафе. Після того запустили зверху невеликий готель на чотири номери. Далі будували сауну. Вона з паром, на дровах.

Володимир Линчук
Володимир Линчук

 

У кафе є три бенкетні зали: маленька – на вісім людей, більша – на 28 і велика – на 80 людей, це весільний зал. Є і центральний зал, де близько 50 людей може поміститись. Також при закладі працює літній майданчик.

Година в сауні коштує 220 гривень. Номери в готелі – від 360 гривень за ніч. Я вкладав сюди кошти, аби був і кондиціонер, і ортопедичні матраци, і хороша постіль, щоб можна було нормально виспатись. У ціну входить двомісний номер з двома окремими односпальними ліжками, супутникове телебачення, WI-FI, душ, туалет.

Літній майданчик
Літній майданчик

 

Які зміни вніс карантин у роботу «Злагоди»?

– Ми були зачинені з 18 березня приблизно три місяці. У липні тільки запустилися. Чесно кажучи, навіть у карантин можна жити і працювати. Найцінніше, що він нам дав – це пошук нових можливостей, де заробити. Ми взагалі переглянули роботу закладу, поміркували, що можна змінити і що додати нового. Словом, по-іншому подивилися на цей бізнес. А труднощі були і будуть завжди. При карантині ми зіткнулися з нестачею кадрів. Коли був відкритий робочий ринок у Польщі, деякі мої працівники поїхали туди на роботу. Зараз якось так працюємо, що людей не добираємо.  

Які збитки ви понесли за карантинні місяці? Мова йде про конкретні цифри.

– Збитки були, але я їх, чесно кажучи, не підраховував. За світло у будь-якому разі доводилося платити. Люди були у відпустках за власний рахунок. Дехто звільнився і їм треба було платити розрахункові, виплачувати працівникам відпускні. Деякі люди прийшли до нас, адже у карантин їм потрібна була робота.

До речі, одна з проблем мене оминула. Пощастило, що заклад у нашій власності і орендної плати немає. Це допомогло пережити той карантин без глобальних втрат. Можу тільки уявляти, як важко було тим підприємцям, які мають в оренді заклади…


 

Ви помітили, що на ринку праці у ресторанному бізнесі стало більше кадрів?

– У моїй сфері навпаки стало важко з кадрами. Кухаря, я наприклад, шукав три місяці через центр зайнятості. Були люди, готові працювати, але взагалі не мали досвіду роботи. Інші приходили з досвідом роботи, але тут інша проблема – ми знаходимось за 27 кілометрів від Луцька і 17 кілометрів від Горохова. Тож краще, щоб хтось місцевий був. Карантин дав можливість призупинити діяльність, і за три місяці ми знайшли двох людей, які на цей момент працюють.

Який у вас зараз штат?

– Десятеро людей. Троє на барі, троє на кухні, прибиральниця, два підприємці і один бухгалтер. Бухгалтер доїжджає з Горохова, а всі інші – місцеві. Нам пощастило, що так вийшло. Прийшли люди, які якісно роблять свою роботу і ми ними дуже задоволені. Можливо, повернуться з заробітків наші колишні працівники і ми зможемо знову їх взяти до себе. Коли у мене повний штат, то це дві людини на зміні на кухні, прибиральниця і дві людини на барі. Тоді цього вистачає для повноцінної роботи закладу.

Ви зазначили, що під час карантину багато над чим попрацювали у закладі. Можете розповісти детальніше, що змінили?

– Перш за все, це дало змогу проаналізувати майбутні шляхи розвитку – на що нам акцентувати увагу, який продукт буде в тренді, що буде цікаво клієнту. І при цьому – щоб у нас був певний заробіток.

Волею-неволею ми мусили нормалізувати робочу силу – трохи зменшили штат. На такий об’єм робіт, який є зараз, цього вистачає. Тим самим ми змогли скоротити видатки на зарплату і податки.

Ми повністю переглянули ціни і меню – певні позиції змінили, знизили ціни приблизно на 15%. «Злагода» більше розрахована на тих людей, які їдуть по дорозі, хочуть зупинитися і дешево та смачно поїсти. Концепція закладу побудована на цьому.

Я розумію, що важко втримати ціни на одному рівні через те, що дорожчають продукти. Якщо на м’ясо ціна більш-менш стабільна, то ціни на овочі-фрукти постійно «гуляють». І це все впливає на калькуляцію. Ти не можеш заробити ту встановлену межу, яка тобі потрібна, щоб утримувати заклад.


 

Наскільки вигідна така концепція – нагодувати гостя за невеликі гроші?

– Не можу сказати, наскільки вигідна. Просто в умовах коронакризи це – один з варіантів втримати свого споживача і залишитись на плаву. Сумніваюсь, що це вдасться, якщо різко підняти ціни. Я також несу відповідальність за людей, які у мене працюють.

Які нові «фішки» з’явилися у «Злагоді»?

