Куди і як будуть працевлаштовувати звільнених працівників з Любомльської та Шацької РДА

06 Лютого 2021, 17:45
На нараді в Любомльській РДА 952
На нараді в Любомльській РДА

Реформа децентралізації, яка в Україні триває понад чотири роки, зрештою, має вийти на фінішну пряму. Наприкінці минулого року завершилося формування територіальних громад, відбулося укрупнення районів і замість 16 на Волині  їх залишилося лише чотири.

Наразі триває ліквідація та реорганізація старих районних рад та адміністрацій, відповідно – вивільнення їх працівників. Проте цей процес зачепить не лише апарати РДА, а й працівників культури, освіти, соціальної сфери, тобто структурних підрозділів райдержадміністрацій, пише газета «Новий погляд +».

Протягом двох останніх тижнів у колишніх районах працівники служби зайнятості Волині уже провели понад 30 робочих зустрічей із головами райдержадміністрацій, де вивільнять працівників. Адже, як наголосив директор Волинського обласного центру зайнятості Роман Романюк, нині 909 людей потрапляють під вивільнення з РДА та їх структурних підрозділів. Зібравши дані про них, стало відомо, що 49 підуть на пенсію, 271 особа – буде працевлаштована, 552 особи – прийдуть на облік у центри зайнятості.

Засідання круглого столу відбулося і у приміщенні Федерації профспілок Волині, де разом із керівниками управлінь облдержадміністрації, центру зайнятості, Держпраці та організацій профспілок обговорили основні проблеми, з якими стикаються люди в результаті проведення адміністративно-територіальної реформи та напрацювати шляхи їх вирішення. Не стоять осторонь цієї проблеми і в обласному центрі зайнятості. За словами Романа Романюка, у зв’язку із тим, що люди потрапляють під вивільнення, в організації не просто ставлять їх на облік, а й проводять професійні навчання для здобуття нової професії. Окрім того, наразі можливо відкрити тим, хто звертається до організації, підприємницьку діяльність. Бо ж основне завдання служби зайнятості – оперативно працевлаштувати вивільнених працівників.

Чотири робочі зустрічі із працівниками Любомльської РДА провели фахівці Любомльської філії Волинського ОЦЗ. На попередніх нарадах говорилося про те, як стати на облік у службі зайнятості, які документи для цього потрібно, про умови призначення матеріального забезпечення на випадок безробіття та можливість отримання одноразової допомоги по безробіттю для організації підприємницької діяльності.  Остання ж зустріч з держслужбовцями відбулася 2 лютого, участь у якій також взяли голова Любомльської РДА Ігор Оксенчук, представники Рівненської, Вишнівської та Головненської територіальних громад, а також керуючий справами (секретар) виконавчого комітету Любомльської міської ради Ігор Торба.

Як зазначив керівник Любомльської служби зайнятості Юрій Ліпич, вони готові максимально допомогти держслужбовцям, які втратять роботу, тому взялися роз’яснювати на цих зустрічах правові питання трудового законодавства та законодавства про зайнятість населення, спільно з головами територіальних громад, роботодавцями Любомльщини розробити стратегію подальшого інтегрування на ринок праці держслужбовців, які підлягають скороченню, мають на меті забезпечити кар’єрний супровід кожному працівнику, який підпаде під скорочення та який складе індивідуальний план надання соціальних послуг, щоб підібрати роботу максимально швидко, навіть ще до самого звільнення.

Загалом з райдержадміністрації та її структурного підрозділу  управління соціального захисту планується вивільнити 68 працівників. Фактично ж левова частка – 56 чоловік – планують стати на облік у службі зайнятості. Тому мета останньої зустрічі – вивчити ринок праці, та які можливості є у громад працевлаштувати в себе працівників РДА та соцзахисту, адже практично усі фахівці з  досвідом, знають усі аспекти та нюанси роботи.

Як відзначив голова Любомльської РДА Ігор Оксенчук, в соціальному захисті залишаться працювати 10 осіб, ще чотири посади залишиться в РДА (трудовий архів, служба у справах дітей, реєстр виборців та архітектор), котрі підпорядковуватимуться Ковельській райдержадміністрації. Також скорочують посади у відділі освіти та відділі фінансів.

«Крім того, ймовірно, залишиться відкритим питання посади архітектора, оскільки буде тільки працівник, котрий лише буде збирати документи та передавати на Ковель. А чи виявить бажання людина з досвідом роботи та відповідною кваліфікацією бути «передавачем» документації з Шацька та Любомля – теж питання»,  зазначив голова РДА.

