Як український ресторанний бізнес адаптується до викликів війни: дослідження

17 Жовтня 2022, 17:19
Релокація 3402
Релокація

Виклики повномасштабної війни не стали на заваді українському ресторанному бізнесу. Попри те, що сфера не була готова до повномасштабної війни, вже зараз значна частина підприємств трансформується та виходить на нові ринки.

Про це йшлося на онлайн-презентації дослідження діяльності локальних виробників та закладів громадського харчування і HoReCa під час війни у контексті посилення продовольчої безпеки «Герої невидимого фронту, ресторани на захисті продовольчої безпеки України» 27 вересня 2022 року, передає  Internews Ukraine.

Дослідження Програми USAID з аграрного і сільського розвитку – АГРО та ГО «Національна асоціація громадського харчування» охопило 30 експертів-практиків зі сфери HoReCa, ритейлу та суміжних галузей, які поділились своїм досвідом розв'язання нагальних проблем харчування в умовах війни та збільшення потужностей виробництв за пів року з моменту початку війни.
На кінець травня 2022 року в Україні закрилися 37% закладів громадського харчування. Сектор втратив до 60% працівників, а прибутки скоротилися вполовину або й більше. «На жаль, великі підприємства стали мішенями для обстрілів, тож у майбутньому буде потрібна децентралізація стратегічних запасів. Окрім того, значну частину врожаю не вдалося зібрати чи вона взагалі була знищена через замінування, бойові дії тощо», — зазначає представниця ГО «Національна асоціація громадського харчування» Марія Флейчук.
Експерти також визначили тенденції ринку HoReCa, які актуалізувалися після початку воєнних дій:
  • збереження попиту на домашню їжу, фастфуд напівфабрикати та швидкий відпочинок у закладах громадського харчування;
  • вплив правил воєнного часу: комендантської години та необхідності дотримання норм повітряної тривоги;
  • необхідність налагодження швидкої логістики доставки їжі;
  • вплив місця розташування ресторанного бізнесу: його наближення до зони бойових дій, розташування внутрішньо переміщених осіб тощо.
39% підприємців вважає, що відновлення ресторанних потужностей можливе не раніше, ніж за 1-2 роки після завершення війни. Нині HoReCa відчуває нестачу кваліфікованих кадрів та необхідність підвищення кваліфікації працівників до роботи у форс-мажорних обставин.
 
Водночас дослідження підтверджує: показники галузі динамічні. Якщо в зоні бойових дій ситуація залишається незмінною, то на територіях, віддалених від лінії фронту, заклади громадського харчування продовжують свою роботу. «Окремі підприємства в тих важких умовах змогли наростити обсяги виробництва продукції, часто — невластивої для них, у 5–7 разів, забезпечували харчування до 50 тисяч осіб на день та в рази збільшили обсяг своїх послуг», — коментує експерт програми USAID з аграрного та сільського розвитку Андрій Янчук.
 
Подальшому відновленню сфери HoReCa в Україні сприятиме підтримка світової спільноти, інвестиції в Україну після завершення війни, застосування інновацій та налагодження продовольчих ланцюгів  зазначають експерти. Ознайомитися з рекомендаціями для локальних виробників, закладів громадського харчування та HoReCa щодо плану дій під час війни можна за покликанням.


Коментар
29/02/2024 Четвер
29.02.2024