Чому франшиза – це вигідно?

25 Червня 2023, 17:07
Чому франшиза – це вигідно? 902
Чому франшиза – це вигідно?

Коли стоїть питання про швидкий старт бізнесу з мінімальними ризиками і клопотами, то франшиза справді стане найкращим варіантом. Однак, щоб досягти поставлених цілей потрібно знати, як правильно вибрати франшизу. Зробити це складно, адже зараз так багато пропозицій.

Як же вибрати те, що потрібно саме вам? Необхідно просто знати кілька моментів, на які варто звернути увагу при виборі франшизи. Якщо ви хочете стати успішним підприємцем і задумалися над покупкою франшизи, то цей матеріал буде вам цікавим.

Отже, в першу чергу потрібно визначитися зі сферою, в якій ви хочете вести бізнес. Вибирайте нішу, яка вам цікава, близька, в якій у вас є досвід або хоча б певні знання. Визначившись зі сферою, далі потрібно зробити відповідальний крок – вибрати партнера, якому можна довіряти і будувати бізнес. Тут вам доведеться зробити власну роботу. Почніть з переглядання всіх статей та журналів про компанію, яку ви розглядаєте,  Доведеться переглянути десятки проєктів, вдатися в умови співпраці, почитати відгуки, зайти на сторінки соціальних мереж, провести багато годин за перемовинами. 

Перш ніж підписати договір з франчайзером, проаналізуйте локальний ринок. Якщо ви вважаєте, що бізнес-ідея франчайзера унікальна і цікава, все ж не поспішайте купувати франшизу. Дізнайтеся, чи буде цей продукт або послуга цікаві клієнтам вашого регіону. Знайдіть конкурентів, проаналізуйте їх діяльність. Постарайтеся відшукати статистичні дані. Подумайте, чи буде цей продукт цікавий вам і людям, які вас оточують, дізнайтеся їх думку з цього приводу.

Після того, як ви визначились із франшизою за допомогою попереднього дослідження, вам слід з’ясувати, чи ця франшиза настільки ж хороша, як і здається. Наступний крок – це ретельно проаналізувати, чи варто справді купувати цю франшизу.

Значна частина інформації, яку потрібно зібрати для аналізу франшизи, можна отримати за допомогою наступних методів:

  • інтерв’ю з франчайзером
  • інтерв’ю з існуючими франчайзі
  • експертиза пропозиції франшизи
  • вивчення договору франчайзингу
  • вивчення фінансової звітності франчайзера
  • вивчення  звіту про прибутки та збитки
  • обстеження бізнесу франчайзера
  • аналіз діючих франчайзі
  • статті про франшизу
  • перелік оборотних активів та зобов’язань франчайзера

За допомогою цього дослідження ви можете з’ясувати наступне:

  • чи франчайзер успішний

 

 

  • наскільки добре організована франшиза
  • національна пристосованість франшизи
  • сприйняття франчайзера громадськістю
  • яка його унікальна пропозиція
  • наскільки хороший фінансовий контроль бізнесу
  • чи франшиза надійна
  • скільки потрібно грошей
  • система моніторингу франчайзера
  • які товари є у вас і які необхідно придбати у франчайзера
  • який показник прибутку в галузі        

Не соромтеся просити необхідні матеріали у франчайзера. Зрештою, вони перевірять вас так само повністю. Якщо їх немає, це є попереджувальним  знаком.

Перш ніж йти на зустріч з потенційним франчайзером, попросіть надати презентаційні матеріали. У комерційній пропозиції повинна бути чітко описана основна концепція франшизи, а також детально розписана фінансова модель в розрізі не менш як рік.

Оцініть, як швидко франчайзер відреагував на ваш запит і надав всі матеріали, що вас цікавлять. Зверніть увагу на якість оформлення презентації, адже вона по суті є візитною карткою франчайзера. Детально розберіться з інвестиційною складовою франчайзингового проєкту.

Тут треба враховувати: витрати на запуск проєкту і подальшу роботу франчайзингової точки; сезонність бізнесу; витрати на локальний маркетинг; щомісячні платежі (роялі, рекламні відрахування, програмне забезпечення, охорона тощо).

Важливе значення для франчайзі має підтримка з боку франчайзера, навчання та стажування співробітників, допомога відкриваючої команди. Тому заздалегідь дізнайтеся чи пропонує майбутній бізнес-партнер брати участь в тренінгах, семінарах, підвищувати кваліфікацію на спеціальних курсах. Поцікавтеся, чи зможете ви отримати підтримку франчайзера до і після запуску франчайзингової точки.

Зверніть увагу, що франчайзер, який справді впевнений у власному бізнесі і знає, який продукт він пропонує, завжди чітко відповість на всі питання, буде максимально відкритий в спілкуванні. Крім цього, він не тільки розповість про переваги франшизи, але і розповість, з якими проблемами ви можете зіштовхнутися. Вибір франшизи дуже відповідальний і трудомісткий процес, від якого залежить успіх майбутнього бізнесу і ваше матеріальне становище.

Марія КУЗЬМІЧУК, категорійна менеджерка мереж супермаркетів «Наш Край» та SPAR

 

Довідково:

Сьогодні SPAR  – одна з найбільших у світі мереж супермаркетів та гіпермаркетів, що складається з понад 13 тисяч магазинів, які діють у 50 країнах світу. В Україні мережа розвивається за системою франчайзингу та пропонує 4 торгових формати: SPAR Express (магазини біля дому торговою площею до 200 кв.м), SPAR (супермаркети 200-800 кв.м), EUROSPAR (супермаркети 800-3000 кв.м), INTERSPAR (гіпермаркети понад 3000 кв.м). Ключові цінності SPAR для покупців – це широкий асортимент якісних і свіжих товарів, європейські стандарти обслуговування, індивідуальний підхід до кожного клієнта, комфорт і затишок в кожному магазині.

Коментар
28/04/2024 Субота
27.04.2024
26.04.2024