Тютюновий дим у заклади протягують через Парламент

13 Серпня 2022, 12:22
Тисячі працівників  будуть на робочому місці в диму? КОЛОНКА 12884
Тисячі працівників будуть на робочому місці в диму?

Тютюнова поправка №20 до законопроєкту №5616 повертає КУРІННЯ СИГАРЕТ у приміщення кафе, барів, ресторанів та на інші робочі місця. 

Леді на фото, яку тримаю у руках та ще тисячі працівників, які будуть на робочому місці в диму дякувати не будуть.

Фактично тютюнова поправка №20 відкидає нас на 10 років назад у 2012 рік, коли в кафе курили. 

На щастя діти та молодь, якій 20 років цього не памʼятають, а норма про заборону куріння в приміщеннях має абсолютну суспільну підтримку. 

Від імені громадськості заявляю про неприпустимість відновлення куріння тютюнових виробів, електронних сигарет, пристроїв для споживання тютюнових виробів без їх згоряння, кальянів на робочих місцях в приміщеннях (зокрема закладів ресторанного господарства, готелях).

Просуваючи корпоративні фінансові інтереси тютюнової індустрії народні депутати фракції Слуга Народу Олександр Санченко та Ігор Фріс протягнули до другого читання тютюнову поправку №20 до законопроєкту №5616 через Комітет економічного розвитку де головує Дмитро Наталуха

Тим часом тютюнові компанії-колаборанти, в інтересах яких просувається тютюнова поправка, продовжують працювати в росії та сплачують до бюджету країни-агресора мільярди доларів навіть після початку повномасштабної війни проти України. 

Пропхали поправку в обхід профільного Комітет з питань здоров'я нації, медичної допомоги та медичного страхування.

Знаю Олександра, як відкритого і порядного політика. На жаль, свідомо чи несвідомо наразі Олександр відстоює корпоративні фінансові інтереси тютюнової індустрії, ще більш прикро за ігнорування наслідків повернення куріння сигарет в громадські приміщення, з огляду на те, що Олександр Голова молодіжного крила Слуга Народу. 

Діти та молодь першими відчують на собі прокурені бари, кафе, громадські приміщення після яких волосся, одяг та легені мають запах недопалка.

Я абсолютно переконаний, що більшість депутатів відстоюють Конституцію України, її статтю 3 згідно з якою Людина, її життя і здоров'я, визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю та поважають міжнародні зобовʼязання України передбачені статтею 8 Рамкової конвенції ВООЗ із боротьби проти тютюну (ми ж не навіжений сусід).

Не менш важливо, що така поправка нівелює Указ Президента України Володимир Зеленський №722/2019 «Про Цілі сталого розвитку України на період до 2030 року». Ціль 3 передбачає «забезпечення здорового способу життя та сприяння благополуччю для всіх у будь-якому віці», що підпунктом 3.а. передбачає активізацію імплементації Рамкової конвенції ВООЗ із боротьби проти тютюну. Чітким індикатором досягнення результатів є зниження поширеності куріння в Україні до рівня 15% у 2025 році. 

Важко собі уявити суспільне обурення у разі повернення куріння сигарет та інших тютюнових виробів на робочі місця, що призведе в Україні до тисяч передчасних смертей внаслідок захворювань викликаних вторинним тютюновим димом за наступні 5-10 років. 

Закликаю депутатів Верховна Рада України відхилити тютюнову поправку №20 до законопроєкту №5616 та зберегти здорове життя мільйонів українців вільне від вторинного тютюнового диму. 

Але тютюнова поправка №20 у законопроєкт №5616 уже врахована більшістю депутатів Комітету з питань економічного розвитку з порушенням ст. 116 Закону України «Про регламент Верховної Ради України». 

Поправку про відновлення куріння на робочих місцях в інтересах тютюнової індустрії «протягують» у спосіб, аналогічний тому, як росія проводила псевдореферендум в окупованій АР Крим. 

Законопроєкт «Про особливості правової охорони географічних зазначень для сільськогосподарської продукції та харчових продуктів, захист прав та застосування схем якості, включаючи традиційні гарантовані особливості для сільськогосподарської продукції та харчових продуктів», ухвалений в першому читанні, не має абсолютно ніякого відношення до антитютюнового законодавства. 

Такі протиправні дії були навмисне вчинені для приховування тютюнової правки від суспільства та введення в оману парламентарів з інших комітетів. 

Поправка, що відновлює куріння на робочих місцях у приміщеннях нівелює результати антитютюнової політики, яку Україна проводить останні 10 років та відкине нас у контролі над тютюном до 2012 року. 

Такий підхід сприятиме створенню умов, за яких куріння та вживання тютюну (й нікотину) стане доступнішим та отримає додаткові форми просування, особливо серед дітей та молоді. 

Своєю чергою, це спричинить збільшення захворюваності та смертності від хвороб, які спричинені вживанням тютюну та нікотину, а також впливом вторинного тютюнового диму та викидів. Це збільшить тягар на державу через витрати на лікування та втрату людського капіталу.

