Франчайзинг розглядають як надійний спосіб знизити операційні ризики і підвищити шанси виживання компаній у довгостроковій перспективі. Адже, як свідчить статистика, за останні п‘ять років з українського ринку йдуть всього лише 8% франчайзингових компаній. Тож франшиза – це хороша можливість вигідно та легко розпочати власний бізнес.
Франчайзером номер один в Україні у сфері ритейлу є Інвестиційна група VolWest Group, яка успішно розвиває мережі магазинів «Наш Край» та SPAR. На їх прикладі ми відповімо на поширені питання, які стосуються франчайзингу.
Франчайзингова співпраця – це готова перевірена модель бізнесу, яка ефективно працює. Відкриваючи магазин під ТМ «Наш Край» чи SPAR, франчайзі не платить шалених вступних внесків чи рекламних зборів.
Основна вимога – це наявність власного або орендованого приміщення з торговою площею від 60 квадратних метрів у густонаселених районах або на пожвавлених транспортних розв’язках.
Переваги співпраці, які отримує франчайзі: відомий бренд, ефективний стартап, технології власного виробництва, зручний програмний продукт, власний навчальний центр, високомаржинальний асортимент власної торгової марки, і головне – вигідні умови співпраці з компаніями – постачальниками товарів, обладнання та послуг.
Інвестиції на відкриття магазинів «Наш Край» в середньому складають 300-400 євро на квадратний метр. У SPAR трохи більше – від 400 до 600 євро на квадратний метр. Термін окупності вкладень – від шести місяців. При цьому щомісячне роялті при відкритті торгової точки «Наш Край» становить 83,30 гривень за квадратний метр торгової площі, а при відкритті SPAR – від 2 до 3 євро за квадратний метр залежно від формату.
Процес відкриття торгової точки – досить тривалий і трудомісткий. Він включає в себе безліч етапів і задіює різних фахівців. Тому кожен новий проект – це індивідуальний підхід і дуже великий пласт аналітичної роботи ще до прийняття рішення.
Читайте також: Не криза, а стрес-тест: чого можна повчитися у «Нашого Краю», щоб вижити в пандемії
Суть франчайзингу полягає в ідеальній співпраці продавця і покупця франшизи, коли перший при оптимальних вкладеннях зі свого боку розширює бізнес, а другий отримує підприємницький досвід, підтримку і прибуток.
Розвиваючи мережу за допомогою франчайзингу, можна розширити територію присутності, а значить отримати можливість додатково збільшувати сумарні закупівлі товару у постачальників, отримувати вигідні цінові умови і пропонувати покупцям кращі ціни.
Але при такій схемі роботи є і деякі нюанси. Головні труднощі для більшості компаній, які розвиваються шляхом франчайзингу, – контроль за дотриманням фірмових стандартів торгівлі у франчайзингових магазинах та оперативне реагування на проблеми, які виникають у партнера, з боку материнської компанії. У мережах «Наш Край» та SPAR цей механізм чітко відпрацьований.
Комерція, маркетинг, операції, логістика – все це повинні направляти в першу чергу на задоволення потреб франчайзингових партнерів. Саме так все і працює в компанії VolWest, оскільки вже багато років франчайзинг є для керівництва стратегічним напрямком. А в разі, якщо у мережі-новачка на ринку франчайзингу – десятки власних магазинів і тільки поодинокі франчайзингові об'єкти, пріоритет такий інвестор (навіть підсвідомо) все одно буде віддавати власним.
Тому дуже важливо, щоб франчайзинг був пріоритетом для всієї бізнес-системи в компанії.
Читайте також: Мережі «Наш Край» та SPAR запустили нову спільну програму лояльності
Конфлікту інтересів між розвитком обох мереж немає. Поява SPAR – це необхідність для чергового витку в розвитку. Оскільки з ростом франчайзингової мережі «Наш Край», яка успішно працює на ринку вже майже 20 років, компанії VolWest все частіше надходили запити на диференціацію нового формату магазинів для категорії покупців середній і середній плюс. Сформувався попит на кардинально нове наповнення магазину: обладнання, інтер'єр, сервіс.
На сьогодні це хороша синергія брендів, в якій кожна зі сторін тільки виграє: SPAR International отримав стабільний і впевнений розвиток в Україні, VolWest Group – можливість розвивати свої мережі в різних форматах і цінових сегментах, а франчайзі – вибір оптимального рішення для свого бізнес-проєкту.
Наприклад, вибираючи франшизу «Наш Край», партнер отримує впізнаваний бренд в Україні, що добре зарекомендував себе в таких форматах як «експрес» та «біля дому». Він підходить як для обласних і районних центрів, так і для селищ міського типу.
Що стосується SPAR, то ставки для відкриття магазину тут трохи вищі, але і вибір форматів для розвитку ширший: від маленького 75-квадратного SPAR Express до супермаркетів у форматі SPAR та EUROSPAR і гіпермаркету INTERSPAR. При цьому на партнера починає працювати не тільки 17-річний досвід VolWest Group, а й 87 років досвіду SPAR в 50 країнах світу.
Читайте також: На Рівненщині відкрили новий супермаркет SPAR
***
Розширення франчайзингової мережі залишається основним вектором стратегії компанії VolWest. Тож бренди Наш Край та SPAR будуть продовжувати розвивати у співпраці з найбільшою у світі мережею SPAR International.
У майбутньому планують розвивати перспективні формати: SPAR City, SPAR to Go та SPAR Caffe. А також упроваджувати новітні технології в енергозбереженні та бути соціально відповідальним бізнесом.