Кодекс безсмертної організації

13 Жовтня 2022, 20:35
VolWest Group 4780
VolWest Group

14 жовтня, на Покрову, VolWest Group виповнюється 30 років!

Замість традиційного святкування, що зараз не на часі, ми вирішили поділитися досвідом, як жити та працювати, щоб досягнути такого віку. Адже відомо, що середній вік компанії у США – 30 років, у Європі – 20 років, а в Україні – 18 місяців. 

Причин цьому багато, і хочеться дати декілька практичних порад людям, які вибрали цей нелегкий та ризиковий шлях – шлях підприємництва. 

Частину цих правил ми безболісно запозичили в інших компаній, а частина – власного «виробництва». Останні, на жаль, з присмаком «менеджерської крові» і залишили «грубі рубці» у наших біографіях.

І так:

СТРАТЕГІЯ

• «Корабель, який не знає, куди пливе, ніколи не буде мати попутного вітру». Створіть стратегію, визначтеся з цілями і рухайтеся до них. Пам’ятайте, що стратегічні помилки тактичними заходами не вирішуються.

• Величина компанії (людини) визначається величиною її цілей. Не розпилюйтесь на дрібниці – робіть щось велике. Краще загинути у боротьбі за щось достойне, ніж все життя перетворити на будні.

• Гроші заробляють монополісти. Щоб стати монополістом, потрібно починати з малого ринку, а потім рости разом із ним та розширювати його. 

• На ринок потрібно заходити через кватирку, і бажано після когось, хто вже заліз, але не скористався.

• За деревами потрібно бачити ліс, а за лісом дерева. Пам’ятайте про своє призначення, про основну ціль, але не ігноруйте проміжні.

• «Перше враження створюється один раз». 

• Звертайте увагу на дрібниці. Бог нам щодня дає підказки, що робити і «куди бігти», але ми їх зазвичай ігноруємо.

• Знайдіть своє «Я», свою конкурентну перевагу, свою унікальність. Щось таке, що вирізняє вас від інших, що дає вам право на життя.

• Робіть те, що вам подобається. Коли ви вранці просинаєтесь, має бути щось, що зганяє вас із ліжка.

• Переможці харчуються перемогою (потрібно формувати настрій переможців, робити постійні перемоги). Перемога повинна стати звичкою.

• Стратегія створена для того, щоб її змінювати, тому не бійтеся зупинитися і піти в іншу сторону. Не лякайтеся помилок, помилка – це етап розвитку. Пам’ятайте, що шлях від 5 до 10 такий: 5-6-7-8-7-6-5-4-5-6-7-8-9-10.

• Криза – це шанс, який виводить нас на якісно нові горизонти бізнесу. Використовуйте її максимально.

• Робіть хороші справи. Корпоративна соціальна відповідальність – це не просто тимчасова конкурентна перевага сьогодні, це покращення карми назавжди.

МАРКЕТИНГ

• Реклама  – це податок, який ми платимо за неідеальність продукту (сарафанне радіо – найкраща реклама для ідеальних продуктів).

• «Спрогнозуйте, хто буде плакати, коли ви помрете». Чітко визначтеся, хто ваша цільова аудиторія, чиї потреби ви задовольняєте.

• Коли починаєте бізнес – старайтеся вирішити свою проблему. Не вирішуйте проблем, які ви не відчуваєте, які не пережили.

• Краще мати сто людей, які тебе люблять, ніж один мільйон, яким ти просто подобаєшся. Спочатку дайте велику цінність невеликій кількості людей, а не «що-небудь для багатьох». 

МЕНЕДЖМЕНТ

• Щоб не сталося: ніколи, ніколи, ніколи не шукайте крайніх. Якщо у вас щось не вийшло – винні лише ви. 

• Забезпечте на постійній основі в організації конфлікт через дефіцит ресурсів, а також її відкритість для зовнішнього світу. Перше мотивує людей взагалі щось робити, друге дозволяє це робити у правильному напрямку. Це є основою розвитку будь-якої системи.

• «Ієрархія – це структура, повернута обличчям до шефа, а задом – до споживачів». Використовуйте максимально горизонтальні організаційні структури.

• Усі серйозні справи робіть у проєктному режимі. За все в цьому житті хтось відповідає, і все має свій початок та кінець. Пам’ятайте, що «затягувати проєкти – все одно, що секс відкладати на пенсію».

