«Партизани» проти ковіду: як луцькі креативники змогли втриматися під час пандемії

17 Вересня 2020, 18:03
Ірина Жичук 8339
Ірина Жичук

Коли 2020-ий зупинив економіку, то в першу чергу традиційно напружилися бізнеси креативних індустрій, зокрема рекламний сектор. Адже відомо, що на будь-яку кризу ринок реагує скороченням бюджетів на маркетинг.

Та коронакриза – явище нетипове і виявилося, що цей період чимало бізнесів використовували для перезавантаження, ребрендингу чи запуску нових продуктів.

«Хто хотів пересидіти, уже закрилися. А хто зрозумів, що часом треба скористатися, той вийшов на новий рівень. У нас є коло партнерів, які постійно робили тактичні замовлення, щоб жити і дихати. Але криза дала їм можливість реалізувати те, що постійно відкладали на потім, якісь стратегічні рішення. Мислячі люди розуміли, що карантин треба використовувати, а не пересиджувати», – пояснює Ірина Жичук, співзасновниця і директорка креативної агенції Partyzan.

Ця луцька компанія на карантині стикнулася з підвищеним попитом і мала повне завантаження: дизайнери і маркетологи працювали з ранку до ночі.

Читайте також: Перезавантаження: як змінився «Адреналін Сіті» під час пандемії

А ще «партизани», які на ринку 9 років, вважають своєю місією зробити Луцьк креативним центром України. Ірина – в минулому художниця і думала, що для успіху потрібно переїхати у якесь інше велике місто. Але хтось із близьких друзів сказав: «Якщо ти будеш крута, то до тебе будуть сюди приїжджати».

Читайте також: Луцький шрифт визнали одним з найкращих дизайнерських продуктів в Україні

«Я вже давно не займаюся живописом, але ці слова породили ідею-фікс, що потрібно досконало робити свою роботу тут. За модою їдуть же у Мілан, а не до Риму. То ж ми мріємо, щоб Луцьк був столицею креативу і будемо точити той камінь крапельками води, поки не вмремо», – пояснює свою мотивацію Ірина, над робочим столом якої висить гасло Чегевари: «Будь реалістом, вимагай неможливого».

Читайте також: Чи стане Волинь туристичною Меккою: декілька міркувань щодо формування стратегії розвитку регіону. Колонка Віктора Корсака

…Інтерв’ю записуємо у вихідний в офісі, що розташований в центрі міста на пішохідній вулиці. Коли переступаєш поріг, складається враження, ніби переміщаєшся з Луцька в якийсь абсолютно інший вимір і простір. Тут пояснюють: так і задумано!

Для двох десятків творчих людей, які щодня працюють над брендами від ідеї до матеріального втілення, робочий простір має надзвичайно важливе значення.

«Позаторік на свій день народження я була в Амстердамі. І два дні з тої подорожі провела у їхній публічній бібліотеці на березі моря. Вона така крута по дизайну! А скільки людей там безкоштовно проводить час. Цей простір надихнув створити щось подібне у Луцьку», – розповідає Ірина Жичук.

Офіс партизанів теж дуже швидко перетворився на місце тусовки: поки що сюди забігають друзі, колеги і партнери. Але помітно, як навколо маленького приватного бізнесу формується професійна спільнота однодумців.

Читайте також: 3D-принтером – по коронавірусу: як луцький рекламний агент почав «захищати» медиків

Авторка матеріалу Наталія Пахайчук і героїня теми Ірина Жичук
Авторка матеріалу Наталія Пахайчук і героїня теми Ірина Жичук

Молоді луцькі дизайнери Ірина Жичук і Антон Масальов надумали запустити власну студію реклами, коли на чужій фірмі, де разом працювали, стало некомфортно. Надворі був 2011 рік, в руках два домашніх комп’ютери і одна зарплата в кишені, яку витратили на косметичний ремонт кімнати під офіс у Волинській обласній друкарні.

А ще для фірми мали назву і логотип, які народилися під час романтичних побачень Ірини з її хлопцем Миколою, який також працював тоді у сфері реклами. Молоді люди на побаченнях фантазували, як назвали б свою компанію і придумали «Партизан».

«Яких тільки сенсів ми не вкладали у це слово: і підпілля, і арт, і паті. То було ідеальне слово!» – емоційно ділиться дизайнерка.

Потім ці милі фантазії знадобилися при запуску, а за декілька років до команди приєднався і тепер законний чоловік Микола Жичук, який працює у «Партизані» директором з маркетингу.