За його словами, працівникам передбачені усі виплати при звільненні, перше з яких відбудеться з 8 лютого. Ті, хто не має статусу держслужбовців, мають відпрацювати два місяці. Також є особи, які є членами ліквідаційних комісій,  їх буде звільнено ще пізніше.

З керівництвом чотирьох громад обговорювали можливості створення на місцях структурних підрозділів, які раніше були в РДА, натомість централізовано залишити на посаді в РДА людину, яка б курувала їхню роботу з відповідним співфінансуванням громад. Стосовно архітекторів, то на сьогодні є законопроєкт, який передбачає створення в територіальних громадах служби архітектури та містобудування, якщо будуть мати громади фінансовий ресурс на їх утримання. Це могло б полегшити роботу і в самих громадах. 

Як йшлося на зустрічі, функції соціального захисту таки передали в управління громад, натомість не підкріпивши їх фінансовим ресурсом на виплату заробітної плати. Тому тут постає інше питання: чи потягнуть бюджети громад виплату заробітної плати працівникам, якщо навіть половину вивільнених працівників адміністрації візьмуть до себе в  апарат. Окрім того, штати чотирьох громад Любомльщини вже майже сформовані.

На даний час вакантні посади у громадах є, але мало. Зокрема, вже з 2 лютого Вишнівська громада уже забрала до себе на роботу одного працівника з управління соцзахисту та ще має три вакансії (на деякі вже оголосили конкурс). У Рівненській громаді – одна вакансія реєстратора, у Головненській  дві вакансії. У Любомльській громаді оголосили конкурс на посаду спеціаліста юридичного відділу.

Юрій Ліпич зазначив, що служба зайнятості буде надавати одноразову допомогу на відкриття підприємницької діяльності особам, які захочуть започаткувати власний бізнес. Пройшовши відповідне навчання для підприємців-початківців, представивши бізнес-план, людина зможе отримати цю допомогу та відкрити власну справу. Минулого року цієї допомоги не надавали, адже усі кошти на реалізацію подібних програм Державна служба зайнятості спрямувала на виплату матеріальної допомоги підприємцям як компенсацію під час локдауну. Натомість сподіваються, що в цьому році таку допомогу виплачуватимуть, хоч і в менших сумах.

«Ми вже говорили з людьми, котрих чекає звільнення та хто хотів би започаткувати свій бізнес. Тому певна інформація у нас вже є. Зрозуміло, що вона – не остаточна, але ми усіляко будемо старатися допомогти людям із зайнятістю»,  зазначив Юрій Ліпич. 

Стосовно перепрофілювання працівників, то у службі зайнятості готові до такого кроку. Інша справа – чи погодяться держслужбовці, більшість з яких має вищу освіту, йти навчатися на робітничі професії, ринок праці для яких в теперішній час є більш затребуваним.

У Шацькій РДА та управлінні соціального захисту також попередили усіх працівників про масове вивільнення, а це приблизно – майже 40 осіб. Наразі триває процес реорганізації РДА. За попередньою інформацією, у соціальному захисті з 17 мають залишитися працювати лише троє осіб. Фахівці Шацької районної філії Волинського ОЦЗ вже провели з працівниками двох структур зустрічі, на яких інформували про порядок взяття на облік та можливості перепрофілювання.

Як відзначив Сергій Карпук, голова Шацької селищної ради, формуючи апарат новоствореної громади, її відділи та структурні підрозділи, старалися брати на роботу фахівців з РДА та райради, сільських рад. Так, у штат відділів громади перейшли працювати фахівці фінансового відділу РДА, відділу освіти, на останній сесії прийняли рішення про створення окремої юридичної особи – служби у справах дітей, яка також підпорядковуватиметься громаді та в якій залишились працювати двоє працівників служби. Всього до новоствореної громади перейшли працювати по конкурсу та за переводом майже 20 працівників.

Сьогодні така ситуація із масовим вивільненням працівників адміністрацій склалася по всій Україні. Щодо процедури скорочення, то, як зазначають урядовці, то вона відбувається відповідно до чинного законодавства. А людям потрібно це ще усвідомити й адаптуватися до змін. Та чи вдасться безболісно пережити цей процес – покаже час.

Віта ШЕПЕЛЯ

Коментар
27/04/2024 Субота
27.04.2024
26.04.2024