• Станьте фанатом «менеджерського паралелізму»: навчіться синхронно виконувати ряд завдань та досягати декількох цілей одночасно.

• Для того, щоб щось змінилося, потрібно щось змінити. Організація і кожен її працівник мають опір (бар’єри розвитку). Це нормально, адже забезпечує їхню стабільність та життєздатність. Проте розвиток потребує подолання цього опору.

• Все, що можна делегувати, делегуйте. Робіть тільки те, що окрім вас ніхто не зробить. Особисто, як засновник, концентруйтеся лише на конкурентних перевагах.

• Застосовуйте властивість «згортання – розгортання» системи (на початку проєктів давайте надлишкові ресурси, потім їх забирайте).

• Пам’ятайте про синергію: коли результат суми завжди більший за суму результатів. Вирішуйте проблеми шляхом мозкових штурмів.

• Використовуйте «централізацію – децентралізацію»: у важкі періоди централізуйте управління – це забезпечить виживання, у простіші – відпускайте «те, що боїтеся втратити», що забезпечить розвиток.

• Підтримуйте баланс структурної та кількісної стійкості. Тобто, розвиваючи кількість ваших структурних підрозділів компанії, посилюйте зв’язки між ними.

• Система працює настільки ефективно, наскільки ефективно працює її найвужче місце. Розширюйте «вузькі» місця та забудьте про «широкі».

• Не використовуйте «тупу пилку». Періодично зупиняйтеся та «гостріть» її. Так ефективніше.

УПРАВЛІННЯ ПЕРСОНАЛОМ

• Створіть команду «різнодумців», але з подібними цінностями. Хтось, у суті своїй, має бути математиком, хтось філологом, хтось художником і т. д. Це забезпечить явище емерджентності, коли властивості групи будуть різнитися від властивостей кожного. Тоді світ бізнесу для вас буде кольоровим, а не чорно-білим. 

• Розвивайте у менеджменту професійний, психологічний та естетичний інтелекти. Тільки одночасне підвищення професійного інтелекту (маркетолог повинен знати маркетинг і т. д.), психологічного (кожен має розуміти, хто ми є, хто нас оточує, мотивацію наших вчинків тощо) та естетичного (що таке краса, що є вічне, а що є кітч і т. д.), дозволяє людині повністю розкрити свій потенціал, даний Богом.

• Перші працівники – це як генотип: які вони, такі й будуть решта.

• «Люди – як фрукти на дереві: також повинні дозріти».

• «Зірки притягують зірок, невдахи – невдах». Беріть на роботу професіоналів та не заважайте їм працювати.

• Дотримуйтесь теорії справедливості: відношення винагороди до зусиль одного працівника має дорівнювати такому відношенню у інших.

• Контроль має стати формою мотивації та навчання, а не каральним механізмом.

• Будьте у ресурсному стані, навчіться поповнювати енергію. У вас має її вистачити на всіх, із ким комунікуєте.

• Не ганяйтеся за чужою думкою про вас. Це неефективне використання вашого ресурсу. Думок багато, а ви один.

ФІНАНСИ

• Зазвичай великі проєкти потребують невеликих ресурсів. Бутстрепінг – це базовий принцип бізнесу.

• Критичний аналіз – це базовий інструмент пізнання. Все ставте під сумнів. Нікому і нічому до кінця не вірте. 

• «Сміття на вході – сміття на виході». Користуйтеся достовірною інформацією. Не дозволяйте, щоб вас дурили.

І на завершення: дякую усім моїм колегам за співпрацю. 

Бажаю здоров’я та фінансового достатку!

У нас є слоган – «Велика компанія великих людей» – це про нас і це правда!

Усім, хто ризикнув на авантюру та вирішив зайнятися бізнесом, – не бійтеся, не лінуйтеся, не зупиняйтеся, і все буде добре!

Усім нам ПЕРЕМОГИ!

P.S. 14 жовтня о 15:00 на сторінці VolWest Group у Facebook: відбудеться вебінар, під час якого можна буде більш детально проговорити кожне з правил та отримати відповіді на питання, які у вас виникнуть.

 

Віктор КОРСАК,
Кандидат медичних наук,
Доктор економічних наук,
Голова Ради директорів VolWest Group

Коментар
Код блоку:
26/11/2022 Субота
26.11.2022
25.11.2022