Читайте також: «Християнство – найуспішний бренд за всю історію людства», – маркетолог Микола Жичук

«Ми не аналізували ринок, не думали чи варто цим займатися, ми не мали стартового капіталу. Ми просто вирішили спробувати, навіть не маючи великих амбіцій відразу, просто хотіли робити те, що вміємо. А клієнти нас шукали випадковим чином, ніби стріляючи по горобцях», – скромно пояснює Ірина.

Хоча «горобці» виконували тоді найпростіші замовлення – макети візиток, флаєрів, вивісок, все ж із самого початку обрали стратегію поставити себе на місце клієнта, подивитися на завдання чи проблему його очима.

Читайте також: Навіть у карантин можна жити і працювати: лайфхаки від придорожнього кафе на Горохівщині

А ще фішка фірми – партизанський маркетинг. Як пояснює Ірина, знайти таке розв'язання проблеми, щоб досягнути результату найменшими зусиллями.

«Це не означає, звісно, що безкоштовно. Просто, коли пересічну людину і запитати що таке реклама, то у першу чергу вона подумає про телебачення, білборд та ролики на радіо. Але це дорого і не завжди дає ефект. Ми ж намагаємося міняти наш ринок і показувати всі можливості простих і доступних маркетингових рішень», – доводить Ірина Жичук.

Читайте також: Ставка на інстаграм: пережити карантин луцькій івент-агенції допомогли кульки

І це дало результат: випадкові клієнти залишалися і приводили своїх друзів. Досі у партизанів є партнери, які ростуть разом з ними. Якщо колись приходили за візитівкою, флаєром, оформленням сторінки у соцмережах, то зараз їм треба комплекс, їм треба бренд і до бренду.

«Клієнти виросли разом з нами. Наші вибагливі замовники приходять із проблемою: у нас не продається продукт, що нам робити? Це консалтинг, це серйозна робота і ми цим займаємося. І якщо чесно, то у нас навіть проблема з кадрами у цьому плані, тому що наші спеціалісти мають бути дуже високого рівня. Постійно має розвиватися дизайн і маркетинг, треба безперервно працювати над собою. Ми не можемо запустити незакінчений, недокручений проєкт», – ділиться Ірина.

Читайте також«Місцевий бізнес став дуже вимогливий до дизайну», – Дмитро Авраменко

Так фірма з двох людей розвинулася до компанії з відомим іменем, де працює 21 фахівець різного профілю. Приблизно раз у пів року команда поповнюється на одну людину. Є власний цех зовнішньої реклами, де на сучасному обладнанні виготовляють взірці продукції.

Але головний напрямок роботи – розробка ритейл-концептів під ключ. Саме ця компетенція «ритейл плюс реклама» є унікальністю Partyzan на ринку і за цією послугою звертаються підприємці зі всієї України.

«Ми робимо величезну ставку на цей напрямок – розробляти об’єкти персоналізовані під бренд. Адже Луцьк уже давно є потужним центром ритейлу. У нас є глобальна компанія «Модерн-Експо», яка спеціалізується на розробці і виготовленні торгового обладнання, з Луцька походить декілька національних і локальних мереж супермаркетів, найвідоміша з них «Наш Край». Тож і наша спеціалізація природна. Коли у підприємця є лише коробка і стіни, ми можемо зробити планування, розробити концепцію внутрішнього і зовнішнього вигляду, підібрати торгове і холодильне обладнання», – розповідає підприємиця.

Читайте також: Не криза, а стрес-тест: чого можна повчитися у «Нашого Краю», щоб вижити в пандемії

А ще «партизани» розпочали співпрацю з міськрадою і працюють над концепцією туристичного центру Луцька.

«Лучани уже могли бачити візуальне рішення на 935-річницю Луцька, яке має лягти в основу фірмового стилю міста. Якщо ми хочемо, щоб Луцьк був креативним осередком, у міста має бути класний бренд», – переконана Ірина Жичук.

Читайте такожКарантин Vs креатив: як епідемія змінила сферу культури у Луцьку

Наталія ПАХАЙЧУК

Фото Ірини КАБАНОВОЇ

 

***

Матеріал опубліковано в рамках програми Media Emergency Fund, яку реалізує Львівський медіафорум, за фінансової підтримки National Endowment for Democracy (NED). Погляди авторів цього матеріалу не обов'язково збігаються з офіційною позицією NED

Коментар
29/03/2024 Четвер
28.03.2024