Як ветерану стати підприємцем: пояснення від юристів Українського ветеранського фонду

29 Березня 2024, 13:07
Як ветерану стати підприємцем 443
Як ветерану стати підприємцем

Створення і розвиток власної справи може допомогти ветеранам і ветеранкам повернутися до цивільного життя. Однак дуже часто захисники й захисниці, маючи ідею для власного бізнесу, не знають, як її реалізувати.

Як стати підприємцем, яку систему оподаткування обрати, як визначитися з кодом виду економічної діяльності – пояснюють юристи Українського ветеранського фонду, передає Бізнес.Район.

Для початку оберіть форму ведення підприємницької діяльності.

Це може бути фізична особа – підприємець (ФОП) або юридична особа (наприклад, ТОВ). Ведення власної справи як ФОП набагато простіше з погляду бухгалтерського та податкового обліку.

Зареєструвати ФОП можна через портал «Дія». Щоб подати заяву, перейдіть за посиланням. Процедура займає 10 хвилин і не потребує участі державного реєстратора.

У заяві потрібно вказати коди видів економічної діяльності, якою плануєте займатися, – КВЕДи. Обрати потрібний код можна на сайті Держкомстату.

Зверніть увагу, що підприємець має право займатися бізнесом тільки за тими кодами, які записані в його реєстраційних документах.

Наступний крок – вибір системи оподаткування. Відмітки про систему оподаткування – спрощену або загальну  – також проставляють в заяві про державну реєстрацію ФОП.

Загальна система оподаткування не має обмежень за видами діяльності, кількістю працівників, річним оборотом. Оподатковується те, що залишилося після оплати витрат на ведення діяльності, а також податок на доходи фізичних осіб (ПДФО) – 18%, військовий збір – 1,5% та єдиний соціальний внесок – 22% від чистого доходу.

Спрощена система передбачає застосування трьох груп, які мають  обмеження за видами діяльності та сумою річних надходжень:

  • 1 група дозволяє здійснювати лише роздрібний продаж товарів з торговельних місць на ринках та надавати побутові послуги населенню без використання праці найманих осіб.
  • 2 група дозволяє працювати з платниками єдиного податку – ФОП і юрособами (з дотриманням критеріїв, вказаних у пункті 291.4 статті 291 Податкового кодексу України), працевлаштовувати щонайбільше 10 працівників.  
  • 3 група дозволяє працювати з платниками єдиного податку – ФОП і юрособами. Не обмежує підприємця в кількості найманих працівників.

Подану через «Дію» заяву автоматично направляють до податкової за місцем реєстрації ФОП або за місцем провадження господарської діяльності.

Повідомлення про відкриття ФОП очікуйте в розділі «Зверніть увагу» в кабінеті громадянина та на пошті.

Запис про реєстрацію ФОП з’явиться в ЄДР протягом двох робочих днів. Виписку можна отримати в розділі «Результат надання адміністративних послуг» за кодом опису, що надійде на пошту, або в кабінеті громадянина. Вона має юридичну силу.

Якщо ви обрали спрощену систему оподаткування, облік доходів можете вести у будь-якій зручній формі. Реєструвати книгу обліку доходів у податковій не потрібно.

Ця консультація у соцмережах – тут.

Нагадаємо, що ви завжди можете отримати безплатну індивідуальну письмову консультацію від юристів УВФ. Вони підготують відповідь на ваше звернення, враховуючи всі обставини конкретної ситуації.

Щоб залишити запит на консультацію – зазначте свої контакти та опишіть суть проблеми у цій формі.   

Подавати запити можна в будь-який час. Відповідь на юридичне питання отримаєте на вказану вами електронну адресу.

Коментар
23/05/2024 Середа
22.05.2024