– За час карантину ми вклали гроші в ремонт одного з приміщень, яке до того пустувало, і зробили бенкетну залу, де можна відсвяткувати весілля, ювілей, випускний чи іншу подію. Там без проблем можна розмістити до 80 людей. Це увійшло в концепцію посткарантинного розвитку закладу.

Бенкетна зала ще пахне свіжим ремонтом
Бенкетна зала ще пахне свіжим ремонтом



 

Наших відвідувачів влаштовувало все – меню, атмосфера, ціни. А можливості, наприклад, відсвяткувати весілля, не було. А попит був. Тож ми запустили бенкетну залу і її вже можна бронювати. Вона не є дуже великою, зважаючи на потужності самої кухні і робочих рук. Ми все врахували і зробили так, щоб якісно і без затримок організувати бенкет.

На святкування весілля вартість за особу – 500 гривень. У ціну входить повне меню – холодні закуски, гарячі закуски, м’ясне, овочі, деякий алкоголь. Словом, все, крім фруктів, тортів і десертів.

Ми навіть можемо забезпечити музикантів і ведучих, або прийняти ваших. Працюємо з музикантами з Луцька і Горохова. Танцювати можна як у закладі, так і на вулиці – все залежить від погодних умов.

У дворі затишно
У дворі затишно

 

Хто розробляв меню для вашого кафе?

– Ми разом з кухарями розробляли. Але за останній рік поміняли близько 70% страв – щось замінили, а щось додали. Ми орієнтуємося на вподобання і думку наших гостей. Є страви, які у нас в меню років вісім і ми їх не міняємо, бо на них завжди є попит. Наприклад, наші салати, які ми дуже вдало підібрали.

Якщо не секрет, яку ви націнку ставите?

– У середньому націнка становить до 120%. У той час, коли в інших закладів – 150-170%. Ми зробили трішки меншу націнку, аби бути привабливими для свого гостя. Ми хочемо зробити людині зону певного комфорту, аби вона зайшла, відчула атмосферу і була задоволена.

Звідки ви берете продукти?

– Якщо говорити про запаковані товари, то маємо договори з постачальниками. Що стосується овочів-фруктів, то намагаємось брати їх у місцевих фермерів. Продукти перевіряють на вміст нітратів. У свіжості м’яса ми можемо бути на сто відсотків упевнені, бо маємо власний ковбасний цех і співпрацюємо з місцевими бійнями.

Основний зал
Основний зал

 

Чи змінилися смаки ваших гостей під час карантину?

– Те що продавалося, воно продається і зараз. Як я сказав раніше, ми пішли назустріч гостям і зменшили ціни, аби людям не довелося купувати не те, до чого вони звикли. Топ-п’ять найпопулярніших страв у нас – наш фірмовий салат «Млинок», салат «Цезар», теплий салат з телятиною.

Також тут можна замовити стейки, які не просмажують на пательні, а в пароконвектоматі. М’ясо виходить дуже смачним – хрустким і водночас ніжним, без лишніх жирів. Також у нас подають традиційні вареники і деруни, смачні, як удома. Наше меню – українське.


 

Що далі плануєте покращувати у своєму закладі?

– Плануємо доробити ремонт фасаду, бо його вигляд дещо змінився, коли ремонтували залу. Облагородити нашу ділянку – відпочинкову зону, яка обсаджена соснами і березами. Хочу збудувати там літнє накриття, аби можна було робити танці. Гостям було би комфортніше там танцювати.

Також у планах облаштувати кілька фотозон на території, аби люди могли зробити фото на згадку про відпочинок у нашому закладі. Ще хочемо зробити терасу, адже з вікон закладу відкривається чудовий вигляд.

До речі, колись біля «Злагоди» мій батько встановив флагшток із українським прапором. Висотою він, мабуть, більше 22 метрів. А саме полотнище – три на п’ять метрів. Скоріше за все, цей прапор –  один з найбільших на Волині. Повісили його, бо живемо в Україні, ми – українці і цим пишаємось.




Місцеві жительки кажуть, що люблять відпочивати у «Злагоді»
Місцеві жительки кажуть, що люблять відпочивати у «Злагоді»



Магазинчик, з якого все починалося
Магазинчик, з якого все починалося



З панорамних вікон відкривається гарний краєвид
З панорамних вікон відкривається гарний краєвид




Тут колись буде літній майданчик
Тут колись буде літній майданчик



У сауні є басейн
У сауні є басейн

Після басейну можна відпочити
Після басейну можна відпочити

Душ
Душ

А це сама сауна
А це сама сауна

Дитячий майданчик
Дитячий майданчик

Цей фасад ремонтують
Цей фасад ремонтують





У готелі
У готелі

У готелі
У готелі

Тематика Луцька
Тематика Луцька


Мала бенкетка
Мала бенкетка



 

 

Світлана КИРИЛОВА

 

 

Коментар
16/04/2024 Вівторок
16.04.2024