Вже зараз вживання тютюну завдає Україні щорічних економічних втрат на рівні 3,2% ВВП, або близько 179 млрд грн (станом на 2021 рік). За даними ВООЗ, вживання тютюну та вплив вторинного тютюнового диму є причиною передчасної смерті 130 тисяч людей в Україні щороку.

Поправка пріоритизує комерційні інтереси тютюнових компаній, їхніх підрядників та інших повʼязаних осіб перед інтересами здоров’я населення, що порушує: 

  • Статтю 3 Конституції України, яка визначає: «Людина, її життя і здоров’я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю»; 
  • Статтю 4 Закону України «Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров’я населення», яка визначає принципи державної політики: «пріоритетності політики у сфері охорони здоров’я у порівнянні з фінансовими, податковими та корпоративними інтересами суб’єктів господарювання, діяльність яких пов’язана з тютюновою промисловістю».

 Тютюнова поправка №20 про відновлення куріння на робочих місцях порушує міжнародні зобовʼязання України, а саме Статтю 8 Рамкової Конвенції ВООЗ із боротьби проти тютюну (РКБТ ВООЗ), ратифікованої Україною у 2006 році та її Керівні принципи. 

А ще поправка вимагає розширення переліку вільних від куріння місць. Вільне від тютюнового диму та нікотинових викидів середовище в громадських приміщеннях давно стало соціальною нормою та інструментом захисту здоров’я населення від шкоди тютюнового диму. 

Згідно з дослідженням Київського міжнародного інституту соціології, проведеним у травні 2022 року, 86% дорослих українців підтримують розширення переліку громадських місць, у яких куріння тютюнових виробів, зокрема кальянів, заборонено. Окрім того, понад 80% громадян України підтримують заборону куріння тютюнових виробів для електричного нагрівання, які використовуються з пристроями, наприклад «IQOS», «glo» у громадських місцях.

Довідково.

Вторинний тютюновий дим (ВТД) – одна з найважливіших та найпоширеніших видів впливу в умовах приміщення. Це впливає на велику частку населення. Найчастіше страждають діти, особливо коли батьки курять.

1,2 мільйони смертей щороку викликає ВТД; 65 000 дітей щороку помирають від хвороб, пов’язаних із ВТД

Вплив вторинного тютюнового диму має як миттєвий, так і довготривалий ефект.

Вплив ВТД на жінок, які не курять, пов’язують з передчасними пологами зі співвідношенням шансів 1,57 (1,35–1,84)[1]

Діти більш чутливі до ВТД, ніж дорослі. Вони відрізняються від дорослих у кількох аспектах, які впливають на здоров’я завдяки більш високій частоті дихання та вдиханню більшого об’єму повітря, порівняно до розміру тіла. У той же час їхні дихальні шляхи, які розвиваються, більш вразливі до забруднювачів з навколишнього середовища.

У дітей вплив ВТД пов’язаний з:

  • підвищеним ризиком низької ваги при народженні зі співвідношенням шансів 1,38 (1,13–1,69)[2]
  • СРДС (синдромом раптової дитячої смерті) – причинний зв’язок між післяпологовим впливом тютюнового диму із співвідношенням шансів 1,94 (1,55–2,43)[3]
  • захворюванням нижніх дихальних шляхів – збільшення випадків гострих захворювань нижніх дихальних шляхів та госпіталізації дітей до 2 років із співвідношенням шансів 1,55 (1,42–1,69)[4]
  • середнім отитом – збільшення випадків виникнення будь-якого гострого середнього отиту у дітей до 4 років із співвідношенням шансів 1,66 (1,33–2,06)[5] та частотою рецидиву середнього отиту зі співвідношенням шансів 1,32 (1,14–1,52)4
  • кількість випадків ексудату барабанної порожнини у дітей віком до 4 років із співвідношенням шансів 1,33 (1,12–1,58)4
  • кількість нових випадків астми у дітей до 14 років із співвідношенням шансів 1,32 (1,24–1,41)[6]

Дані ВООЗ наголошують, що куріння кальянів, електронних сигарет чи тютюнових виробів для нагрівання є небезпечними, тому на них мають поширюватися всі ті ж регулювання, що і на традиційні тютюнові вироби.  Одна година куріння кальяну еквівалентна приблизно 100 викуреним сигаретам. 

За таких умов в організм людини потрапляють значно вищі рівні монооксиду вуглецю (чадного газу), що призводить до проблем із серцево-судинною системою, кисневого голодування з можливими запамороченнями тощо. 

Дивіться відео виступу Дмитра Купири на West Media Forum 2021 ТУРБОТА ПРО ЗДОРОВ'Я АУДИТОРІЇ ВІДДЯЧИТЬ МЕДІА ДОВІРОЮ

 

Коментар
19/03/2024 Понеділок
18.03.2024
17.03.2024